Diskusjonsforum Om oss Dyrets Fem Bud Annonsering Søk Butikk
(agep) Thomas the Tank Engine - 3D Printing
(aktuba) Musikkvideo
(dboydesign) Stewart at the gym
(Varegg) Handcannon
(johnblunt) Alien Priest
(BjarneTv) korfilm for FN - Forbruk
(Rcart) Nett-troll
(orsvend) Noen nye illustrasjoner
(aktuba) Kortfilm med VFX
Arkivet
Viktig informasjon!

Vi har nå stengt Det Store Dyret for registreringer. Det Store Dyret lever nå på Discord. Send meg en epost på ADMIN krøllalfa STOREDYRET dott COM hvis dere ønsker invitasjon!

Use Houdini assets…outside of Houdini

Diskusjoner, tips og hjelp.

Re: Use Houdini assets…outside of Houdini

Innlegg Korhon 15 Jul 2013, 15:57

Det er så insane kult!
Dette er den største maya oppdateringen noen sinne! Way to go Autodesk...ehh...nei.. mente Sidefx!
Christian Korhonen
render / vfx
Gimpville AS
Brukerens avatar KONGE!
Korhon
 
Innlegg: 110
Registrert: 30 Apr 2008, 09:25

Re: Use Houdini assets…outside of Houdini

Innlegg superrune 30 Jul 2013, 21:39

Åh, det er myyye mer å finne opp eller implementere i dagens applikasjoner. Problemet er bare at Autodesk ikke er så interessert i å gjøre det lengre nå som de dominerer markedet..
Brukerens avatar KONGE!
superrune
 
Innlegg: 2823
Registrert: 27 Apr 2008, 14:26
Bosted: Oslo

Re: Use Houdini assets…outside of Houdini

Innlegg Korhon 31 Jul 2013, 11:37

Jepp! Kommer hele tiden så utrolig mye nye måter å løse simuleringer/rendering/rigg osv. Så autodesk kunne implementert rompa av seg i mange år fremover om de hadde ønsket å utvikle den ultimate 3d pakka. Hastighet er jo og noe som kan forberedes på det aller meste i de aller fleste programmer.

Sidefx (som jeg er fanboi av) er utrolig flinke på dette. Ser heletiden at de prøver å få inn det siste som er på 3dfronten. Samt høre på hva brukerene deres ønsker :)
Christian Korhonen
render / vfx
Gimpville AS
Brukerens avatar KONGE!
Korhon
 
Innlegg: 110
Registrert: 30 Apr 2008, 09:25

Re: Use Houdini assets…outside of Houdini

Innlegg superrune 04 Aug 2013, 19:36

Noen priser har falt, og andre har steget. Maya er mye billigere enn det var for femten år siden, men andre program som Mudbox har steget betraktelig i pris. 3ds Max har hatt jevn pris, men prisen for å få oppdateringer har steget ganske agressivt. Subscription-modeller gjør at man nå blir tvunget til å betale for noe man ikke vet hva er - som bruker vet vi ikke om det skjer noen utvikling for programmet som tilsvarer mengden penger som går inn i en subscription. Det ryktes for eksempel at dev-teamet for 3ds Max bare er en fjerdedel av dev-teamet for Maya, allikevel betaler Maya-brukerne mye mindre i subscription. Jeg skal prøve å ikke si for mye om at prisene er nesten det dobbelte i Europa, noe som er veldig frustrerende.

zBrush og Houdini beviser gang på gang at det er myyye som fortsatt kan legges til av features, og når det gjelder Autodesk sine programmer - så er det også nok å ta tak i når det gjelder bugs og UI-problemer. Blender legger stadig til flere og flere cutting-edge features, og hvis de en gang fikser på grensesnittet så kan de bli en veldig skarp konkurrent til de kommersielle pakkene. Og sjekk programmer som Fabric Engine og Isotropix Clarisse, som har begge potensiale til å revolusjonere bransjen. Det er utrolig mye spennende som skjer på alle fronter innenfor 3D, men det er lenge siden Autodesk var en av de som pushet denne utviklingen. Noen som husker når 3ds Max introduserte subdivision modelering, eller når Maya kom med PaintFX? Det var tider!

Det er en ganske heftig tråd på MaxUnderground der flere av veteranene i bransjen diskuterer hvilken strategi Autodesk har for 3ds Max, Maya og XSI:

http://www.maxunderground.com/archives/ ... naiad.html
Brukerens avatar KONGE!
superrune
 
Innlegg: 2823
Registrert: 27 Apr 2008, 14:26
Bosted: Oslo


Gå til Diskusjoner

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron