Diskusjonsforum Om oss Dyrets Fem Bud Annonsering Søk Butikk
(agep) Thomas the Tank Engine - 3D Printing
(aktuba) Musikkvideo
(dboydesign) Stewart at the gym
(Varegg) Handcannon
(johnblunt) Alien Priest
(BjarneTv) korfilm for FN - Forbruk
(Rcart) Nett-troll
(orsvend) Noen nye illustrasjoner
(aktuba) Kortfilm med VFX
Arkivet
Viktig informasjon!

Vi har nå stengt Det Store Dyret for registreringer. Det Store Dyret lever nå på Discord. Send meg en epost på ADMIN krøllalfa STOREDYRET dott COM hvis dere ønsker invitasjon!

Mulig Animasjonsoppdrag for freelancer/mindre firma

For prosjektansettelse eller små oppdrag.

Mulig Animasjonsoppdrag for freelancer/mindre firma

Innlegg 3DROY 23 Des 2014, 00:10

Hei.

Jeg jobber i ett firma som heter Deepwater Norway AS, eid av Deepwater Corrosion services Inc.

Vi driver primært med analyser/simulering i Comsol og 3D modellering i Solidworks av Stålstrukturer og utstyr vi produserer.

Selve firmaet driver med levetidsforlengelse av strukturer hovedsaklig olje/gass plattformer.

Jeg skal ikke garantere noe prosjekt for noen her og nå. Men vi har pratet om at vi ønsker og lage en animasjon på 12-15 sekunder som skal legges ut på hjemmesiden til konsernet www.stoprust.com

Jeg har litt erfaring fra 3D studio,Maya og Modo. Men det begrenser seg til modellering og enkle textureringsoppgaver. Så det vil ta meg for mye tid til og lære meg det vi trenger selv.

Kort fortalt det jeg ser for meg er:
3D modeller levert av meg ifra Solidworks til avtalt format. Har forresten Modo 801 med Solidworks plugin i bedriften.

'3D modell av en forenklet topside på plattformen blir også levert av meg.
'3D modell av anode systemet som Deepwater tilbyr. Type Retrobuoy levert av meg.
'3D modell av Strukturen er typisk understell på plattform (jacket) Denne skal ha en textur i stål/rust belegg.

Dette trenger jeg hjelp med, såfremt jeg ikke har tid til og få laget selve scenen selv:
'Undervannsmiljø (enkel sjøbunn på typisk 100 meter dyp Nordsjøen. )
'Sjø med bølger.

Selve animasjonen:
Jeg ser for meg at man starter med kamera over havoverflaten ett stykke bort fra selve plattformen slik at man får se hele den + bevegelse i bølger. På kort tid så flyr den litt inn mot plattformen og går ned i vannet, der man så fokuserer inn på anodesystemet som kan få en slags highlight farge som symboliserer at systemet er aktivt. Deretter ser man strømmer/partikler som går fra anodesystemet og omslutter strukturen. Strukturen vil da ha en animert fargeplott som gradvis kommer ifra den nøytrale stål/rust fargen til mere regnbuefarger. (Dette ser jeg for meg at man må bruke paint verktøyer for å få til. Men selve fargekombinasjonene vil du eventuelt få av meg ifra ett reelt analyse plott ifra Comsol.

Send meg gjerne en melding her og fortell litt om deg og hvilket program du bruker. Eventuelle spørsmål omkring tankene mine på dette prosjektet. Hva du ser for deg av tidsforbruk og eventuelt kostnad. Men det kan vi ta videre via telefonsamtale/mailkontakt.

Ser frem til og høre fra dere.

Mvh
Roy

3DROY

Gå til Søker hjelp til enkeltoppdrag

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester