[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 374: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3545: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3547: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3548: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3549: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
Det Store Dyret • Se emne - Diverse jobber 2011-2013
Diskusjonsforum Om oss Dyrets Fem Bud Annonsering Søk Butikk
(agep) Thomas the Tank Engine - 3D Printing
(aktuba) Musikkvideo
(dboydesign) Stewart at the gym
(Varegg) Handcannon
(johnblunt) Alien Priest
(BjarneTv) korfilm for FN - Forbruk
(Rcart) Nett-troll
(orsvend) Noen nye illustrasjoner
(aktuba) Kortfilm med VFX
Arkivet
Viktig informasjon!

Vi har nå stengt Det Store Dyret for registreringer. Det Store Dyret lever nå på Discord. Send meg en epost på ADMIN krøllalfa STOREDYRET dott COM hvis dere ønsker invitasjon!

Diverse jobber 2011-2013

Vis frem ferdige arbeider for ros og kritikk.
Forumregler
Vi ser helst at dere legger ved bilder av videoarbeider og nettsider, slik at det blir enklere å kommentere på arbeidet ditt. Post gjerne stillbilder i høy kvalitet, så vi kan beundre hver lille detalj. (Stillbilder gjør det også mulig å plassere arbeider i headeren, i tilfelle det fortjener plass der.)

Diverse jobber 2011-2013

Innlegg superrune 11 Des 2013, 22:35

Det er forferdelig lenge siden jeg postet mine egne arbeider her, men nå tar jeg en hel rekke av dem i et jafs. Jeg fokuserer på regi om dagen, men det sniker seg også andre jobber innimellom. Her kommer en rask presentasjon av noen av dem :)

Vi er snart ferdig med animasjonen på min første kortfilm, det kommer mer om den seinere. Jeg skal også begynne på animasjons-filmen om Knutsen og Ludvigsen neste år, det ligger noen konsepter fra den lengre nede...

Jeg regisserte to reklamefilmer for Anton Sport i fjor. De ble generelt sterkt mislikt av mannen i gata, men jeg synes uansett de er kule! 3D av Blink Studios, etterarbeid hos Storyline. Filmene er produsert hos Pravda. Her er den ene:

Jeg hjalp også til på kinovignetten til MDN, og var en slags supervisor på den. Jeg gjorde all comp og 3D på sekvensen med bilene. Resten var gjort av Blink Studios. Regi var ved Arne Kaupang/Catapult:

Jeg gjorde noen tidlige karakterdesign og søknads-materiell for den nye Flåklypa-filmen, som ble gjort av Qvisten. De ferdige karakterene ble justert ganske langt fra disse. Gjort i Mudbox og 3ds Max, rendret i Brazil:
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

To illustrasjoner av Oslo ødelagt av krig. Dette er to konsept-illustrasjoner for et av mine egne kortfilm-prosjekter som dessverre aldri ble noe av. Overpaints av mine egne foto, gjort i Photoshop:
Bilde
Bilde

Jeg hjalp Cecilie Ellefsen med å ferdigstille emballasjen til en Wilfa kaffetrakter. Hun gjorde designet, jeg gjorde en render som imiterte papir-utskjæringer:
Bilde

I forbindelse med den første filmen om Karsten og Petra, så ba Cappelen Damm meg om å komme opp med konsepter for dukkene i filmen, som matchet mest mulig de i bøkene. Gjort i Mudbox og 3ds Max:
Bilde

En illustrasjon jeg gjorde sammed med Craig and Karl, som igjen gjorde den for Samsung. 3ds Max og Brazil:
Bilde

Et konsept-bilde, og en tulleplakat jeg lagde for den nye filmen om Knutsen og Ludvigsen (som jeg og Rasmus Sivertsen regisserer). Tegnet i Photoshop:
Bilde
Bilde

Håper det faller i smak :)
Brukerens avatar KONGE!
superrune

Re: Diverse jobber 2011-2013

Innlegg haabe 12 Des 2013, 09:27

Flotte arbeider, som alltid! Knutsen og Ludvigsen-arbeidene fikk meg til å trekke på smilebåndet. Håper filmen går i samme baner :)

haabe

Innlegg Obstfelder 12 Des 2013, 11:58

Må slutte meg til Haabe og si at Knudsen og Ludvigsen ser kjempekult ut. Synd at det ikke ble noe av post-apokalypse i Oslo filmen. Det ser ut som om det kunne blitt tøft.

Men snakkende gnagsår? Hva tenkte dere på? :)
Brukerens avatar KONGE!
Obstfelder

Innlegg theotheo 12 Des 2013, 13:01

Knudsen og Ludvigsen bildene var knall Rune! Det foerste bildet av dem fikk meg til aa tenke paa Sam&Max og Day of the tentacle. :)
Brukerens avatar
theotheo

Innlegg oleshikaru 12 Des 2013, 15:27

mye bra her :D må si jeg misslikte den gnagsårreklamen når jeg så den på kino for første gang. rett i fleisen liksom! haha.
Brukerens avatar KONGE!
oleshikaru

Innlegg superrune 13 Des 2013, 11:03

Takk skal dere ha! Anton-reklamen var ment å være annerledes og original, og vi synes selv det var en smart løsning å vise gnagsåret som en irriterende tur-venn som pratet til deg inni hodet ditt :) Men jeg hadde ikke trodd at folk faktisk skulle bli både sinte og fysisk kvalme av å se han!
Brukerens avatar KONGE!
superrune

Innlegg nordahl 14 Des 2013, 17:56

Digger plakaten!
Brukerens avatar KONGE!
nordahl

Innlegg Henning 16 Des 2013, 21:26

Veldig mye flott her! :)
Brukerens avatar KONGE!
Henning

Innlegg Try 17 Des 2013, 23:15

mye spennende og variert på en gang her.
Solan figuren er jo helt sjef!
Veldig artig form på Knutens og Ludvigsen karakterene.
Håper dere klarer å holde på den stilen når dette skal animeres også.
Computers are like dogs. They can smell fear.
http://trystad.blogspot.no/
Brukerens avatar KONGE!
Try

Innlegg Korhon 18 Des 2013, 10:18

Nydelig!

Den siste Knutsen plakaten gir meg så gode 90talls spillcover vibber. (det er ment veldig posetivt altså:)
Christian Korhonen
render / vfx
Gimpville AS
Brukerens avatar KONGE!
Korhon

Gå til Ferdige arbeider

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest