Før vi begynner: Det jobbes på dugnad.
Vi ble stiftet den 16. desember 2012. Jeg ble med i partiet 20. januar 2013, og trådte til for å hjelpe med live streaming på landsmøtet i Oslo 16. - 17. mars 2013. På landsmøtet 8. - 9. juni ble AV-gruppa dannet, og jeg oppnevnt til kaptein. Piratpartiet har ca. 500 medlemmer og fikk 9.869 stemmer i Stortingsvalget 2013.
Grunnleggende informasjon om AV-gruppa finnes .
Piratpartiet følger i stor grad den visuelle profilen til det tyske Piratenpartei, mye fordi de har en stor multimedia-avdeling der, men også fordi de har tatt videre den opprinnelige visuelle profilen til det svenske Piratpartiet, som i mellomtiden har byttet til en annen profil. Vi har direkte adgang til det tyske partiets grafiske filer, og har i prinsippet adgang til alt våre søsterpartier i andre land har produsert.
Vi ser etter grafikere, fotografer, kamerafolk, klippere, regissører, lydteknikere, illustratører, musikere og andre kreative sjeler som kan tenke seg å være med og forme Piratpartiets image fremover. Jeg ønsker å heve våre produksjonsverdier og det er lettere å få til hvis vi får inn flere folk i gruppa.
Partiet generelt har behov for folk i kreative yrker. Det vil kunne endre på debattklimaet litt, da medlemsmassen per i dag består nesten utelukkende av mediekonsumenter. Det er jo kjent hva Piratpartiet mener om opphavsrett, men jeg tror vi kan utvikle et mer nyansert synspunkt hvis vi har medlemmer i kreative yrker. Vi har per i dag ett (kvinnelig) styremedlem med utdannelse innen dramaturgi og filmklipping.
Hvis dette høres interessant ut, kan du sende en mail til av@piratpartiet.no, eller direkte til thor@piratpartiet.no. Du kan også nå meg direkte via chat på Skype som ThorTheNorse.