[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3545: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3547: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3548: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3549: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
Det Store Dyret • Se emne - The St. Pauli Blues_ The Accountant
Diskusjonsforum Om oss Dyrets Fem Bud Annonsering Søk Butikk
(agep) Thomas the Tank Engine - 3D Printing
(aktuba) Musikkvideo
(dboydesign) Stewart at the gym
(Varegg) Handcannon
(johnblunt) Alien Priest
(BjarneTv) korfilm for FN - Forbruk
(Rcart) Nett-troll
(orsvend) Noen nye illustrasjoner
(aktuba) Kortfilm med VFX
Arkivet
Viktig informasjon!

Vi har nå stengt Det Store Dyret for registreringer. Det Store Dyret lever nå på Discord. Send meg en epost på ADMIN krøllalfa STOREDYRET dott COM hvis dere ønsker invitasjon!

The St. Pauli Blues_ The Accountant

Få kritikk og hjelp på et arbeide du jobber på.

Re: The St. Pauli Blues_ The Accountant

Innlegg Jinx 05 Jun 2010, 12:03

Hei Kahwaga, siste innlegget til Per Ove er fra «Thu 03 Jun, 2010 1:39 am», altså bare et par dager gammelt :)
Så dette prosjektet lever ennå :)

- Colin
Colin McMahon
Art Director & Concept Developer
http://www.mottimotti.com
Brukerens avatar KONGE!
Jinx

Re: !

Innlegg Per Ove 05 Jun 2010, 17:08

Vedlegg
Panel-27.jpg
Panel-27.jpg (294.53 KiB) Vist 7466 ganger
Brukerens avatar KONGE!
Per Ove

Innlegg khawaga 05 Jun 2010, 20:43

Ring 977 16 116 eller mailto n@rves.net

Dette er gjennomført fabelaktig flott. Tidstypisk. Dyktig tegnet ... med min faglige bakgrunn *mener* jeg det, det er helvetes god strek. Og god bruk av data.

At jeg tilfeldigvis er omtrent jevngammel med deg, og dermed ligger over gjennomsnittet for forumets brukere ... shit, years just passed. Sheridan. Crumb. You name'em.
"Humans are destined party animals; technology will follow" - Linus Torvalds
Brukerens avatar
khawaga

Innlegg Per Ove 06 Jun 2010, 17:34

Vedlegg
Sketch-Collection-001.jpg
Sketch-Collection-001.jpg (225.86 KiB) Vist 7366 ganger
Brukerens avatar KONGE!
Per Ove

Innlegg remjul 01 Sep 2010, 12:11

teknikken din begynner å bli skikkelig bra.
en fin blanding mellom Geir Moen og Frank Miller.
keep it up
Brukerens avatar KONGE!
remjul

Innlegg Per Ove 01 Sep 2010, 19:47

Tusen takk
Brukerens avatar KONGE!
Per Ove

Innlegg Per Ove 27 Sep 2010, 02:49

OK har vært lang pause nå, men jag har en sønn som er meget syk for tiden så jeg bruker mye av min tid på ham og dertil relaterte saker og ting. Likevel så har jeg kunnet sette meg ned å tegne sånn av og til, men det er ikke lenge og stille nok til at jeg får gjort noe med St Paulien. Har trent mye og forbedret tegning av både mennesker og eksteriør. Har også lekt en del med blekk og pensler, så de nye sidene er delvis penslet på papir, noe er også kvasi ( har brukt alt som fins omtrent), mens noen er digitale minus skisse.
For noen dager siden klarte jeg å komme i gang igjen. Sønnen min er inne i en stabil periode, og jeg er inspirert. Så her kommer fem nye sider (uten text ennå...tar det til slutt, så skal dere her på dyret få se alt før releas).

OK here we go....

dgf.jpg
dgf.jpg (293.42 KiB) Vist 7056 ganger

31.jpg
31.jpg (280.38 KiB) Vist 7077 ganger

sdf.jpg
Dette bildet ser jeg må korrigeres litt. Jeg ser rammen på øverste tegning er utenfor bleeden....
sdf.jpg (253.69 KiB) Vist 7022 ganger

29.jpg
29.jpg (240.8 KiB) Vist 7084 ganger

30.jpg
Her ser man Hamburg Hauptbahnhof i bakgrunnen
30.jpg (254.57 KiB) Vist 7061 ganger

Sånn det var det for nå, men jeg har skissert opp to til og er i full gang med de to neste så dette bånn gass for tiden. Bare håpe Ivan (Min sønn) holder seg fin og på bedringens vei så skal man se alt blir bra her...pthuuui deilig å vær i gang igjen. Man har så dårlig samvittighet for alt det arbeid og timer som ligger der uten å være til nytte for noen.....
Jeg skulle svært gjerne hat litt tilbakemeldinger og råd. Alt kan fremdeles fikses på. Alt er på layers og satt opp i InDesign....
Brukerens avatar KONGE!
Per Ove

Innlegg Per Ove 06 Okt 2010, 20:01

Her er de to siste sidene jeg har tegnet....

36.jpg
Panel 33
36.jpg (295.27 KiB) Vist 6923 ganger

Panel-last.jpg
Panel 34
Panel-last.jpg (236.61 KiB) Vist 6933 ganger
Brukerens avatar KONGE!
Per Ove

Innlegg khawaga 22 Okt 2010, 12:03

Jeg synes det blir litt for sepia i det lyse. Og hva med å gi det sorte et stikk av brun eller blå ... forsiktig ... for å gi det et falmet preg? (blekker trykket i dyptrykk, noe som var veldig vanlig i gamle dager, falmer blått - mens offsetfarger falmer brunt)

Jeg har heller ikke vært særlig aktiv på forumfronten det siste halve året. Jeg har ikke hatt tid: det skjer alt for mye samtidig i trykkeriet vårt. Blant annet har jeg nå skaffet en ovn til brenning av mønster på glass og porselen. Men jeg skal nok stikke innom Dyret noe oftere ... får bare *ta* meg tid. Her er jo så uhyggelig mye flott å se.
Brukerens avatar
khawaga

Innlegg Per Ove 23 Okt 2010, 05:21

Heisan Kawanga artig å ha deg tilbake. Skal tenke litt på forslaget ditt. Liker ideen.
Her er de tre siste panelene:

StPauliBlues_Final-crossroads-19.jpg
StPauliBlues_Final-crossroads-19.jpg (255.74 KiB) Vist 6802 ganger

StPauliBlues_Final-crossroads-19b.jpg
StPauliBlues_Final-crossroads-19b.jpg (271.78 KiB) Vist 6796 ganger

StPauliBlues_Final-crossroads-20.jpg
StPauliBlues_Final-crossroads-20.jpg (280.26 KiB) Vist 6789 ganger
Brukerens avatar KONGE!
Per Ove

Innlegg Per Ove 08 Nov 2010, 02:35

Nytt panel. Er en stund siden sist, men det er bare fordi jeg har tegnet på 5 panel samtidig. Og så ble det sånn at to av dem satt veldig langt inne.....men her er i alle fall et av de.
De kommer ikke kronologisk, så dette panelet er litt senere i historien....

New-York-Splash.jpg
New-York-Splash.jpg (291.53 KiB) Vist 6684 ganger
Brukerens avatar KONGE!
Per Ove

Innlegg Per Ove 08 Nov 2010, 17:06

Her kommer det et panel til på under et døgn. Det er jo selvsagt fordi jeg har jobbet med 5 panel på samme tid.

Doubblecrossing-bastard.jpg
Doubblecrossing-bastard.jpg (285.31 KiB) Vist 6663 ganger
Brukerens avatar KONGE!
Per Ove

Innlegg Per Ove 13 Nov 2010, 02:10

Sånn! da er vi igjen klar med to til. For ordens skyld så må jeg nevne at i den store sammenhengen, så hører disse to til foran de to foregående panelene.

Another-TSPB-Panel.jpg
Another-TSPB-Panel.jpg (299.89 KiB) Vist 6597 ganger

And-another.jpg
And-another.jpg (290.39 KiB) Vist 6596 ganger
Brukerens avatar KONGE!
Per Ove

Innlegg Per Ove 13 Nov 2010, 15:19

Her er den siste av de fem jeg jobbet med samtidig.

Bunch-of-assholes.jpg
Bunch-of-assholes.jpg (285 KiB) Vist 6547 ganger

P.S. Jeg glemte å si at det første panelet i forrige post, var en forbedring og om igjen tegning av et panel som allerede er blitt vist her i denne strengen. Det er det siste panelet før det med New York kommer. Panelet har tittelen "StPauliBlues_Final-crossroads-20.jpg"

Og så hadde det vært fint med litt tilbakemelding. Hadde så smått håpet at det var noen som har meninger om dette...
Jeg har enormt mye å lære i alle sammenhenger, så råd og vink er svært velkommen. Jeg er selvlært med alle de bakdelene det medfører i form av manglende kunnskap og innsikt. Heller ingen input i form av delt erfaring fra lærere og medelever.
Jeg hadde håpet dette kunne bøtes på litt ved å delta her på dyret, men da er dette avhengig av at noen av alle de som er innom å kikker (fremmøtet har vært upåklagelig :) ) deler tanker og kritikk med meg/oss.

POS'n
Brukerens avatar KONGE!
Per Ove

Innlegg Per Ove 15 Nov 2010, 05:04

Og her er en til....

Making-a-call.jpg
Making-a-call.jpg (291.33 KiB) Vist 6477 ganger
Brukerens avatar KONGE!
Per Ove

Her har vi neste panel

Innlegg Per Ove 17 Nov 2010, 04:05

Ja her har vi da en liten telefon samtale mellom to skurker. Kan ikke si stort mer som ikke allerede er blitt sagt i denne maraton posten :)

Phone-conversation_01.jpg
Phone-conversation_01.jpg (297.49 KiB) Vist 6499 ganger
Brukerens avatar KONGE!
Per Ove

Enda en luguber samtale på det Amerikanske kontinentet

Innlegg Per Ove 18 Nov 2010, 23:13

Hmm man kan jo lure på om det virkelig tjener fortellingen å ha to fulle sider for å få vist to korte telefon samtaler...men jeg utsetter den vurderingen til teksten er kommet på plass. Alt er på layers og satt opp i InDesign, så mulighetene for redigering er 100% over hele linja.
Det hører med at begge disse samtalene er viktige for at man senere skal forstå visse sammenhenger...

Nok om det, her er panelet.

Washington-calling-CIA-Headquater-Langely-Virginia.jpg
Washington-calling-CIA-Headquater-Langely-Virginia.jpg (294.43 KiB) Vist 6414 ganger

Sånn! da kaster jeg meg over neste panel....snx
Brukerens avatar KONGE!
Per Ove

Suspekte turgåere i offentlig park

Innlegg Per Ove 19 Nov 2010, 21:17

OK her er enda et panel. Klarer holde ett i døgnet for øyeblikket.

Panel-45.jpg
Panel-45.jpg (295.39 KiB) Vist 6357 ganger
Brukerens avatar KONGE!
Per Ove

!

Innlegg khawaga 20 Nov 2010, 14:18

Se til å bli ferdig, mann ... og få det trykt. Jeg vil ha det i mine hyller.

Om nødvendig; del historien inn i blokker, slik Alan Moore, Dave Gibbons og John Higgins gjorde med "Watchmen", Jeg mener ikke at du skal dele det i 12, slik disse gjorde, men kanskje i 3?

Uansett, lukter jeg trykksverte nå. Dette er av internasjonal klasse. Jeg har kommentert denne tråden siden starten, og har ingenting mer å bidra med. Heretter kommer jeg bare til å titte i kioskene; om den skrotingen endelig skulle ha fått gitt det ut.
Brukerens avatar
khawaga

Calling London

Innlegg Per Ove 21 Nov 2010, 01:49

He he det kommer det kommer. Jeg har tenkt å stoppe rundt 60 panel. Der er det et punkt der storyen tar en ny vending (Man går tilbake i tid). Jeg synes 60 panel er et minimum for en grafisk novelle (selv om det er en av flere som dette skal bli) .
Jeg har nemlig skrevet manus for fire sånne 60 sidere til på samme storyen. Fortellingen spenner over 30 år.
Men vi er snart i havn ikke fortvil... :)

OK her er ett panel til. Og her blir det telefonert igjenn.....til London denne gangen. Er litt stolt over bildet av London helt nederst. Brukte tre bilder jeg fant på Google og så hekkla jeg sammen sån jeg tipper det ser ut om natta. Har tatt meg et par små friheter med hensyn til plasering av diverse av de mer kjente arkitektoniske strukturene......ble litt mer punsj sånn....synest jeg....litt bøllete kanskje men men.....brukte fire stive timer med ramme selection verktøyet i Photoshop. Artig måte å jobbe på, millioner firkanter....hmmm kunne kanskje gjort det kjappere med en pensel, men det ble litt uklart da, selv når jeg "Thresholda" det....

OK here we go....

Calling-London.jpg
Calling-London.jpg (292.44 KiB) Vist 6329 ganger
Brukerens avatar KONGE!
Per Ove

ForrigeNeste

Gå til Uferdige Arbeider

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest