Diskusjonsforum Om oss Dyrets Fem Bud Annonsering Søk Butikk
(agep) Thomas the Tank Engine - 3D Printing
(aktuba) Musikkvideo
(dboydesign) Stewart at the gym
(Varegg) Handcannon
(johnblunt) Alien Priest
(BjarneTv) korfilm for FN - Forbruk
(Rcart) Nett-troll
(orsvend) Noen nye illustrasjoner
(aktuba) Kortfilm med VFX
Arkivet
Viktig informasjon!

Vi har nå stengt Det Store Dyret for registreringer. Det Store Dyret lever nå på Discord. Send meg en epost på ADMIN krøllalfa STOREDYRET dott COM hvis dere ønsker invitasjon!

Glass- og porselensmaling

Diskusjoner, tips og hjelp.

Glass- og porselensmaling

Innlegg khawaga 05 Feb 2013, 21:55

Hello; long time no see ...

... det har sine årsaker, som at jeg er for mye fysisk involvert i direkte grafisk produksjon, og dessuten lider av en selvoppfunnet betennelse "nettforgiftning" kombinert med "skjermforgiftning". Ytterligere kommentarer burde være overflødig.

Jeg rydder i fargeboden. Der ligger en masse poser pigmenter til både glass- og porselensmaling. Samt en masse remedier til bruk av dette. Det har landet her ved innkjøp av konkursbo. Dette orker jeg ikke bare kaste; det er snakk om varer for et ukjent tusentalls kroner; skal man handle det enkeltvis.

Mitt assosierte trykkeri Reprofil as leverer ferdige produkter, og basert på transfer. Jeg trykker slikt serigrafisk, og trenger minst 1 hekto av hver farge for å fylle wanne. De farger jeg snakker om, er for folk som maler direkte på mediet, og/eller har en liten ovn for hobbybruk. Det er her ikke snakk om alminnelige påskekyllinger som vaskes bort i april; glass må brennes på minst 520 grader, og keramikk/porselen opp mot 900.

Dersom noen i dyrets hage (jeg har forøvrig oppkalt mine 2 trykkmaskiner "det store dyret" og "det lille dyret") føler seg kallet, kan de hente en pappeske i Drammen. Dersom jeg er til stede - hvilket jeg som oftest er - medfølger en skvett baseolje og transferlakk, samt en bunke skjevkappet papir for transfer. Og 4 bøker om glassmaling; gjennomillustrerte, med mønstre.

Send PM.
"Humans are destined party animals; technology will follow" - Linus Torvalds
Brukerens avatar
khawaga

Gå til Diskusjoner

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest