[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3545: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3547: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3548: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3549: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
Det Store Dyret • Se emne - 3d: insekt på bord
Diskusjonsforum Om oss Dyrets Fem Bud Annonsering Søk Butikk
(agep) Thomas the Tank Engine - 3D Printing
(aktuba) Musikkvideo
(dboydesign) Stewart at the gym
(Varegg) Handcannon
(johnblunt) Alien Priest
(BjarneTv) korfilm for FN - Forbruk
(Rcart) Nett-troll
(orsvend) Noen nye illustrasjoner
(aktuba) Kortfilm med VFX
Arkivet
Viktig informasjon!

Vi har nå stengt Det Store Dyret for registreringer. Det Store Dyret lever nå på Discord. Send meg en epost på ADMIN krøllalfa STOREDYRET dott COM hvis dere ønsker invitasjon!

3d: insekt på bord

Få kritikk og hjelp på et arbeide du jobber på.

3d: insekt på bord

Innlegg nebula 28 Okt 2008, 22:21

Hei, er en hel evig hete siden jeg har postet noe på noe forum. Har hat det travelt med skole osv siste årene. Men anyway dette er et prosjekt som er wip jeg jobber med og få det så bra som jeg bare kan få det. Det er en animation seq. Hvor den lady bugen går rundt på bor og til slutte flyr av stedd. Så blir sånn delvis shake cam med dof some zoomer inn på insektet. Jeg kan forsatt gjøre masse endring i scenen. Så det er bare og slenge idea ut der. Jeg er også klare over at det er noe aliasing problemer med dof`en det burt være noe skreve på den notat blokka bare ikke kommet så langt :P blyant spiser har også bli laget på nytt men er ikke i den rendern.

Jeg har fått rigga insektet men har ikke fått gjort en ordentlig animation seq men kommer snart hopper jeg :) Hele seq skal renders ut i full HD,
2k render--->
software:Maya, mental ray, fusion
Vedlegg
render_scene_0.jpg
render_scene_0.jpg (201.65 KiB) Vist 12004 ganger
ILM - Generalist
Brukerens avatar KONGE!
nebula

Re: 3d: insekt på bord

Innlegg christerb 28 Okt 2008, 22:39

Ser supernice ut dette Thomas! :)
Det første jeg reagerer på er at marihøna var voldsomt rød. Syns også at de grønne blyantene hadde for sterk farge.
Veldig mye flotte detaljer gjør at jeg syns du kan legge til litt slitasje (riper o.l.) på f.eks. blyantspisseren.. og selv om du ikke drikker kaffe kunne det kanskje ha vært litt tørre kafferester inni koppen(e) og en stripe etter en dråpe som har rent nedover koppen da den var i bruk. e.l.
Syns kanskje også at pulten er litt for rotete. Tror ikke det hadde gjort noe hvis du hadde fjernet noen av objektene som gjentas flere ganger hvertfall.
Alt dette er jo bare mine personlige meninger.. så du får ta til deg det du vil. Godt mulig at mye av det bare er tull også.
Bildet er jo som sagt veldig fint allerede. :)
Christer Bjørklund - www.christerb.com :: www.gimpville.no
Brukerens avatar
christerb

Innlegg nebula 28 Okt 2008, 23:02

jow Christer :P Jeg er egentlig enig i alt du sa :) Rød fargen på marihøna er rimelig intens ja det skal fikses på tror det har skjedd i kompe. Og rotere pulten har jeg ikke tenkt på engang og det skal vært fall gjøres siden ingen som har så rotet bor har pult som liner så godt opp med veggen bortsett fra vis den henger fast :P Det med ting som gjentas er nok det jeg har slitt mest med, Så ideer om andre ting som kunne pass på pulten had vært fint, kanskje en Ahlgrens biler pose siden det ligger en her på pulten :D men takk for kommentaren.
ILM - Generalist
Brukerens avatar KONGE!
nebula

Innlegg superrune 28 Okt 2008, 23:54

Wow - veldig flott! Jeg digger detaljene og fargene i denne scenen. For min del trenger du ikke endre noe som helst! Kontrastene i fargene synes jeg er bra, og løfter dette til noe mere enn bare realisme. Jeg ville beholdt kontrasten det røde og det grønne har imot resten, det gir bildet spenning i mine øyne. Du har brukt et klassisk triks i moderne fargefotografering for å dirigere blikket, nemlig å beholde hele bildet forholdsvis monokromt, for deretter å rette øyet mot et par detaljer som skiller seg rent fargemessig. Veldig bra! Det jeg ville gjort er å konsentrere den fargebruken, vær bevisst på hvilke ting som fanger oppmerksomheten - sørg for at det er de rette tingene - og ikke la mere enn maksimum to farger skille seg fra resten (f.eks bare rødt og grønt).

Som et eksempel, sjekk denne scenen fra Doktor Zhivago, hvor rødfargen på lua retter øyet mot det regissøren og fotografen ønsker at du skal se på:
cap110.JPG
cap110.JPG (126.56 KiB) Vist 11942 ganger

Gleder meg til å se hva du gjør videre med dette :) Hva har du selv tenkt å animere?
Brukerens avatar KONGE!
superrune

Innlegg nebula 29 Okt 2008, 20:23

Hei, Rune takk for kommentaren :) jeg må si at det var litt tilfeldig at farge valgene ble sånn, men jeg jobbet mye med og prøve og få en kul farge still, Er enig at den burte være litt rødere for og trekke frem fokus punktet. Men det er ikke alt for rød?
Det som skal animeres marihøna selvfølgelig, er veldig mye ambient animation eller hva jeg skal kalde det, har satt opp at to skygger fra fuler som flyr forbi vinduet. pluss et tre som svager så vit i vinden uten for vinduet, så er det noe hind av støve partikler i luften så skal kamera også bevege seg :) Skal prøve og få en animation test ferdig til uka for se når, Har også vurdert og og scramble cuben ser mere interessant ut? :P anyway legger ut noe så fort jeg får gjort noe mere. seq blir på rundt 10 sec.
ILM - Generalist
Brukerens avatar KONGE!
nebula

Innlegg Grenabo 31 Okt 2008, 01:58

Hei du har noe der, men synes du bør fjerne flere farger, slik "Super Rune" eks...tilsier, vanskelig å se, for mye farger, legger ved eks av bilde , ikke att det er bra, men en ide, synes denne saken er håpløs og bør løses bedre, lite øyefallende. Tanken er god
Vedlegg
avskrellet.jpg
avskrellet.jpg (89.61 KiB) Vist 11661 ganger

Grenabo

Innlegg nebula 31 Okt 2008, 09:58

hei grenabo takk for tips, Jeg er enig om at jeg burt ta og se litt på fargen i bilde, skal ta og leke med fargen og ta og render ut et id passes til og gi meg mere kontroll over fargen på objekter. Så hopper jeg og få posta en animation og ny still bilde til helgen :)
ILM - Generalist
Brukerens avatar KONGE!
nebula

Innlegg Theking2003 04 Nov 2008, 15:47

Hei

Synest dette bildet var irriterende bra. Klarte ikke å holde fingrene unna med å leke litt med fargekorreksjon (siden jeg ikke har noe så digg selv)
Det som holdt tilbake 6'er terningen min, er hvitbalansen og kontraster. Derfor justerte jeg litt på den. Men smaken er jo som baken. Håper det er ok for deg at vi leker litt med bildet. Og igjen... virkelig snadder. Mye gode detaljer..

Rune
Vedlegg
render2kfargekorr.jpg
render2kfargekorr.jpg (292.29 KiB) Vist 11321 ganger

Theking2003

Innlegg nebula 04 Nov 2008, 21:23

takk :) Jeg har satt opp en ny komp men har ikke gått helt fra den still jeg prøver og kjøre. Men jeg må vente til jeg har fått kalibret skjerm min ordentlig for jeg har lakt merk til at skjerm min er litt mørk, så jeg venter med og poste noe updates på selv bilde eller at jeg sitter på jobben en helge og tweake farger. Fikk ikke noe særlig tid til animation helgen som var. men hopper og få gjort noe denne uka. Men igjen takk for kommentarene :)
ILM - Generalist
Brukerens avatar KONGE!
nebula

Innlegg superrune 04 Nov 2008, 21:49

Jeg likte den fargekorrigeringen din, TheKing. Thumbs up :)
Brukerens avatar KONGE!
superrune

Innlegg tarjei1985 08 Jan 2009, 14:03

er det lyset som gjør det eller har rubiks kuben to gule sider i dette bildet? ;)

tarjei1985

Innlegg agradula 03 Feb 2009, 11:43

Du ser vel at det er grønn gul og rød på rubikskuben vi ser?

*håper ikke jeg driter meg ut nå*

agradula

Innlegg Jinx 03 Feb 2009, 15:05

Jeg tror Tarjei sikter til den siden som peker opp i rommet og den siden som peker mot kamera. Det kan se ut som om begge er gule. Det kan evt. være at den som peker mot kamera er oransj men siden den står i skyggen så kan den forveksles med å være gul.

- Colin
Colin McMahon
Art Director & Concept Developer
http://www.mottimotti.com
Brukerens avatar KONGE!
Jinx

Innlegg nebula 03 Feb 2009, 19:20

HEI, Takk for frontpagen! veldig lenge siden jeg har gjort noe oppdatering på denne her, Ble sittende veldig mye på jobb så ble litt lei av og holde på med prosjektet så har ikke jobbet på det på veldig lengene men har hatt det i bakhodet nå kan jeg i vært fall legge ut en ny comp på det. Ladybugen har ikke akkurat den best fargen og lys, men render den ut i eget pass til animation. For øyeblikket så er 100 frames av 200 frames rendera så planen nå er å få ferdig renderingen av hele seq ferdig også fine pluss litt på ting når jeg har sett hele animation rendera some final beta :P også rendere ut hele på nytt. så FERDIG :P

720 HD ->
animation preview ->

er ingen super-animatør :P kanskje det skal også fall ned fra penn? Og take offen er litt som et jet plane så må nok fikses på den også :)
Vedlegg
renderofScene_low.jpg
renderofScene_low.jpg (249.19 KiB) Vist 10400 ganger
ILM - Generalist
Brukerens avatar KONGE!
nebula

Innlegg nebula 07 Apr 2009, 10:05

da har jeg fått renderet ut seq noen små ting som må fikses på ser jeg så må renderes ut igjen for final :D

http://www.thms-d.com/wip/newTest.mov
ILM - Generalist
Brukerens avatar KONGE!
nebula

Innlegg seazo 07 Apr 2009, 12:12

Knalltøft! Hver frame kunne vert et fint stillbilde =)
Du har virkelig gjennomført detaljene kjempebra!

Veldig synd at DOF'en bugger. Hva bruker du til det? godt mulig det er nevnt her, (er så mye og lese :shock: )
men har du prøvd med un-filtered zdepht, 32bit?
Johan Bøgeberg - CG Artist http://www.seazo.no
Brukerens avatar KONGE!
seazo

Innlegg nebula 07 Apr 2009, 18:52

hei, takk for commentaren :D ja jeg har litt problemer med depth of fielden, for dof effect bruker jeg en node i fusion som heter depthBlur. Tror zbuffern passet er un-filteret vis det vil si null AA på zbuffer og det er 32 bit. Men jeg skal ta å test og se om jeg får fjerna artifact helt.
ILM - Generalist
Brukerens avatar KONGE!
nebula

Innlegg theotheo 07 Apr 2009, 18:56

Knalltøft Nebula! Lyssettingen er spot-on!

Eneste jeg reagerer på er den noe brå zoomingen i animasjonen, litt flikker i glasset og som nevt; dof'en.
Hvis du har Fu 5.3, ville jeg heller brukt VariBlur noden istedet for Depthblur, den produserer mer realistisk defokus og kan (etter min mening) kontrolleres lettere.

Stå på!

-theo
Brukerens avatar
theotheo

Innlegg nebula 07 Apr 2009, 21:46

takk for kommentaren :D siden jeg skal rendre ut alt på nytt igjen kan jeg sikkert ta en titt på den zoomingen se om jeg får til noe bedre. Jeg har nå satt opp sånn nettverk som bruker VariBluren i stedenfor og ja ser at jeg får mer kontrol på fokusen pluss mye mindre bugs. Men har du noe eksempler på hvordan man kan koble tall opp mot hverandre? fordi nå må jeg ha en maske for forgrunn blur og en annen for background så det kommer til og være cirka samme offset mellom disse hele tiden. hadde vært nice og ha en verdi og key istead for to.
ILM - Generalist
Brukerens avatar KONGE!
nebula

Innlegg seazo 07 Apr 2009, 22:49

Johan Bøgeberg - CG Artist http://www.seazo.no
Brukerens avatar KONGE!
seazo

Gå til Uferdige Arbeider

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester