[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3545: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3547: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3548: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3549: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
Det Store Dyret • Se emne - The St. Pauli Blues_ The Accountant
Diskusjonsforum Om oss Dyrets Fem Bud Annonsering Søk Butikk
(agep) Thomas the Tank Engine - 3D Printing
(aktuba) Musikkvideo
(dboydesign) Stewart at the gym
(Varegg) Handcannon
(johnblunt) Alien Priest
(BjarneTv) korfilm for FN - Forbruk
(Rcart) Nett-troll
(orsvend) Noen nye illustrasjoner
(aktuba) Kortfilm med VFX
Arkivet
Viktig informasjon!

Vi har nå stengt Det Store Dyret for registreringer. Det Store Dyret lever nå på Discord. Send meg en epost på ADMIN krøllalfa STOREDYRET dott COM hvis dere ønsker invitasjon!

The St. Pauli Blues_ The Accountant

Få kritikk og hjelp på et arbeide du jobber på.

Re: The St. Pauli Blues_ The Accountant

Innlegg Per Ove 04 Aug 2009, 11:55

Sånn, der har vi enda et nytt panel ferdig.

St-Pauli-Blues_The-Accountant_Panel-13.jpg
St-Pauli-Blues_The-Accountant_Panel-13.jpg (296.74 KiB) Vist 8938 ganger

Her har vi også en oppdatert PDF av hele historien: https://share.acrobat.com/adc/document. ... caf4fdd679

Det tar litt tid om dagen, men jeg holder på å flytte inn i nytt hus så det er mye å styre med som dessverre ikke bidrar til historien vår her, men som allikevel må gjøres (realiteten og den såkalt harde virkeligheten er et meget oppskrytt sted å oppholde seg på mene nå jeg....hmm hvor la jeg pipa mi.... :-).
Men flyttinga er så godt som ferdig, det gjenstår bare å pakke og frakte kontoret/atelieret/studio samt datautstyret, fotoutstyret mitt og alle tegne og malesakene....pthjuuuuuui! (høres fælt ut, men jeg tipper jeg klarer det alene på noen timer...tørr ikke la noen hjelpe med dette...er litt pysete sånn).
Jeg tar det vel i kveld, deretter blir det noen dager med å få alt på plass, og så burde alt kunne stulle avgårde som før...nesten.
Tele2 påstår nemlig at de trenger 4 uker!!!! på å flytte/koble om bredbåndet mitt, så det blir å pendle tilbake til det gamle kontoret (9km. hver vei) i noen uker før alt er honkey dorey (jævla tullinger, de bruker ikke mer en sekunder på å koble deg fra når de får det for seg ).
Vel vel, dette er nok smeller av den sorten man bare får ta med det man har.

Jeg er litt usikker på om jeg har puttet inn litt for mye dialog på denne siste siden, og om teksten har en naturlig flyt og retning som gjør at man leser det i rett rekkefølge. Hadde vært fint med litt tilbakemelding på det...

Ha det bra alle sammen.
Brukerens avatar KONGE!
Per Ove

Innlegg khawaga 04 Aug 2009, 21:49

Jeg ville ha senket boblene "ha ha ha" og " I know that you are either ..." noen hakk. Så ville jeg ha hevet tegningen i siste ruten opp i toppen, og lagt boblen *under*, med pil *oppover*. Det gir i mine øyne en naturlig flyt, også videre til neste side/episode.

Dæven. Har vært borte noen uker nå, og ikke fulgt med. Ikke la deg affisere av *hvor* du jobber. Dette ligger i hodet ditt, og *skal* fullføres.

Dette er ikke skryt; det er en kald vurdering fra en som har fulgt comics hele sitt 54-årige liv. Kombinasjonen av comics og novels er sjeldent heldig, fordi noen kan tegne effektivt, men ikke lage et plot - mens andre koker sammen finurlige plots uten å kunne tegne effektivt. Hva du driver med er effektivt på flere måter: du gjenskaper et historisk tegneuttrykk, forener det med nåtidens filmatiske virkelighet og krydrer det med elementene av en roman.

Jeg pleier ofte, feig som jeg er, å bla opp siste side i boken for å se om jeg gidder lese dette fra start. Hmmm ... hva skal jeg gjøre her :-D
"Humans are destined party animals; technology will follow" - Linus Torvalds
Brukerens avatar
khawaga

Innlegg khawaga 06 Okt 2009, 22:29

Det har nå gått 2 måneder uten oppdatering. Per Ove, hvor er du?
Brukerens avatar
khawaga

Innlegg Per Ove 30 Apr 2010, 19:50

OK jeg er tilbake. Om litt så smeller jeg opp resultatet av 7 mnd. med omskrivinger, tegnetrening, flikking og redigering.
Dere skal snart få se hvor jeg står i øyeblikket, jeg må bare få ordnet et par ting først.
Men her er en liten smakebit (bildene her henger ikke sammen i historien, de er hentet ut vilkårlig)
Vedlegg
Dyret-30042010.jpg
Dyret-30042010.jpg (281.94 KiB) Vist 8771 ganger
Brukerens avatar KONGE!
Per Ove

Innlegg Per Ove 05 Mai 2010, 22:42

OK her er jeg med litt av det jeg har gjort mens jeg satt der uten Internett.
Historien begynner på et helt annet sted en sist dere her på dyret fikk se noe, så det foregående er blitt kassert, hver eneste tegning...etter en stund syns jeg de var ....eeeh ja ræva (får man si sånt her?...).
Det er nok en vis kjangs for at en del av de bildene som nå kommer også etter hvert vil bli byttet ut/forbedret for det er ikke alt jeg er 100% fornøyd med. Så alle innspill, og all konstruktiv kritikk er svært velkommen. Ingenting er satt i stein.
disse sidene er de 12 første pluss cover. jeg har tegnet ferdig opp til side 30. Men har ikke tekstet lenger en hit ennå. Jeg er i ferd med å tegne ca 12 sider til så skal dette kapittelet etter sigende være ferdig.

OK here we go...:

StPauliBlues_Final-crossroads_05-05-2010-1.jpg
Cover
StPauliBlues_Final-crossroads_05-05-2010-1.jpg (293.83 KiB) Vist 8705 ganger

StPauliBlues_Final-crossroads_05-05-2010-2.jpg
Page 01
StPauliBlues_Final-crossroads_05-05-2010-2.jpg (295.07 KiB) Vist 8697 ganger

StPauliBlues_Final-crossroads_05-05-2010-3.jpg
Page 02
StPauliBlues_Final-crossroads_05-05-2010-3.jpg (208.38 KiB) Vist 8652 ganger

StPauliBlues_Final-crossroads_05-05-2010-4.jpg
page 03
StPauliBlues_Final-crossroads_05-05-2010-4.jpg (289.02 KiB) Vist 8648 ganger

StPauliBlues_Final-crossroads_05-05-2010-5.jpg
page 04
StPauliBlues_Final-crossroads_05-05-2010-5.jpg (297.51 KiB) Vist 8684 ganger

Ok jeg fikk bare lov til å laste opp 5 bilder, så jeg lager en ny post med de neste fem... :)
Brukerens avatar KONGE!
Per Ove

Innlegg Per Ove 05 Mai 2010, 22:49

Her kommer de fem neste....

StPauliBlues_Final-crossroads_05-05-2010-6.jpg
page 05
StPauliBlues_Final-crossroads_05-05-2010-6.jpg (287.44 KiB) Vist 8650 ganger

StPauliBlues_Final-crossroads_05-05-2010-7.jpg
page 06
StPauliBlues_Final-crossroads_05-05-2010-7.jpg (243.09 KiB) Vist 8664 ganger

StPauliBlues_Final-crossroads_05-05-2010-8.jpg
page 07
StPauliBlues_Final-crossroads_05-05-2010-8.jpg (293.09 KiB) Vist 8620 ganger

StPauliBlues_Final-crossroads_05-05-2010-9.jpg
page 08
StPauliBlues_Final-crossroads_05-05-2010-9.jpg (272.6 KiB) Vist 8658 ganger

StPauliBlues_Final-crossroads_05-05-2010-10.jpg
page 09
StPauliBlues_Final-crossroads_05-05-2010-10.jpg (291.6 KiB) Vist 8621 ganger

Så blir det vist en post til for de fire siste....
Brukerens avatar KONGE!
Per Ove

Innlegg Per Ove 05 Mai 2010, 22:54

Og.....

StPauliBlues_Final-crossroads_05-05-2010-11.jpg
page 10
StPauliBlues_Final-crossroads_05-05-2010-11.jpg (295.67 KiB) Vist 8626 ganger

StPauliBlues_Final-crossroads_05-05-2010-12.jpg
page 11
StPauliBlues_Final-crossroads_05-05-2010-12.jpg (277.8 KiB) Vist 8561 ganger

sånn det var det. Resten kommer etter hvert som jeg får tekstet det og tegnet siste del...
Vedlegg
StPauliBlues_Final-crossroads_05-05-2010-13.jpg
page 12
StPauliBlues_Final-crossroads_05-05-2010-13.jpg (287.12 KiB) Vist 8579 ganger
Brukerens avatar KONGE!
Per Ove

Innlegg RODI 06 Mai 2010, 12:45

Wow dette er bra!! Har ikke lest hele men den fanger altså...lots of drugs girlsand crime, explosive stuff. Fargen passer bar med stilen til fortellingen synes jeg. Og etter det jeg leste er det rocka språkbruk. Got hoocked there
Facebook.com/rcstreetart
Brukerens avatar KONGE!
RODI

Innlegg Per Ove 06 Mai 2010, 15:55

Brukerens avatar KONGE!
Per Ove

Innlegg Per Ove 13 Mai 2010, 12:44

Dæven der var jeg jaggu meg kommet på forsiden....Takker
Brukerens avatar KONGE!
Per Ove

Innlegg Jinx 13 Mai 2010, 13:41

Dette blir veldig Flott Per Ove. Jeg vet ikke om du tar imot kommentarer på skrivefeil ennå, for jeg regner med at det skal vaskes til slutt?

- Co
Colin McMahon
Art Director & Concept Developer
http://www.mottimotti.com
Brukerens avatar KONGE!
Jinx

Innlegg Per Ove 13 Mai 2010, 13:46

Brukerens avatar KONGE!
Per Ove

Innlegg Jinx 14 Mai 2010, 22:32

To kjappe:

Stort bilde når han skyter heroin: "It doesen´t really SEAM all that..." Korrekt ord her er SEEM da seam betyr søm og seem betyr tilsynelatende.

Fra flyplassbildet:
"A small older jet ARE coming in from Hamburg" - Her skal det være IS siden det er entall, antydet av at setningen begynner med "A small...."

- Co
Colin McMahon
Art Director & Concept Developer
http://www.mottimotti.com
Brukerens avatar KONGE!
Jinx

Innlegg Per Ove 14 Mai 2010, 23:57

Brukerens avatar KONGE!
Per Ove

Innlegg Espen 21 Mai 2010, 05:50

Takk for kommentarene i boka mi!

Her har du mye flotte arbeider, det skal sies! Takk for inspirasjonen, Kompis!
Brukerens avatar KONGE!
Espen

Innlegg Per Ove 21 Mai 2010, 12:03

Brukerens avatar KONGE!
Per Ove

Innlegg Espen 22 Mai 2010, 10:11

Helt klart, bare for å sette ord på det.. så tillater jeg meg til å beskrive det i min egen dialekt:

Dæ hær ska vi pinadø m hain dødsteiskje få teill ska e førtæll d!

Du er på god vei til å bli noe! :D

hvis du vil bable litt, så er min MSN: Espen_os@hotmail.com
Brukerens avatar KONGE!
Espen

Innlegg KRIGBERT 01 Jun 2010, 17:43

Hvis legger teksten ut i et txt-dokument eller lignende og linker oss til det blir det enklere å rette på feilene, så det er sagt.

Liker tegningene, men stilen ser ut som en blanding av noe boblete fotoaktige greier og de mer skrapete tegningene av hovedpersonene og noen detaljer -- er dette bevisst? For det føles litt inkonsekvent her og der, selv om det funker mange steder også.

Når det gjelder publisering, så tror jeg det aller beste hadde vært noe sånt som Warren Ellis gjør med sin FreakAngels-serie, kanskje med litt mer intuitiv navigasjon: http://www.freakangels.com/?p=23 (serien er delt inn i episoder som igjen består av seks sider hver)

Han publiserer altså tegneserien i skjermvennlig oppløsning på nettsiden, og så selger han trykte utgaver i tillegg til masse merch. Dette funker for ham, og for mange andre -- men det krever selvfølgelig en del blest :)

Man.. blir misunnelig, har hatt lyst til å lage meg en tegneserie jeg også :/
Brukerens avatar
KRIGBERT

Innlegg Per Ove 03 Jun 2010, 01:39

Tusen takk for de fine kommentarene.
Jeg må nok innrømme at de mer inkonsekvente inntrykket du har av tegningene, nok mest av alt er et resultat av mine manglende tegne ferdigheter. Jeg har tegnet dette en del ganger, og tro meg når jeg sier at jeg blir bedre. De siste sidene jeg har gjort har jeg tegnet hele panel og satt inn i Indesign, mot før ett og ett bilde satt sammen i Indesign etterpå..Det gir litt bedre resultat. Og jeg har forbedret og delvis tegnet på nytt alle de bildene som ligger ute her nå.
D.jpg
Panel 27
D.jpg (183.87 KiB) Vist 7924 ganger

Dette er ett av de hele panelene.
Ja jeg streber etter å få til en stil som ligner litt på et "thresholda" foto, men som likevel bærer i seg spor av at det er tegnet/malt og ikke at jeg bare har vrengt et foto...tror du kommer til å like den reviderte utgaven når du får se den (har ikke orket å lage pdfèr i det siste. Dokumentet er blitt mega og det tar 25 min å lage en PDF av hele greia nå etter hvert...har også en syk sønn, og det tar veldig med tid)
Med hensyn til utgivelse...Jeg planlegger å gjøre omtrent som du foreslår faktisk, skjønt Zuda Comics har latt skinne igjennom at etter siste revisjon de hadde sett så kunne vi kanskje komme i tale om en deal (er jo fan bare helt bingo man :)(Skjønt det blir visstnok en stund til de kan publisere den pga. mange gode prosjekt i ovnen allerede, men kontrakten deres er jo veldig bra for tegner/skribent). Etter som jeg forstod så betaler de 85 dollar pr panel bare for retten til å legge det ut, og før noe er solgt.
Men så er det dette med erigerte peniser og heroin bruk som det nok er en del av her, og det kan ikke en gang vurderes forstod jeg. Så da er det mest sannsynlig at jeg er tilbake på selv publisering igjen, kan ikke ta bort de tingene dessverre.....vil ikke.
Ideen med tekst dokumentet er god, jeg skal se på det.
P.S. har veldig sans for stilen på den Freakangeles....tøft,fin og intuitiv interface, selv om jeg personlig synes selve designet var en smule datert og amatørmessig.
P.S. II La deg gjerne inspirere til å lage en du også, det er et blod slit man sannsynligvis aldri får full betaling for med mindre man er drit god og heldig.
Men det gir en flott følelse å bli ferdig, du føler du har prestert noe. Og det er pokker så gøy. Dette er toppen av å illustrere/fortelle for min del :)
Brukerens avatar KONGE!
Per Ove

!

Innlegg khawaga 05 Jun 2010, 09:39

Dette er en gammel, lang og interessent tråd - med mye avsporing og sidesprang. Jeg er ikke så mye ute på webfora lenger ... jeg har rett og slett ikke tid ... men jeg dumpet innom her. Jeg ser siste innlegg er fra i fjor: jeg håper du fortsatt jobber med dette. Det er nemlig mektig bra.

Jeg er silketrykker: ønsker du eksempelvis poster 50x70 av noe av dette, bare for moro skyld, kontakt meg. Jeg har masse syrefritt kunsttrykkpapir, og gjør seff jobben gratis.

Keep on the good work.
Brukerens avatar
khawaga

ForrigeNeste

Gå til Uferdige Arbeider

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester