Diskusjonsforum Om oss Dyrets Fem Bud Annonsering Søk Butikk
(Henning) Henning sin sketchbook/art dump
(StianHalvorsen) Ny VFX show reel
(Dano) CINWIZ vfx reel
(roywestad) Calamity - Nytt dramatisk stykke med live orkester
(RicardoBjerke) Water Ballerina
(chrizter) Shining - I won´t Forget (Music Video) - Anamorph
(Kevron) Tilnærmet Lik - Dent Oi Hot
(hundefriseur) Nord-koreansk propagandaspill om henrettelser, for iPad
(johnblunt) Skin Metal Fusion
Arkivet

The Woman in Black

Vær sosial, snakk og bli kjent med hverandre

The Woman in Black

Innlegg superrune 15 Jul 2011, 11:13

En trailer til, det er jo fredag :)

TV-versjonen av Woman in Black skremte vettet av meg (og mange jeg kjenner) da jeg tilfeldigvis så den på NRK en kveld seint på åttitallet. Nå kommer det en oppdatert versjon, og jeg er veldig nysgjerrig på hvordan den blir.

Woman in Black har god karma på å skremme vettet av folk. Teaterstykket har gått sammenhengende i 23 år i London (den eneste gangen jeg har vært vettskremt i en teatersal), og boka var så skummel at jeg måtte stoppe å lese den. God stemning, med andre ord! O_o

Brukerens avatar KONGE!
superrune

Re: The Woman in Black

Innlegg Olve 19 Jul 2011, 18:55

Denne jeg kommentere ettersom jeg, som du vet Rune, er en stor Woman in Black-fan. Jeg har sett filmen flere ganger, lest boka og sett teaterstykket to ganger i London.
Filmen fra 1989 (som jeg mener ganske sikkert ble sendt på NRK i 1990 ;)) inneholder i mine og mange andres øyne filmhistoriens heftigste skvettescene. Husker jeg satt og skalv i sofaen lenge etterpå. Hehe.
Denne nyinnspillingen har jeg ikke hørt om, men det ser ut som om også den kan bli meget bra.
Storymessig vek jo orginalfilmen ganske mye vekk fra boka og teaterstykket så jeg regner med at nyinnspillingen blir mer tro mot disse.
Og jeg er helt enig. Teaterstykket (og boka også forøvrig) er heftige greier. Gleder meg stort og ber om ikke å bli skuffet!
Brukerens avatar KONGE!
Olve

Innlegg Olve 18 Aug 2011, 08:59

Ny trailer - som fremdeles virker svært lovende.
(Takkskalduha Trygve!)
Brukerens avatar KONGE!
Olve

Innlegg ben 18 Aug 2011, 09:52

Må innrømme det irriterer meg at de skal lage denne på nytt..

Etter den der siste traileren der er jeg blitt temmelig temmelig skeptisk til hvordan resultatet blir også.
Den traileren der inneholder ene og alene, flere visuelt sterke skrekkscener enn hele den første filmen har til sammen. Man får knapt se dama eller noe overnaturlig i den første, og det er det som gjør den så sabla bra.
Brukerens avatar
ben

Innlegg Olve 18 Aug 2011, 10:36

Kan være enig der. Hodeskallen i vinduet på slutten gjorde meg litt skeptisk.
Men jeg føler stemningen er på plass ihvertfall. Så skal det bli spennende å se en versjon som muligens er mer tro til boka og teaterstykket - selvom de tydeligvis har tatt seg noen friheter også i denne filmatiseringen.
Brukerens avatar KONGE!
Olve

Innlegg Olve 20 Jun 2012, 13:31

Blu-ray'en dumpa ned i posten igår og jeg må si jeg ble fornøyd. Heldigvis!
Det spøker litt mer i denne enn i tidligere utgaver, men det gjør egentlig ikke noe når det er gjort så bra som her. Litt justeringer i historien var det også, som man må regne med, men ikke mer enn det de gjorde i 1989-versjonen.
En flott, god, gammeldags grøsser som virkelig anbefales.

(Og skallen nevnt over ser heldigvis ikke slik ut i filmen - det må ha vært en kreativ måte å sladde spøkelset på i traileren.)
Brukerens avatar KONGE!
Olve

Gå til Time Out

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester