[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3545: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3547: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3548: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3549: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
Det Store Dyret • Se emne - Wip_Man on Creature
Diskusjonsforum Om oss Dyrets Fem Bud Annonsering Søk Butikk
(agep) Thomas the Tank Engine - 3D Printing
(aktuba) Musikkvideo
(dboydesign) Stewart at the gym
(Varegg) Handcannon
(johnblunt) Alien Priest
(BjarneTv) korfilm for FN - Forbruk
(Rcart) Nett-troll
(orsvend) Noen nye illustrasjoner
(aktuba) Kortfilm med VFX
Arkivet
Viktig informasjon!

Vi har nå stengt Det Store Dyret for registreringer. Det Store Dyret lever nå på Discord. Send meg en epost på ADMIN krøllalfa STOREDYRET dott COM hvis dere ønsker invitasjon!

Wip_Man on Creature

Få kritikk og hjelp på et arbeide du jobber på.

Wip_Man on Creature

Innlegg baarris 20 Okt 2010, 13:28

Hei og lenge siden sist.
Legger ut noen wip bilder av et sett figurer jeg lager nå. Det meste er gjort i milliput, men og noe super sculpey, tre og aluminium. Selve mannen er i samme størrelse som en vanlig starwars figur/ Gi Joe. Men har ikke bevegelige ledd. Tenkte å støpe opp duplikater dersom den blir bra nok, og dersom jeg orker/ får tid (har brent meg på den før :?
OK. Stilen er litt sånn Madmax vs. Lord of the Rings etc. skitt og rust. Skal males til slutt.
Bård
Vedlegg
3_parts.jpg
3_parts.jpg (276.53 KiB) Vist 12680 ganger
2.jpg
2.jpg (88.82 KiB) Vist 12676 ganger
1.jpg
1.jpg (88.52 KiB) Vist 12642 ganger
Brukerens avatar KONGE!
baarris

Re: Wip_Man on Creature

Innlegg Jinx 20 Okt 2010, 14:28

Jeg kan ikke si annet enn jeg pleier når jeg ser postene dine - jeg gleder meg til å se resten! :)

- Co
Colin McMahon
Art Director & Concept Developer
http://www.mottimotti.com
Brukerens avatar KONGE!
Jinx

Innlegg baarris 21 Okt 2010, 20:09

Ah, takk man!
Hvis det blir noe av så står du først i køen hvis du vil kjøpe en kopi. (Har litt dårlig samvittighet for at jeg ikke fullførte den med kjettingarmen :P )
Brukerens avatar KONGE!
baarris

Innlegg Jinx 21 Okt 2010, 20:23

Colin McMahon
Art Director & Concept Developer
http://www.mottimotti.com
Brukerens avatar KONGE!
Jinx

Innlegg baarris 25 Okt 2010, 21:06

Liten update..
Ikke fått gjort de store endringene, men basen er så å si ferdig. Her i farget versjon.
Vedlegg
Wip_shelf_desert.jpg
Wip_shelf_desert.jpg (171.01 KiB) Vist 12494 ganger
Wip_desertbase.jpg
Wip_desertbase.jpg (61.52 KiB) Vist 12481 ganger
Brukerens avatar KONGE!
baarris

Innlegg baarris 03 Nov 2010, 23:06

En liten oppdatering.
Har malt på hovedpersonen i kveld. Airbrush. Den er ikke ferdig, men godt på vei.
B
Vedlegg
manpaint_websmall.jpg
manpaint_websmall.jpg (28.2 KiB) Vist 12402 ganger
Brukerens avatar KONGE!
baarris

Innlegg superrune 04 Nov 2010, 15:44

Veldig bra, gleder meg til å se fortsettelsen. Er det "bare" maling av beistet som er igjen?
Brukerens avatar KONGE!
superrune

Innlegg baarris 04 Nov 2010, 15:58

Takk for det:-D
Det gjenstår noe modellering på oppakkingen av dyret. Det er litt mye stolper/ blikktak og diverse som jeg ikke helt vet hvordan jeg skal støpe av. Dyret er ganske ferdig, gjenstår noe modellering inn under beina. Vurderer og litt hårvekst på hake, hals etc. Det skal i såfall modelleres. Jeg maler den nå selv om det kanskje gjenstår litt tweeking fordi jeg skal melde den på i en modelleringskonkurranse på nettet. B
Brukerens avatar KONGE!
baarris

Innlegg baarris 07 Nov 2010, 01:11

Nå begynner brikkene å falle på plass. Malte dyret i kveld, og utstyr på dyret. Nærmer meg finish nå før jeg leverer til konkurransen. Skal jobbe mer med selve tauet, og et par små detaljer senere. Ser nå at malingen ikke sitter ordentlig på materialet. Blir lett riper pga milliputen er ganske sprø og kan ripes med neglene.

B
Vedlegg
5_web.jpg
5_web.jpg (28.1 KiB) Vist 12262 ganger
4_web.jpg
4_web.jpg (37.65 KiB) Vist 12220 ganger
3_web.jpg
3_web.jpg (29.69 KiB) Vist 12198 ganger
2_web.jpg
2_web.jpg (27.8 KiB) Vist 12161 ganger
1_web.jpg
1_web.jpg (29.02 KiB) Vist 12102 ganger
Brukerens avatar KONGE!
baarris

Innlegg EinarM 08 Nov 2010, 22:35

Helt rått :) du har 3d printet den? og da lurer jeg på hvor isåfall :)
http://www.einarmartinsen.com
Senior Concept Artist / Matte Painter - Storyline Studios
Brukerens avatar KONGE!
EinarM

Innlegg ben 08 Nov 2010, 23:13

Wow, dette ser veldig bra ut. Digger det bølgeblekket! :)
Men hva er greia med den bjelken som står opp?
Så ble jeg nysgjerrig, hvilken konkurranse du sikter til?
Brukerens avatar
ben

Innlegg baarris 08 Nov 2010, 23:13

He he,, 3D print? Takk for komplementet. Har laget den med mine pølsefingre fra scratch. Jeg henger litt igjen i den analoge verden.
Mvh Bård
Brukerens avatar KONGE!
baarris

Innlegg baarris 08 Nov 2010, 23:18

Hei ben!
Tror den bjelken har litt er litt sånn bare for å ha mulighet til å henge flagg, eller tørkede revepelser på eller noe:-D
Konkurranse jeg sikter til er fra Shiflettbrothers sitt sculpturforum.

Legger ved en link:
http://www.shiflettbrothers.com/forum/i ... &forumID=6
Brukerens avatar KONGE!
baarris

Innlegg ben 08 Nov 2010, 23:26

Ah, jeg tenkte det kanskje var den. The Shifletts er råe. Tipper du har skaffet den nye gnomon-videoen deres?
Jeg så hele her om dagen, må si den var fullstappet med gode tips fra ende til annen.
Brukerens avatar
ben

Innlegg MarciahL 09 Nov 2010, 00:59

Helt fantastisk :)
Brukerens avatar KONGE!
MarciahL

Innlegg nemolom 10 Nov 2010, 12:13

Synes du er skrekkelig dyktig. Jeg har aldri prøvd å lage noe slikt selv, så jeg aner ikke hvilke hjelpemidler du bruker for å finne formen, men anatomisk sitter jo alt her som det skal. Det er først og fremst dyret jeg liker - jeg tror på kroppen til det og måten det ser ut til å bevege seg på. Liker kors-konstruksjonen i ryggen på mannen - og liker også at han ikke har overdrevent mye stash på seg.

Så har jeg også noen meninger og konstruktivt kritiske spørsmål. Jeg håper ikke du kommer etter meg når du leser dem - jeg har dårlige knær for tiden og greier neppe å komme meg unna...

Det er originalt at karakteren sitter så langt bakpå. Ofte sitter ryttere over ribbeina på rideyrene, eller rett bak (elefanter, hester). Mulig det er en fysisk grunn til det - at det er fordi det er der ryggen er mest solid. Jeg greier ikke å bestemme meg for om jeg tror mannen kunne sittet der han sitter.

Måten han holder hagla på - jeg tror ikke helt på vekta der. Det virker uansett som en ubehagelig måte å holde den på. Jeg tror jeg enten ville latt den henge mer i hånden, på siden av dyret, eller hvile løpet mot skulderen. Eller gitt den et skjefte som kunne hvile mot låret.

Den store bjelken. Om den er for å henge revepelser på så skjønner jeg ikke hvorfor den har en knekk. Bjelken er tjukk, den virker dimensjonert for noe tungt noe. Med en sånn knekk tenker jeg at den er for å montere en parasoll på - en solskjerm av noe slag (og at bjelken er regulerbar, som på bordparasoller). Eventuelt er den for noe slags våpen, radar eller annet kommunikasjonsutstyr. Eller kanskje skal det sitte en gigantisk jaktfalk der, eller henge åtte hodeskaller fra drepte fiender.

Fargelegginga di fungerer godt. Figuren har et uniformt, støvete preg. Samtidig føler jeg at noen materialer kunne vært definert enda bedre. Platene på dyret er kjempetøffe, men glir litt inn i huden fordi fargene er såpass like. Hagla og huden på dyret ser også litt ut til å være laget av samme materiale. Øyet har ikke egen farge. Tror figuren kan tåle enda mer kontrast, og kanskje noen pletter med mer kulørte farger her og der. Men - dette tror jeg jo uansett du kommer til å rette på alt dette under finpussen :)

PÅ samme måte antar jeg at når du snakker om å fikse på tauet så er det snakk om å gi det mer inntrykk av å adlyde gravitasjonens lover? :)

Angående trekonstruksjonen over nakken: Skal det henge enda mer stash i det?

Håper ikke dette var for hardt. Som sagt, du er dritdyktig, jeg hadde måttet jobba lenge for å nå halvveis dit du er nå :)
Brukerens avatar KONGE!
nemolom

Innlegg baarris 10 Nov 2010, 14:50

Hei Nemolom og takk for fyldig tilbakemelding/kritikk. Jeg er en fredelig person, og tåler at andre mener annet enn meg om ting.
Jeg hadde bestemt meg tidlig at mannen skulle sitte langt bak på dyret, og at det skulle ha lang hals. Føler ikke han kunne sittet et annet sted enn der han endte opp.

Jeg vurderte andre mer avslappede måter å holde hagla på. Bl.a. kunne den hvile i trekonstruksjonen lengre framme på ryggen. Men så ville jeg vise at personen er sterk, og at han er på alerten..så derfor denne holdingen av hagle.

Den store bjelken oppstod som en kreativ utfoldelse, og for å bryte opp formen litt sett fra siden. Han har mulighet til å sette opp tak eller la være. Jeg hadde og et ønske om at oppakkingen skulle se litt tilfeldig ut, og ikke overkonstruert eller symmetrisk utført. Bjelken er ikke knekt, bare montert i en vinkel.

Under fargeleggingen tenkte jeg at alt kanskje blir badet i sandstøv om man rir i en ørken. Så derfor er kanskje fargen litt uniform. Kunne og spandert på en annen farge til øynene. Uansett skal denne modifiseres mer, den skal støpes og så kan jeg male den på ordentlig. Merket underveis at fargen ikke satt ordentlig på ergo gadd jeg ikke bruke timesvis på noe som kanskje kom til å løsne likevel.

Tauet_ henge mer langs siden påvirket av gravitasjon.
Når jeg skal støpe den opp, kommer jeg til å støte på en del tekniske utfordringer, derfor må jeg ikke overlesse det med små detaljer som hengede tau, for det klarer jeg uansett ikke støpe av. Derfor må jeg ha muligheten til å ta dette tauet av og lage det utenom hvis du skjønner.

Love B
Brukerens avatar KONGE!
baarris

Innlegg Obstfelder 20 Nov 2010, 00:01

Dritfet!

Du har ikke vurdert å få deg jobb for Mcfarlane toys eller noe? Du har jo virkelig tatt disse modellene til nye høyder de siste årene.

Hvis du støper den opp: Har du tenkt å male alle kopiene for hånd også? Eller har du noen kinesere som gjør det for deg?
Brukerens avatar KONGE!
Obstfelder

Innlegg baarris 20 Nov 2010, 09:47

Tusen takk for det Aslak:-D
Jeg har ikke vurdert å jobbe for McFarlane nei :-D, så en bakomfilm, og de scanner jo mange av modellene av baseballspillere/ basket etc...

Når/hvis jeg får støpt opp kopier tror jeg ikke jeg kommer til å male dem for hånd, kanskje grunne dem i en grå farge eller noe. Så kan folk eventuelt male selv. Finns jo en del Wow folk som liker å male miniatyrer. Men det gikk forbausende fort å male dem. Litt klatt når man bytter farger, mye rensing etc. Har allerede idèer til flere figurer i samme univers, så håper jeg får litt tid en gang til å begynne med dem.

Bård
Brukerens avatar KONGE!
baarris

Innlegg baarris 22 Nov 2010, 10:30

Brukerens avatar KONGE!
baarris

Neste

Gå til Uferdige Arbeider

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest