For nesten et halvt år siden la jeg ut renders av en leke jeg skulle lage som het Tiki Cat. Planen var å få den laget av i resin av et firma i USA, men det ble hinsides dyrt i forhold til mengden leker produsert. Så jeg skrinla planene, og skrev om det på Flickr. Via internettets hellige tilfeldighet, så en i Kina dette og foreslo at vi samarbeidet. Etter mye om og men, så har vi endelig fått den første leireprototypen tilbake fra fabrikken. Planen er å lage 500 stk i soft vinyl. Forutsatt at ingenting går gale (det gjør de veldig ofte i denne bransjen), så er målet å få de ut til slutten av året/begynnelsen av 2011. Vi får se hvordan det går, fabrikken er ganske treig

Tiki Cat har en maske som man kan ta av og på. Han har også naturligvis et ansikt under masken. Vi baserte denne prototypen på 2D tegningene mine, så derfor ser den annerledes ut enn min 3D sculpt. Er mer fornøyd med denne, den er betraktelig søtere! ^----^

Det er en stor mengde småfeil og generelle ting som skal forandres, så dette er under arbeid i Kina nå. Satser på det blir enda bedre resultater når de kommer tilbake med nytt utkast.