[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 374: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3545: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3547: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3548: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3549: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
Det Store Dyret • Se emne - Innsalg - Øyedrops
Diskusjonsforum Om oss Dyrets Fem Bud Annonsering Søk Butikk
(agep) Thomas the Tank Engine - 3D Printing
(aktuba) Musikkvideo
(dboydesign) Stewart at the gym
(Varegg) Handcannon
(johnblunt) Alien Priest
(BjarneTv) korfilm for FN - Forbruk
(Rcart) Nett-troll
(orsvend) Noen nye illustrasjoner
(aktuba) Kortfilm med VFX
Arkivet
Viktig informasjon!

Vi har nå stengt Det Store Dyret for registreringer. Det Store Dyret lever nå på Discord. Send meg en epost på ADMIN krøllalfa STOREDYRET dott COM hvis dere ønsker invitasjon!

Innsalg - Øyedrops

Vis frem ferdige arbeider for ros og kritikk.
Forumregler
Vi ser helst at dere legger ved bilder av videoarbeider og nettsider, slik at det blir enklere å kommentere på arbeidet ditt. Post gjerne stillbilder i høy kvalitet, så vi kan beundre hver lille detalj. (Stillbilder gjør det også mulig å plassere arbeider i headeren, i tilfelle det fortjener plass der.)

Innsalg - Øyedrops

Innlegg steffen 18 Feb 2011, 23:34

Liten sak vi gjorde på Øyedrops i fjor høst for å teste ut litt forskjellige teknikker, bla partikkel morphing. Regien kom litt etterhvert, og Øredrops ved marius ergo har bidratt med lyd. De fleste hos oss har egentlig bidratt med forskjellige småting underveis som modellering, lys, rendring, retning etc.. Hadde planer om å få med en tekstforfatter eller annen skrivekyndig for å få inn mer historiefortelling men det ble aldri noe av. Hadde dette vært et reelt prosjekt for en kunde er det flere ting som burde vært gjort mer nøyaktig men det funker fint som en overarbeida animasjonstest.

Steffen Sæther-Larsen
Art Director
Øyedrops AS
Brukerens avatar KONGE!
steffen

Re: Innsalg - Øyedrops

Innlegg ArneK 19 Feb 2011, 13:35

Veldig pent!

R&D er det dessverre ofte for lite tid til, så det er morsomt at dere deler dette med oss.

Hvis det er noe jeg skal pirke på, så måtte det være at dere kanskje kunne lagt på noe turbulens på luftboblene som stiger opp i bakgrunnen gjennom hele sekvensen. De er litt linjære slik de stiger opp nå. Men dette er jo bare en test da!

Får håpe at dere får innsalg på det da ;)
VFX & Animation Supervisor on "Kon-Tiki" • http://www.akdesign.no
Brukerens avatar KONGE!
ArneK

Innlegg steffen 19 Feb 2011, 21:46

Hei takk :)
Ja innimellom får man mulighet til å eksperimentere litt utenom.. Digg å ha uendelig med tid og ingen å forholde seg til innimellom. Ren produksjonstid ble sikkert 3-4 ukers jobb fordelt på høsten ifjor.
Ser den med boblene. Hadde mange tanker om selve bakgrunnen der men syns det enkle så best ut
Tanken om å være inni flaska kom etterhvert.
Jeg satt også lenge fast med å få optimalisert scenen ift at GI og rigid body ble veldig tungt. Støtte på en del problemer med å cache alle partiklene og endte til slutt opp med å droppe både RB og GI. Derfor kolliderer ikke fruktene noe som hadde gitt et fetere resultat..
Steffen Sæther-Larsen
Art Director
Øyedrops AS
Brukerens avatar KONGE!
steffen

Innlegg kimblarsen 20 Feb 2011, 21:37

Hei Steffen,

Jeg synes bildet som symboliserer filmen og slutten er veldig lekkert gjort og starten med en litt tettere cinematografi. Skjønner at ikke fokuset lå på historiefortelling og regi, men jeg sliter med at frukten morpher og sklir inn i hverandre. Det gir meg assoiasjoner til noe som er "gooey" og udelikat, ikke fruktig og friskt.

Ville testet en komposisjon og cinematografi som var tettere på frukt objektene, og en mer elegant animasjon på frukt elementene som slutten og begynnelsen alluderer til.

Hvis jeg skal være enda mer kritisk så er det et stykke frem til helt fotorealistisk frukt og her er standarden satt veldig høyt med Alex Roman sin "Silestone - 'Above Everything Else'. Jeg skjønner at det er urealistisk å skulle klare å få til alt dette for en demo/innsalg.
http://vimeo.com/15630517

Mvh
Kim,
Kim Baumann Larsen : Director : Digital Storytelling : www.digistorytelling.com
Brukerens avatar KONGE!
kimblarsen

Innlegg steffen 20 Feb 2011, 22:36

Hei Kim

Så above everything else mot slutten av prosjektet, jævli drøy 3D! Denne filmen er ikke helt der nei.
Regien var veldig sånn finne løsninger utifra at partikler danner former, hovedpoenget var å lære litt mer om effectors i cinema 4D. Slutten og begynnelsen, samt at det ble frukter som morpha ble til etter de første testene. Enig med det gooey greiene, verst er det på appelsinen når ting går i hverandre. Hadde småstress med dynamics og ble litt utålmodig mot slutten. Rendertia var brutal når alle fruktene skulle kollidere.
Par av folka her snakka også endel om å klippe inn tettere på frukten, men jeg ville ikke ende opp med for mye dramatisk slowmo og jeg syns også slutten ble mer overraskende uten klipp. Men jeg testa det altså aldri, kanskje det hadde gjort seg. Ser jo rått ut i den andre filmen..
Steffen Sæther-Larsen
Art Director
Øyedrops AS
Brukerens avatar KONGE!
steffen

Gå til Ferdige arbeider

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester