Diskusjonsforum Om oss Dyrets Fem Bud Annonsering Søk Butikk
(agep) Thomas the Tank Engine - 3D Printing
(aktuba) Musikkvideo
(dboydesign) Stewart at the gym
(Varegg) Handcannon
(johnblunt) Alien Priest
(BjarneTv) korfilm for FN - Forbruk
(Rcart) Nett-troll
(orsvend) Noen nye illustrasjoner
(aktuba) Kortfilm med VFX
Arkivet
Viktig informasjon!

Vi har nå stengt Det Store Dyret for registreringer. Det Store Dyret lever nå på Discord. Send meg en epost på ADMIN krøllalfa STOREDYRET dott COM hvis dere ønsker invitasjon!

Muligheter og krav i Norge - 2D

Diskusjoner, tips og hjelp.

Muligheter og krav i Norge - 2D

Innlegg tekopp 30 Okt 2013, 19:01

Hei Dyret!

Jeg jobber ikke med, og studerer heller ikke innenfor skaping av visuellt materiale. Ikke akurat nå i allefall. Jeg liker å drive med det og er opptatt av å forbedre meg, men å jobbe med det, det er jeg ikke helt sikker på. Så jeg håpte kanskje jeg kunne komme hit og bli litt opplyst om hva det innebærer, og hva som finnes. Skriver ned spørsmålene mine under, så kan det jo hende noen har noe å fortelle om det.

Området mitt er 2d, så det er dette jeg spør om.

Hva og hvordan kan man jobbe innenfor dette i Norge? Vi er jo et lite land, så tenker kanskje det er flere begrensninger her, enn det man hører om at folk jobber med andre steder. Hvilke områder kan man for eksempel få jobb i, hvis man ikke skal være freelancer? Hvordan lever dere med alle tidsfristene uansett?

Hvordan er kravene til å ha utdanning for å jobbe? Bør man ta en kunst/illustrasjon/e.l. grad for dette?

Hva med utdanningstilbud, eller kurs (også kortere)? Jeg har jo surfet og sett og lest en del, men finner at det ikke egentlig er noe særlig tilbud innenfor f.eks tradisjonell figurativ metode, som er i Norge. Finnes det, har jeg bare ikke sett det enda? Har noen erfaring med å studere noe sånt utenlands? Det er jo et stort skritt å ta det så langt, og dyrt er det også, selv om det er gode stipend og låne betingelser, så innebærer det jo likevel lån, og kanskje ikke med gode utsikter for forutsigbar inntekt etterpå, man vet jo ikke om man er god nok til å få noe en gang. Det er mye å tenke på, men hvis noen har gjort det, vil jeg gjerne høre hvordan det opplevdes. Er det komplisert praktisk rundt det å skulle oppholde seg lenge i et land man ikke er borger av?

tekopp

Gå til Diskusjoner

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 7 gjester