Diskusjonsforum Om oss Dyrets Fem Bud Annonsering Søk Butikk
(agep) Thomas the Tank Engine - 3D Printing
(aktuba) Musikkvideo
(dboydesign) Stewart at the gym
(Varegg) Handcannon
(johnblunt) Alien Priest
(BjarneTv) korfilm for FN - Forbruk
(Rcart) Nett-troll
(orsvend) Noen nye illustrasjoner
(aktuba) Kortfilm med VFX
Arkivet
Viktig informasjon!

Vi har nå stengt Det Store Dyret for registreringer. Det Store Dyret lever nå på Discord. Send meg en epost på ADMIN krøllalfa STOREDYRET dott COM hvis dere ønsker invitasjon!

Privat Minifarm!

Diskusjoner, tips og hjelp.

Privat Minifarm!

Innlegg Chris Ihle 06 Des 2012, 19:23

God dag!

Jeg kjøpte en kraftig rendermaskin fra Nextron for 1 år siden, som kun skulle brukes til rendering.
Dessverre er min tid med 3D over og har valgt en annen retning å gå...
Datamaskinen har i det siste halvåret stått i ensomhet, uten å ha blitt brukt.

Nå har jeg kommet på en liten businessidé, hvor tanken er å starte en liten renderfarm.
Det er synd at en slik maskin har stått ubrukt i så lang tid
og vil derfor prøve å gjøre noe med det.
Så vil nå se an markedet for en slik løsning og tenkte at her på Storedyret må være et fint sted å høre om folks ønsker og meninger!
Tanken er å kunne hjelpe til med prosjekter for enten mindre selskaper, privatpersoner, samarbeid med f.eks. freelancere eller studenter som trenger å bli ferdig med et prosjekt i tide.

Vil først og fremst høre om en person kunne tenke seg å være «prøvekanin» til å benytte seg av et slikt tilbud, selvfølgelig helt gratis. Slik at jeg kan utarbeide en god løsning på orden, system, overføring av filer, rendertid, priser og andre ting som vil dukke opp.

Jeg kommer ikke til å benytte meg av en profesjonell løsning der du som person kan laste opp prosjektet fra din maskin og styre det rett fra ditt hjem. (Ikke med det første iallfall)
Filene må enten sendes eller kan vedkommende komme direkte til meg med prosjektet på minnepenn/disk. Prisene vil derfor være veldig greie.

Rendermaskinen er blant annet utstyrt med:
To stk. Intel Xeon Six-Core - 3.46GHz 12MB.
Seks stk. SM 4GB DDR3 1333MHz minnebrikker.
Supermicro motherboard X8DTH-IF - Dual Xeon 56xx, 6 SATA

Jeg bruker kun 3Ds Max 2011&2012 og Vray som plugin.
Eventuelt Realflow og AfterEffects senere.

PM meg om DU kunne trengt litt renderhjelp i tiden som kommer og har lyst til å hjelpe meg i gang 
Setter stor pris på diverse tips og eventuelle utfordringer dere kommer på!

Vennlig hilsen
Chris

Chris Ihle

Gå til Diskusjoner

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest