Diskusjonsforum Om oss Dyrets Fem Bud Annonsering Søk Butikk
(Kevron) \\
(Henning) Henning sin sketchbook/art dump
(StianHalvorsen) Ny VFX show reel
(Dano) CINWIZ vfx reel
(roywestad) Calamity - Nytt dramatisk stykke med live orkester
(RicardoBjerke) Water Ballerina
(chrizter) Shining - I won´t Forget (Music Video) - Anamorph
(Kevron) Tilnærmet Lik - Dent Oi Hot
(hundefriseur) Nord-koreansk propagandaspill om henrettelser, for iPad
Arkivet

Indesign lukker seg

Diskusjoner, tips og hjelp om grafisk design og webdesign.

Indesign lukker seg

Innlegg stjerna 14 Jan 2011, 20:08

Jobber med å oppdatere en katalog i indesign. Denne har jeg konvertert med Q2id fra Quark til Indesign. Dette har gått bra både med linker og tekst.
MEN jeg har et problem med enkelte sider. Der får jeg ikke lage nye tekstbokser, kopiere tekst, eller slette hele denne siden for den saks skyld, før indesign kommer med beskjeden om at det har oppstått et problem og indesign må lukkes. Noen som har noen tips til hvordan jeg kan komme meg videre i arbeidet? Enten få slettet sidene som det er et problem med eller noen annen god løsning? En ganske stor katalog, så ikke bare å begynne på nytt heller....

stjerna

Re: Indesign lukker seg

Innlegg Jinx 14 Jan 2011, 21:04

Hvilken versjon av InDesign bruker du? Rekker du feks å lagre det fra InDesign til et eldre InDesign-format? (fra CS5 til CS4 feks)?

- Colin
Colin McMahon
Art Director & Concept Developer
http://www.mottimotti.com
Brukerens avatar KONGE!
Jinx

Innlegg stjerna 14 Jan 2011, 22:06

Jeg bruker cs5. Jeg får jobbet med 90% av katalogen, men så fort jeg kommer inn på en av de sidene som er et problem og f.eks kopierer/sletter tekstfelt så lukker indesign seg.
Jeg har ikke prøvd å lagre det ned en versjon......

stjerna

Innlegg khawaga 15 Feb 2011, 03:01

Jeg tror ikke dette har med versjon av InDesign å gjøre; snarere et resultat av inkompabilitet mellom Quark og Adobe. De er jo ikke akkurat bestevenner. Eksporter hele greia til EPS/PDF for deretter å ta det tilbake til INDD?

En annen mulighet, er at maskinen din løper opp for minne, og krabber over på swapfil. Mac eller Win, dette? Adobes programmer er forferdelige minnetyver.

Dette er kanskje ikke relevant, siden man snakker om siste versjoner av disse programmene, men de senere par år har jeg brukt Scribus http://www.scribus.net/canvas/Scribus for publikasjoner fra bunnen av. Den klarer i det minste å lagre til formater som trykkerier forstår og godtar. Og det er jo ikke verst; omkostningene tatt i betraktning. Jeg er inderlig lei av bloatware, og erklært fiende av proprietær software.
"Humans are destined party animals; technology will follow" - Linus Torvalds
Brukerens avatar
khawaga

Gå til Grafisk Design og Webdesign - Diskusjoner

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 0 gjester