[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 374: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3545: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3547: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3548: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3549: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
Det Store Dyret • Se emne - Steambot SID (mr. Hotpants)
Diskusjonsforum Om oss Dyrets Fem Bud Annonsering Søk Butikk
(agep) Thomas the Tank Engine - 3D Printing
(aktuba) Musikkvideo
(dboydesign) Stewart at the gym
(Varegg) Handcannon
(johnblunt) Alien Priest
(BjarneTv) korfilm for FN - Forbruk
(Rcart) Nett-troll
(orsvend) Noen nye illustrasjoner
(aktuba) Kortfilm med VFX
Arkivet
Viktig informasjon!

Vi har nå stengt Det Store Dyret for registreringer. Det Store Dyret lever nå på Discord. Send meg en epost på ADMIN krøllalfa STOREDYRET dott COM hvis dere ønsker invitasjon!

Steambot SID (mr. Hotpants)

Få kritikk og hjelp på et arbeide du jobber på.

Steambot SID (mr. Hotpants)

Innlegg Try 28 Nov 2013, 13:57

SID er en liten steambot jeg egentlig tenkte jeg skulle lage før jeg ble dratt inn i Steampunk Mytologi prosjektet (under).
Han forsvant heldigvis ikke sammen med de andre filene. Så nå har jeg fiksa litt på`n og lagt til litt mer detaljer her.

Hadde liksom i tankene den lille leke dampmaskinen jeg hadde som barn.
Man putter små brann briketter i skuffen (Sid har i buksa) og fyrer opp dampkjelen over.
Dampmaskinen min kunne bare tøffe, drive et hjul rundt og plystre.
Hvor kult hadde det ikke vært med en damp robot på pulten.

Fikk jo først litt vondt av stakkarn når jeg så ansikts uttrykket hans. Men det er damp han går på så han får tåle å ha ille brann i buksa. Dessuten så er`n en beinhard punker.

Begynner å bli fornøyd med karakter design. Nå skal jeg se om jeg ikke får rigga`n og animert han litt. :-)
Mer rendringer følger snart håper jeg.
Vedlegg
SID3.jpg
SID3.jpg (122.1 KiB) Vist 3142 ganger
SID2.jpg
SID2.jpg (124.16 KiB) Vist 3148 ganger
SID1.jpg
SID1.jpg (120.88 KiB) Vist 3152 ganger
Computers are like dogs. They can smell fear.
http://trystad.blogspot.no/
Brukerens avatar KONGE!
Try

Re: Steambot SID (mr. Hotpants)

Innlegg Try 28 Nov 2013, 19:49

forsøkte meg på å importere modellen til Aftereffects og element 3d. fikk til en ganske cool look på`n der en stund... Det er masse morro man kan få til der men modellen ble for tung å håndtere så alt fryser. Dessuten så skal jeg animere denne fyren og da stopper det seg jo av naturlige årsaker. får animere og render i Max og heller ta litt post i Aftereffects.
Vedlegg
Skjermbilde 2013-11-28 kl. 15.02.40.png
Skjermbilde 2013-11-28 kl. 15.02.40.png (155.92 KiB) Vist 3125 ganger
Brukerens avatar KONGE!
Try

Innlegg Try 28 Nov 2013, 20:58

Tidlige consept ideer. Var inne på et slags steam-punk Pinocchio eventyr også. :-)
Når jeg ser på dette føler jeg meg litt som Tony Stark. Bare i liten skala.
Og muligens litt mindre heftig teknologi da.
Vedlegg
Steam Punk.jpg
Steam Punk.jpg (117.26 KiB) Vist 3087 ganger
Hottpants4.jpg
Hottpants4.jpg (135.13 KiB) Vist 3082 ganger
Firestarter.jpg
Firestarter.jpg (143.4 KiB) Vist 3081 ganger
Pinocio consept.jpg
Pinocio consept.jpg (257.26 KiB) Vist 3101 ganger
Brukerens avatar KONGE!
Try

Innlegg Try 29 Nov 2013, 14:38

Rigging test. etter en rask rigg og rendre test ser det ganske bra ut tror jeg. hydraulikk stemplene i bein og armer funker og ikke minst riggen for krave bena ser ut til å holde seg på plass.
Rendringen og materialene må klart justeres. litt mye crazy highlights som danser rundt.
Men ikke så opptatt av det nå. jeg trenger jo å putte Sid i et naturlig miljø så da må mye endres.

slang på en gammel mocap jeg hadde. Litt artig at alle ujevnheter i animasjonen nesten ser naturlig ut på en robot. :-)

Beklager kvaliteten. Vimeo komprimerte denne litt vel hardt syntes jeg...
Vedlegg
SId_rig.jpg
SId_rig.jpg (113.96 KiB) Vist 3039 ganger
Brukerens avatar KONGE!
Try

Gå til Uferdige Arbeider

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest