Diskusjonsforum Om oss Dyrets Fem Bud Annonsering Søk Butikk
(stormstudios) Storm Studios - CGI Crowds for Unibet
(Henning) Huldra
(stormstudios) Storm Studios - Jotun Full CGI
(Boom) Nye illuser! :)
(MichelleT)
(Kevron) TNL - Lie og Holst
(BjarneTv) Re: bjarnetv's skisseblokk
(Henning) Re: Henning sin sketchbook/art dump
(FeilFormula) Diplom
Arkivet

Studere ved siden av jobb?

Diskusjoner, tips og hjelp.

Studere ved siden av jobb?

Innlegg annci 07 Mar 2010, 01:49

Hei,

Litt bakgrunn for spørsmålet mitt: Har nettopp fullført en mastergrad i informatikk (linja systemutvikling/programmering) på Universitetet i Oslo. Men programmering er ikke noe for meg, drømmen er en type artist i dataspillproduksjon. Har alltid vært glad i 2D tegning, og ønsker å prøve å kombinere dette med 3D. Poenget er at jeg nå er 26 år gammel og føler at jeg har brukt mye tid på en utdanning som ikke er "riktig". (Skulle gjerne skrudd tiden tilbake og heller tatt noe i design eller f.eks. dataspillstudiet på HiO) Jeg har altså ingen utdanning i noen form for kreativ design, null arbeidserfaring og alt jeg kan er selvlært. Jeg vurderer derfor å ta 3D-linja på Noroff for å få litt mer (riktig) "kjøtt på beina"; mer på CV-en og kanskje muligheten til å lære noe mer enn det jeg finner gratis på nett o.l. Men samtidig må jeg nå skaffe meg jobb for å kunne forsørge meg selv. :-)

Er det noen som har erfaringer med å jobbe fulltid og studere på Noroff ved siden av? (Jeg bor i Oslo, og ønsker å fortsette å bo her en stund til) Jeg antar at både fulltid- og deltidsstudie på Noroff blir uaktuelt med fulltidsjobb. Muligheten som gjenstår er å ta webstudier, antakelig på deltid. Men siden jeg ønsker å ta 2-årslinja "3D spilldesign" får jeg altså ikke mitt første "kreative utdanning" på CV-en før om 4 år, når jeg er 30 år. Spørsmålet er om jeg egentlig kan tilegne meg den kunnskapen på egen hånd innen den tid? Jeg er svært lærevillig og engasjert, og er villig til å bruke kveldene med prøving og feiling og nesa i lærebøker og bygge opp en portfolio på egen hånd. Er det kanskje noen andre kurs/skoler man kan ta ved siden av fulltidsjobb, i retning dataspill/3D, eller er dette egentlig nødvendig/anbefalt?

annci

Gå til Diskusjoner

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester