Diskusjonsforum Om oss Dyrets Fem Bud Annonsering Søk Butikk
(agep) Thomas the Tank Engine - 3D Printing
(aktuba) Musikkvideo
(dboydesign) Stewart at the gym
(Varegg) Handcannon
(johnblunt) Alien Priest
(BjarneTv) korfilm for FN - Forbruk
(Rcart) Nett-troll
(orsvend) Noen nye illustrasjoner
(aktuba) Kortfilm med VFX
Arkivet
Viktig informasjon!

Vi har nå stengt Det Store Dyret for registreringer. Det Store Dyret lever nå på Discord. Send meg en epost på ADMIN krøllalfa STOREDYRET dott COM hvis dere ønsker invitasjon!

Quadro kort, er det verdt prisen?

Diskusjoner, tips og hjelp.

Quadro kort, er det verdt prisen?

Innlegg bretleon 18 Jun 2013, 10:25

Hei dere.
Jeg skal handle meg ett nytt skjermkort som skal brukes til 3d max, og CS6 (PS,AE)
I maskinen min nå står ett 480gtx kort som er ett litt utdatert gaming kort.
Det lagger veldig i viewporten i 3d max, og jeg er redd en oppdatert versjon av dette kortet vil gjøre det samme (780)
Når jeg ser på generelle specs så ser jo ett nytt gaming kort som 780 veldig overlegent ut ett gammelt Quadro 4000 kort til samme pris. (ca 5-6`)
Det går jo mange rykter om at driverne til gaming kortene ikke lages for å fungere altfor bra i 3d max osv, da dette ville slå hull i markdet for pro-kortene i høyere prisklasse.
Er det noen som har noen erfaringer eller innspill ?

Takk!

bretleon

Re: Quadro kort, er det verdt prisen?

Innlegg superrune 18 Jun 2013, 14:52

Jeg opplevde at 3ds Max (og Windows 7) ble MYE mer stabilt etter at jeg bytta til en Quadro, og da attpåtil en ganske gammel modell. Jeg liker å ha flere hardware-akselererte programmer åpne samtidig, som Nuke, Photoshop og Premiere, og det føles også mer stabilt nå som jeg har en Quadro.

I forhold til ytelse, så har jeg dessverre ikke all verdens erfaring. Her må noen mer erfarne GeForce-brukere komme med innspill. Jeg har eid to GeForce-kort tidligere, og Quadro'en jeg sitter med nå kjøpte jeg her på Dyret for en tusenlapp. Til tross for at kortet er gammelt, og kanskje ikke så veldig raskt på papiret - så hadde jeg uansett så mye lagg i de gamle kortene at jeg foretrekker Quadroen jeg sitter med nå.

Men jeg vet at folk der ute opplever både ytelse og stabilitet med GeForce og 3ds Max, så hvis du har flaks med oppsettet ditt så kan det hende en Quadro er unødvendig.
Brukerens avatar KONGE!
superrune

Gå til Diskusjoner

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester