Lurer litt på er om det koster noe bare for å være registrert?
Er ikke det slik at du må lage markedsplan også for enkeltmannsforetak?
Jeg tenker bare å ta et oppdrag her og et der, sannsynlig med noen år mellom hvert oppdrag til å begynne med hvertfall, men som allikevel kan være over 2000 kr pr. prosjekt. Har litt lyst å selge kunst også etterhvert, men tror det tar lang tid før noen jeg ikke kjenner vil ha det jeg lager på veggen liksom :p.
Skjønner det slik at inntektene må inn i bedriften? Stemmer det? Eller kan jeg bare legge pengene rett i lomma?
Og så var det det med bedriftsnavn? Skal jo liksom bare tjene litt på min hobby en gang i blandt. Vet at etternavn må være med i et enkeltmannsforetak, men går det greit å bare bruke hele navnet? Hva hvis jeg bytter etternavn? (hvis jeg for eksempel gifter meg en gang. Jeg håper jo på det)
Hva er det egentlig det innebærer å registrere seg? Er det mye papirarbeid som må gjøres jevnlig?
Sist men ikke minst, hvor lang tid tar det fra man søker om å bli registrert, til man kan takke ja til et oppdrag?
Har ei som ofte sier at det er det dummeste man kan gjøre. Klarer ikke å få henne til å si hvorfor.
Det ble sikkert mange helt idiotiske spørsmål her, men vil gjærne ha svar på det før jeg gjør noe jeg angrer på