Diskusjonsforum Om oss Dyrets Fem Bud Annonsering Søk Butikk
(agep) Thomas the Tank Engine - 3D Printing
(aktuba) Musikkvideo
(dboydesign) Stewart at the gym
(Varegg) Handcannon
(johnblunt) Alien Priest
(BjarneTv) korfilm for FN - Forbruk
(Rcart) Nett-troll
(orsvend) Noen nye illustrasjoner
(aktuba) Kortfilm med VFX
Arkivet
Viktig informasjon!

Vi har nå stengt Det Store Dyret for registreringer. Det Store Dyret lever nå på Discord. Send meg en epost på ADMIN krøllalfa STOREDYRET dott COM hvis dere ønsker invitasjon!

Hellboy Byste

Få kritikk og hjelp på et arbeide du jobber på.

Hellboy Byste

Innlegg MarciahL 10 Mar 2011, 04:20

Driver på med en Hellboy byste til en liten kompo.. Har kommet så langt som å detaljere, og hadde en wip tråd på et annet forum.. Derfor slenger jeg også med et tidligere wip bilde..

Kritikk tas imot :)

Bilde
Bilde
Brukerens avatar KONGE!
MarciahL

Re: Hellboy Byste

Innlegg MarciahL 10 Mar 2011, 09:13

ligner ikke helt enda..
men det kommer seg

Bilde
Brukerens avatar KONGE!
MarciahL

Innlegg superrune 10 Mar 2011, 09:43

Veldig kult! Du har fått til likheten på Perlman veldig bra. Jeg likte veldig godt renderstilen på det øverste bildet, men du skal sikkert gå for en helt realistisk versjon?
Brukerens avatar KONGE!
superrune

Innlegg MarciahL 11 Mar 2011, 07:33

Jeg syntest de tidligere renderne ligner mer, og jeg fant liksom aldri helt tilbake til det.. men jeg kan loade eldre filer og lage en litt mer stilisert karakter :) kanskje noe mer tegneserie/toy aktig..
her er ihvertfall siste renderen av det mer detaljerte..

Bilde
Brukerens avatar KONGE!
MarciahL

Innlegg superrune 11 Mar 2011, 10:37

Ah, det er ingenting som å starte dagen med en heftig Hellboy-render :)

Kan jeg komme med en serie kommentarer? Jeg lurer på om kanskje hornene har litt liten radius? Det føles som om de burde være litt mer massive. Porene på brystkassen var også heftige, og det på en del av kroppen som vanligvis ikke har porer (så vidt jeg vet). Jeg tror jeg også ville tonet ned det hvite i øyenhviten hans, og gjort den mer grå og melkeaktig.

Hvilken rendermotor bruker du? Det hadde også vært interessant å sett han med en subtil refleksjon, som ble sterkere og skarpere mot kantene. Jeg tror det ville brutt opp den ellers harde looken på huden (hvis det er realisme du går etter, såklart).

Og en siste ting: signaturen din er ganske heftig stor! Nå pirker jeg veldig, men jeg synes signaturen burde være det siste øyet faller på. På dette bildet så tar den bl.a. oppmerksomhet fra Hellboy-logoen.

:)
Brukerens avatar KONGE!
superrune

Innlegg MarciahL 11 Mar 2011, 19:07

Takk for super kritikk Rune :)
Jeg rendrer i zbrush, jeg har planer om å rendre ut en høyversjon i 3dsmax med mental ray..
Har ikke kommet så langt enda og det er en mulighet jeg ikke kommer til det..
Dette var på en måte litt warmup mens jeg venta på at Dominance War 5 starter :)

Jeg setter veldig pris på kritikken og er enig med deg i Porene på brystkassa, og hornene.. tror kanskje de er en smule store, men tror ikke det er med noe kritisk now :)

Er også enig at signaturen tar litt mye plass :/ dette burde jeg tenkt på, men det er raskt å fikse :) heldigvis tar jeg vare på psd filer :P

Jeg satt så mange timer på rad med denne, at det er en stor sjangse jeg gikk meg veldig blind på slutten der :/
Brukerens avatar KONGE!
MarciahL

Gå til Uferdige Arbeider

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester