Diskusjonsforum Om oss Dyrets Fem Bud Annonsering Søk Butikk
(agep) Thomas the Tank Engine - 3D Printing
(aktuba) Musikkvideo
(dboydesign) Stewart at the gym
(Varegg) Handcannon
(johnblunt) Alien Priest
(BjarneTv) korfilm for FN - Forbruk
(Rcart) Nett-troll
(orsvend) Noen nye illustrasjoner
(aktuba) Kortfilm med VFX
Arkivet
Viktig informasjon!

Vi har nå stengt Det Store Dyret for registreringer. Det Store Dyret lever nå på Discord. Send meg en epost på ADMIN krøllalfa STOREDYRET dott COM hvis dere ønsker invitasjon!

Folk Hero

Vis frem ferdige arbeider for ros og kritikk.
Forumregler
Vi ser helst at dere legger ved bilder av videoarbeider og nettsider, slik at det blir enklere å kommentere på arbeidet ditt. Post gjerne stillbilder i høy kvalitet, så vi kan beundre hver lille detalj. (Stillbilder gjør det også mulig å plassere arbeider i headeren, i tilfelle det fortjener plass der.)

Folk Hero

Innlegg Ninjaremi 06 Sep 2010, 14:47

Ville bare dele det nyeste prosjektet mitt her.

Bilde

er inspirert av "The Maiden of the southern forest", en historie om en kvinnelig sverdmester og innbygger av Yue under Kina's "Spring and Autumn" era. Bildet illustrerer heltinnen, også kjent som "Lady of Yue", som vender tilbake til hjembyen etter krigen mot nabostaten Qu
KONGE!
Ninjaremi

Re: Folk Hero

Innlegg Strollinthewoods 06 Sep 2010, 16:10

wow.. må starte med å si at denne gikk rett til desktop background hos meg =)

Du har nesten nailet dette bildet. Synes hånda som holder sverdet er helt fantastisk. Den fine highlightingen på fingrene er fantastisk. Det samme med håndtaket på sverdet, synes det er kick ass =)

refleksjonen i sverdet var en kul vri. Selve sverd flaten er kanskje det som skurrer mest hos meg. jeg får innimellom intrykk at det ikke er et skarpt sverd hun holder, men et rundt baseball batt.. hvis du ser hva jeg mener.

Så tror jeg at jeg reagerer litt på at det er litt vilkårlig hvor det er sylskarpe fine detaljer og hvor det ikke er det. Som om det er litt vilkårlig fokus ute og går.

Et eksempel er hodeskalle figuren på armen i forkant, som er ganske i fokus, så blir det litt blury i forhold nedover mot undersiden av armen, og så er det igjen ganske skarpe detaljer på borden ved puppen som er bakenfor der igjen.
Jeg tror jeg hadde vært mer fortrolig med at det hadde vært et dybde perspektiv som avgjorde hva som var og ikke var i fokus.

jeg kunne nok tenkt meg å se hele armen hennes i sylskarp klarhet, ala feks lærbåndet som er øverst ved håndleddet hennes. Tror det ville hjulpet til å få henne til å stå frem fra den blury bakgrunnen i større grad.

men igjen wow.. dette var flotte saker :thumbsup: :thumbsup:
Brukerens avatar
Strollinthewoods

Innlegg Ninjaremi 07 Sep 2010, 07:01

Takker, takker!

Tar all kritikk med meg til neste arbeid selv om det er VEEELDIG fristende å gå inn å korrigere, for du har bra poeng XD
KONGE!
Ninjaremi

Innlegg EinarM 07 Sep 2010, 19:23

Grattis med header Remi :)
http://www.einarmartinsen.com
Senior Concept Artist / Matte Painter - Storyline Studios
Brukerens avatar KONGE!
EinarM

Innlegg [TAB] 08 Sep 2010, 01:30

Veldig bra stykke jobb her. Godt og se at du produserer..

Bildet mangler pitte-litt fokus og jeg føler det er litt for tett. Mulig det er det som passer for ett litt kaotisk "wartime" portrett men ville gjerne sett at du trakk fokuset litt lenger unna så vi får sett litt mer. På en måte få rammet det inn litt mer og skape blikkfang. (som også tidligere nevnt)

Rent teknisk har jeg ikke noe og komme med. Veldig pent lysatt på hånda hennes. Skulle ha likt og se den typen gå litt mer igjen på andre ting som venstre armen og ører/nese så det ble så utrolig lekkert!

Veldig bra Ninja-R!
whatisthelongkeyatthebottomofthekeyboardfor?
Brukerens avatar
[TAB]

Innlegg Ninjaremi 08 Sep 2010, 19:00

Takker! ja, jeg bør virkelig sette meg ned å øve på komposisjon XD eventuelt bare starte å planlegge litt bedre, haha.

Kult at du liker lys-settinga , siden det er noe jeg la fokus på å lære gjennom prossessen! Da er jeg iallefall ikke fullstendig på bærtur. :ugeek:
KONGE!
Ninjaremi

Innlegg Obstfelder 09 Sep 2010, 22:26

Flott maleri. Litt skummelt med flate mangøyne på en så tredimensjonal figur, men det er skikkelig blikkfang.

Nydelig arbeid med lyssetting og detaljer. Bakgrunnen blir litt trang og kaotisk som tidligere nevnt. Hvis jeg ikke hadde lest beskrivelsen din så ville jeg ha trodd at hun var iferd med å bli lynsjet av en sint mobb og ikke hyllet i en parade. Kanskje mest fordi de sorte silhuettene i bakgrunnen står som om de var på en zombiefilmplakat.

Men som sagt er karakteren fantastisk bra gjennomført.
Brukerens avatar KONGE!
Obstfelder

Innlegg Ninjaremi 17 Sep 2010, 11:03

haha! Dawn of the dead-faktoren var en av tinga jeg var bekymra for at folk skulle plukke opp XD

Jeg var ikke fornøyd selv med åssen ansiktet endte opp, men jeg kunne ikke fortsette på den lengre :P
Får håpe litt ansikts-studier hjelper til neste forsøk!
KONGE!
Ninjaremi

Innlegg EinarM 09 Nov 2010, 17:19

Så bildet dit i exotique 6. Grattis Remi :)
http://www.ballisticpublishing.com/books/exotique_6/
http://www.einarmartinsen.com
Senior Concept Artist / Matte Painter - Storyline Studios
Brukerens avatar KONGE!
EinarM

Innlegg Molte 15 Nov 2010, 16:57

Veldig flott og "slickt".
og gratulerer.
- Kjetil Molteberg - http://www.Kemono.no
visCo
Brukerens avatar KONGE!