[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 374: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3545: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3547: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3548: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3549: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
Det Store Dyret • Se emne - "Out of the Ordinary" (bachelor film)
Diskusjonsforum Om oss Dyrets Fem Bud Annonsering Søk Butikk
(agep) Thomas the Tank Engine - 3D Printing
(aktuba) Musikkvideo
(dboydesign) Stewart at the gym
(Varegg) Handcannon
(johnblunt) Alien Priest
(BjarneTv) korfilm for FN - Forbruk
(Rcart) Nett-troll
(orsvend) Noen nye illustrasjoner
(aktuba) Kortfilm med VFX
Arkivet
Viktig informasjon!

Vi har nå stengt Det Store Dyret for registreringer. Det Store Dyret lever nå på Discord. Send meg en epost på ADMIN krøllalfa STOREDYRET dott COM hvis dere ønsker invitasjon!

"Out of the Ordinary" (bachelor film)

Vis frem ferdige arbeider for ros og kritikk.
Forumregler
Vi ser helst at dere legger ved bilder av videoarbeider og nettsider, slik at det blir enklere å kommentere på arbeidet ditt. Post gjerne stillbilder i høy kvalitet, så vi kan beundre hver lille detalj. (Stillbilder gjør det også mulig å plassere arbeider i headeren, i tilfelle det fortjener plass der.)

"Out of the Ordinary" (bachelor film)

Innlegg Stine 27 Jan 2013, 17:39

Her er bachelor filmen jeg jobbet på sammen med 7 andre på The Animation Workshop. (Kan også finne de andre avgangsfilmene på samme vimeo kanal)

Brukerens avatar KONGE!
Stine

Re: "Out of the Ordinary" (bachelor film)

Innlegg Lurk 07 Feb 2013, 21:33

Konge.. !!

Likte stilen, karakterene og ikke minst musikken som er som snytt ut av nesa på Pixars tidligere kortfilmer :)

Utrolig behagelig animasjon med akkurat de detaljene man trenger å få med seg for å gjøre det lille ekstra.
Likte godt tastaturet, hehe..

Bra jobba, rett og slett.

(For min del kunne jeg godt tenkt meg en oppfølger til denne..)

-Lurk-
Vfx/Video | Animasjon | Flash (AS3/OOP/interaktive løsninger/bannere) | App-design | Logo-/Web-/Profildesign | Illustrasjon | Storyboards | Karakterdesign

YouTube: http://www.youtube.com/CreativeFosse
Facebook: http://www.facebook.com/CreativeFosse
Brukerens avatar
Lurk

Innlegg Comlock 21 Feb 2013, 01:54

Bra jobba, Stine og team!

Teksnisk sett synes jeg dette var den mest imponerende 3D filmen fra i år. De forskjellige lyssettingen i kontoret, og vannet båten er på ser helt sykt bra ut. Likte spesielt godt animasjonen der han kommer inn i kontoret sitt for forste gang, også forste delen av animasjonen i scenen der han lister seg ut i gangen for å gjemme seg bak vannbeholderen! Hvem laget tegningene i end credits-sekvensen? De synes var skide godt lækkert!!

Storymessig folte jeg at det muligens var noe som manglet?
Han får en “promotion” ved en tilfeldighet av at han sitter på kontoret fordi han oppdaget to levende kontor-objekter (som ikke ville bli oppdaget?).
Kanskje det hadde funket mer om han sleit enda hardere for å få “promotion” .
Når “promotion” ikke visste seg å være det han håpet på, var det heldigvis en utvei for mannen, så det endte jo godt til slutt. Jeg bare foler han burde hatt mer lidelse på jobben for å fortjene den slutten.(Han drar jo hjem kl 05.00. Er ikke det en helt fin tid å dra hjem pfå egentlig?=).heldigris!)

Nå er jeg ikke så godt på storytelling og sånt (kanskje jeg missforstaar noe og), så hadde vært interessant å hørt litt hva du,de andre story folk på prosjektet og div. consulants hadde slags tanker om storien. Hadde dere foreksempel planer å ikke ha med dialog?

Ellers utrolig høy kvalitet påfilmen! Så helt klart eit godt stykke gjennomfort arbeid!=)
Brukerens avatar KONGE!
Comlock

Innlegg Stine 08 Mar 2013, 10:48

Lurk
Tusen takk for fine kommentarer! :)

Arthur
Takker så meget!
Jeg mener å huske at Sandra lagde de fleste tegningene pluss animasjonen til slutt :)
Jeg er enig med deg når det gjelder story, noe vi har fått en del feedback på. Litt morsomt at du nevner det at han går kl 5. Grunnen til vi hadde det sånn var fordi han kommer/går presist. Alt bossen ville for at han skulle bli "promoted" var at John skulle jobbe overtid for en gang skyld. Det at han ikke liker jobben har ikke så mye å gjøre med tid egentlig, bare det at han endte opp med en jobb han ikke hadde lyst til å gjøre i det hele tatt. Men jeg skjønner hvorfor det kan virke forvirrende.

Men alt i alt så var storien helt annerledes da den ble pitcha av Tommy, Dennis og Nikki. Det det da handlet om var at John fikk øynene opp for andre ting da pakkene kommer inn. Men da var pakkene ting som en klovn og et musikk korps. Ganske vilt i forhold til det vi endte opp med. Vi brukte sykt lang tid til å få storyen til å fungere, det var litt av en berg og dalbane. Hvordan var det på Backwater? Hadde Bo en klar idè om hvordan storyen skulle være?

Vi hadde egentlig planer om å ha filmen som "voiceover" sånn at man bare kunne høre Johns tanker. Det var egentlig veldig morsomt da vi drev med det. Det var Atli som var stemmen, og han passet utrolig bra! Men så tror jeg at det var litt blanda følelser rundt det til sist, så vi valgte å holde det rimelig safe med "dialog". Vi følte det var litt for mye å skulle forklare uten dialog.

Igjen takk, Arthur! Håper alt går bra i London/USA(?)
Brukerens avatar KONGE!
Stine

Innlegg Comlock 20 Mar 2013, 19:54

:> Artig aa hoere om hvordan filmen kunne endt opp. Hadde jo vaert interessant med intern dialog siden man ikke ser det saa ofte i kortfilm, selv om det kanskje bryter litt med den “show, not tell" greia.

Kom til aa tenke paa den der “pixar rules of storytelling” og at kanskje det faller litt under regel nr 19?
http://io9.com/5916970/the-22-rules-of- ... g-to-pixar

Naar det gjelder “Backwater” Hadde Bo alerede den visuelle stilen og enkle beatboards klar den dagen han pitcha.

-Liten kirkesamfunn ute i det oede

-Undertaker kommer til byen

-Uteliggeren varsler at han kommer

-de offrer uteliggeren til gud i haap om at undertakeren forsvinner

-slosskamp

-uteliggeren maaler hele doede byen.

Saa det ble mere detaljer om hvordan man visste undertaker betyr doeden, forholdet mellom presten og uteliggeren, liten mini story for Bubba (Den store mannen) selv om det nok fjerner fokuset for selve hoved storien. Maaten det hele bygger opp til slosskamp fikk vi egentlig aldri gjort nok helt troverdig egentlig. Spesielt forste halvdel av filmen forandret vi storyboards konstant fram mot deadline, saa det var masse problemer.

Gaar bra her. Akkuratt naar jeg begynte aa bli mer kommfortabel med aa kjore bil i LA, sendte de meg tilbake 1 uke tidligere. Men hadde 2 awesome uker der!=)

Lykke til paa featurefilmen! :D
Brukerens avatar KONGE!
Comlock

Gå til Ferdige arbeider

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester