Diskusjonsforum Om oss Dyrets Fem Bud Annonsering Søk Butikk
(agep) Thomas the Tank Engine - 3D Printing
(aktuba) Musikkvideo
(dboydesign) Stewart at the gym
(Varegg) Handcannon
(johnblunt) Alien Priest
(BjarneTv) korfilm for FN - Forbruk
(Rcart) Nett-troll
(orsvend) Noen nye illustrasjoner
(aktuba) Kortfilm med VFX
Arkivet
Viktig informasjon!

Vi har nå stengt Det Store Dyret for registreringer. Det Store Dyret lever nå på Discord. Send meg en epost på ADMIN krøllalfa STOREDYRET dott COM hvis dere ønsker invitasjon!

free clipart?

Diskusjoner, tips og hjelp.

free clipart?

Innlegg B-L-D 06 Sep 2014, 11:30

Hei. Har ikke sjans til å designe/illustrere alt mulig og kommer stadig over sider som legger ut clipart for free.
Leser man må "terms of use" så er det ikke så rett frem som man tror. Som oftest er det en bruker som har lastet opp motivet/illustrasjonen. Nettsiden som har galleriene anbefaler alikevel at man alltid bør kontakte opplaster av motivet for å sjekke om det kan benyttes kommersiellt Så hva om man gjør det og "opplaster" sier kjør på. Den er gratis. Så blir man senere kontaktet av en annen designer som påstår at dette er hans/hennes design. Hvem står da ansvarlig? Jeg har nå funnet et en side med free clipart elementer. Her kommer det ikke frem noe info på designer. Det står ingenting om Terms of use i forhold til galleriet. Tror jeg.. Så hvem må ta smellen om jeg blir beskyldt for å ha brukt et element som ikke er "free" alikevel? Jobber med en designer som har 30 år i bransjen. Han sier det er bare å bruke alt som kan lastets ned. Det er ikke vårt problem når det ikke står noe. Dette har bransjen gjort i mange år. Aldri noe problem sier han. Klart litt avhengig av bruken hvem som er kunden. Noen erfaringer? Kanskje jeg trengte en illustret aprikos til en brosjyre eller annonse.. Fristende å laste ned en her på "frukt" Eller bruke flere elemeter sammen med egne til en egen illustrasjon. Hva tenker dere?

Her er en side: http://gallery.yopriceville.com/Free-Cl ... ?show=3137

B-L-D

Re: free clipart?

Innlegg Marie 03 Nov 2014, 15:18

Hei :)
Det ser ut som grafikken du linker til eies av big viking games. Se her : http://yopriceville.com/?terms-privacy-pollicy,4
KONGE!
Marie

Gå til Diskusjoner

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest