Diskusjonsforum Om oss Dyrets Fem Bud Annonsering Søk Butikk
(agep) Thomas the Tank Engine - 3D Printing
(aktuba) Musikkvideo
(dboydesign) Stewart at the gym
(Varegg) Handcannon
(johnblunt) Alien Priest
(BjarneTv) korfilm for FN - Forbruk
(Rcart) Nett-troll
(orsvend) Noen nye illustrasjoner
(aktuba) Kortfilm med VFX
Arkivet
Viktig informasjon!

Vi har nå stengt Det Store Dyret for registreringer. Det Store Dyret lever nå på Discord. Send meg en epost på ADMIN krøllalfa STOREDYRET dott COM hvis dere ønsker invitasjon!

Frekke rykter fra Wacom om deres nye tablet

Diskusjoner, tips og hjelp.

Frekke rykter fra Wacom om deres nye tablet

Innlegg superrune 05 Aug 2013, 13:38

Wacom sniker ut små hints om deres nye tablet igjennom en (litt lam) tegneserie på Facebook. Sjekk ut hva de har røpet så langt:

https://www.facebook.com/WacomCreativePros

Det ser ut som den både har en i7 prosessor og et Tegra skjermkort. Kraftige saker med andre ord, og sannsynligvis en komplett Windows-maskin! Hurra! Det betyr at det endelig kommer en portabelt tegnebrett som kjører zBrush og Photoshop! (noen pedanter vil nok si at det allerede fins, og det gjør det, men dette er stilig uansett)
Brukerens avatar KONGE!
superrune

Re: Frekke rykter fra Wacom om deres nye tablet

Innlegg borgb 06 Aug 2013, 15:38

Blir spennende å se hvordan det ferdige produktet blir ja. Spesielt prisen på dette :)

Det jeg savner på min surface pro er noen knapper på selve brettet så man hadde sluppet å ha noe ekstra keyboard. Gjerne da knapper man kan sette opp slik man vil avhengig av hvilket program som kjøres. Spesielt for zbrush da man er avhengig av f.eks Ctrl for å maske eller Shift for å smoothe. Nå så bruke jeg software knapper for dette men hadde være mye bedre med noen hardware knapper greit plassert.

13" er også litt interessant, merker at 1920x1080 til tider kan bli litt smått på 10,6" og den funksjonen som gjør at ting kan være 125% eller 150% større er litt buggy med visse programmer enda. Så jegkjører 1600X900 for det meste.
Brukerens avatar
borgb

Innlegg superrune 06 Aug 2013, 22:24

Jepp, er veldig nysgjerrig på hva prisen blir. Krysser fingrene for at prisen ikke er så langt unna en tilsvarende PC med samme specs!
Brukerens avatar KONGE!
superrune

Innlegg borgb 07 Aug 2013, 08:30

Det hadde vært en hyggelig pris isåfall :) Men ser at cintiq 13" koster rundt 7 lapper så hvis de ikke har tenkt å fase ut den så tipper jeg denne fort havner over 10 kanskje til og med 15 i starten. Lurer og på om den kanskje kommer til å ha en type dualboot ala det nye brettet til samsung som kjører både win8pro og android. Får vel vite alt om et par uker :)
Brukerens avatar
borgb

Innlegg superrune 21 Aug 2013, 20:24

Ai ai! Ser ut som Wacom har svart alle mine bønner, dette ser veldig bra ut!

http://cintiqcompanion.wacom.com/

Bilde
Brukerens avatar KONGE!
superrune

Innlegg fornes 22 Aug 2013, 10:26

Stiv pris da, 15 lapper. Noen som har funnet ut om den kan brukes som en vanlig Cintiq når den er koblet til en stasjonær maskin? Synes ellers den er ganske tung 1.8 kg. Husker jeg fikk belastningsskader i venstrehånda med 1. generasjon ipad. Denne må man ha i fanget i såfall. Men jeg har lyst på :)
Brukerens avatar KONGE!
fornes

Gå til Diskusjoner

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester