[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 374: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3545: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3547: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3548: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3549: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
Det Store Dyret • Se emne - VFX reel 2012
Diskusjonsforum Om oss Dyrets Fem Bud Annonsering Søk Butikk
(agep) Thomas the Tank Engine - 3D Printing
(aktuba) Musikkvideo
(dboydesign) Stewart at the gym
(Varegg) Handcannon
(johnblunt) Alien Priest
(BjarneTv) korfilm for FN - Forbruk
(Rcart) Nett-troll
(orsvend) Noen nye illustrasjoner
(aktuba) Kortfilm med VFX
Arkivet
Viktig informasjon!

Vi har nå stengt Det Store Dyret for registreringer. Det Store Dyret lever nå på Discord. Send meg en epost på ADMIN krøllalfa STOREDYRET dott COM hvis dere ønsker invitasjon!

VFX reel 2012

Vis frem ferdige arbeider for ros og kritikk.
Forumregler
Vi ser helst at dere legger ved bilder av videoarbeider og nettsider, slik at det blir enklere å kommentere på arbeidet ditt. Post gjerne stillbilder i høy kvalitet, så vi kan beundre hver lille detalj. (Stillbilder gjør det også mulig å plassere arbeider i headeren, i tilfelle det fortjener plass der.)

VFX reel 2012

Innlegg nordahl 31 Aug 2012, 03:13

Hei dyret,

Nå er det lenge siden sist jeg snekret sammen en reel, så her er et lite utvalg arbeider fra de siste årene.

John Carter, Wrath of the Titans og Pirates er gjort hos MPC London som senior lyssetter, mens resten er gjort på Storm i Oslo som diverse - stort sett lookdev, lyssetting og pipeline i tillegg til CG supervising.

Nå om dagen holder jeg til i rnd hos Weta, i tillegg til å pusle med en liten unbiased ray tracer på fritiden.

Bilde

Bilde

-Espen
Brukerens avatar KONGE!
nordahl

Re: VFX reel 2012

Innlegg Espen 04 Sep 2012, 19:42

Fantastisk!!
Brukerens avatar KONGE!
Espen

Innlegg ArneK 04 Sep 2012, 23:31

Nice! Likte spesielt godt Kronos, lava-monsteret som dere gjorde i Wrath.
En av de kulere sekvensene jeg har sett i film i det siste.

Har du en reel-breakdown på hva du spesifikt har gjort i alle shottene på reelen?

Kos deg i NZ!

Arne :)
VFX & Animation Supervisor on "Kon-Tiki" • http://www.akdesign.no
Brukerens avatar KONGE!
ArneK

Innlegg nordahl 05 Sep 2012, 07:16

Takk takk :)

Paa Wrath var Kronos delt opp i to assets - en for closeups av ansiktet og en for alle andre shots. Jeg lyssatte alle disse closeupene, og gjorde look development paa closeup-versjonen av kronos og innsiden av halsen hans, saa jeg hadde full frihet/eierskap i min egen lille “mini-sekvens”. Jeg gjorde ogsaa lyssetting av alle fx elementer (det ble fort 50+ per shot), look dev av de fleste av disse og lyssetting av digi double og Pegasus i disse shottene. Alle mine Wrath-shots var full CG. Det er to closeups av anskitet til Perseus (skuespilleren) i reelen, disse er kun for kontinuitet og jeg har ikke jobbet paa dem.

Paa John Carter var jeg forst inn og sist ut av lyssetting. Jeg jobbet i pre produksjon med VFX supervisor Adam Valdez og leads fra hver avdeling paa key shots for aa finne looken paa vaar sekvens i form av tre key shots som ble ferdigstilt tidlig. Lysriggen fra disse ble basen for hele sekvensen, og jeg hadde ansvaret for denne i tillegg til lyssetting av alle shots i reelen, med et par unntak: Cinesite gjorde romskipene som bomber marsboerne - disse ble levert som 2d elementer og compet hos MPC, og for ett av disse shottene - det videste, med 9-10 eksplosjoner - har jeg kun lyssatt FX-elementene, og ikke karaktererene. Jeg gjorde ogsaa look dev av alle fx-elementene bortsett fra blodet for denne sekvensen.

Pirates var mitt forste MPC-show, saa her var det mer ABC-lyssetting: Palmer, trebein, kokosnott, tau, mynter, skattekiste.

Hos Storm hadde jeg mange hatter, men i hovedtrekk av det som er relevant for reelen skrev jeg hele shader biblioteket, det meste av render pipelinen (pass management, shader assignment, lyssettingsverktoy, prepass-struktur, dataflow osv) og deler av asset management pipelinen. Jeg gjorde all look development og tegnet alle teksturer til det som er paa reelen - minus paa Max Manus hvor vi var en 2-3 stykker om det. Jeg har ogsaa lyssatt alle shots paa reelen - med unntak av Trolljegernshottene - og hadde diverse supervisor roller, sist som CG sup paa Trolljegeren.

-Espen
Brukerens avatar KONGE!
nordahl

Innlegg EinarM 05 Sep 2012, 23:45

Fantastisk reel! Weta RnD er nok ganske kult tipper jeg =)
http://www.einarmartinsen.com
Senior Concept Artist / Matte Painter - Storyline Studios
Brukerens avatar KONGE!
EinarM

Innlegg kimblarsen 19 Sep 2012, 10:30

Gratulerer med flott reel og jobb hos Weta Digital Espen! Si hei til Matt Aitken og Sebstian Sylwan fra meg hvis du ser de.

Det er spennende at det finnes flere av dere i utlandet som får mye bra erfaring fra store produksjoner.

Mvh
Kim,
Kim Baumann Larsen : Director : Digital Storytelling : www.digistorytelling.com
Brukerens avatar KONGE!
kimblarsen

Gå til Ferdige arbeider

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 11 gjester