[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3545: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3547: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3548: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3549: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
Det Store Dyret • Se emne - The St. Pauli Blues_ The Accountant
Diskusjonsforum Om oss Dyrets Fem Bud Annonsering Søk Butikk
(agep) Thomas the Tank Engine - 3D Printing
(aktuba) Musikkvideo
(dboydesign) Stewart at the gym
(Varegg) Handcannon
(johnblunt) Alien Priest
(BjarneTv) korfilm for FN - Forbruk
(Rcart) Nett-troll
(orsvend) Noen nye illustrasjoner
(aktuba) Kortfilm med VFX
Arkivet
Viktig informasjon!

Vi har nå stengt Det Store Dyret for registreringer. Det Store Dyret lever nå på Discord. Send meg en epost på ADMIN krøllalfa STOREDYRET dott COM hvis dere ønsker invitasjon!

The St. Pauli Blues_ The Accountant

Få kritikk og hjelp på et arbeide du jobber på.

Sex nye panel

Innlegg Per Ove 17 Jan 2011, 06:12

No-love-lost.jpg
No-love-lost.jpg (292.51 KiB) Vist 7868 ganger

You-too.jpg
You-too.jpg (291.27 KiB) Vist 7914 ganger

Fuck-you-pig.jpg
Fuck-you-pig.jpg (278.31 KiB) Vist 7926 ganger

He-he.jpg
He-he.jpg (296.33 KiB) Vist 7942 ganger

And-gone.jpg
And-gone.jpg (288.49 KiB) Vist 7921 ganger
Brukerens avatar KONGE!
Per Ove

Og her er nr sex

Innlegg Per Ove 17 Jan 2011, 10:50

Getting-dressed-to-kill.jpg
Getting-dressed-to-kill.jpg (261.13 KiB) Vist 7850 ganger
Brukerens avatar KONGE!
Per Ove

Nest siste panelet

Innlegg Per Ove 20 Jan 2011, 00:35

På det neste panelet skal det stå "To be continued" helt til slutt. Og det betyr at dette er nest siste panel, så neste gang er vi i mål.
Da kommer jeg som sagt til å flikke litt på noe av det eldste materialet i novellen, tekste og så er det tut og kjør....
Så hvis noen av dere har ting å komme med så kom gjerne nå før det er for sent..... :)

Gazing.jpg
Gazing.jpg (293.85 KiB) Vist 7779 ganger
Brukerens avatar KONGE!
Per Ove

66

Innlegg Per Ove 24 Jan 2011, 09:12

Panel Nr 66 skulle vært siste side, men jeg har skrevet om dialogen en smule, så jeg trenger litt mer plass å spre det ut over, for at ikke siste side skal se ut som en avis side. Så dette blir nok desverre bare nest siste side nr to :)

Calling-Elvis.jpg
Calling-Elvis.jpg (293.07 KiB) Vist 7707 ganger

Men nå kan jeg love at neste panel er det siste panelet i denne episoden/albumet
Brukerens avatar KONGE!
Per Ove

Siste side...endelig!

Innlegg Per Ove 25 Jan 2011, 12:01

Her er siste side, så nå er det bare å rette på noen sider som jeg ikke synes fungerer så bra (5 -6 stk). Noen av dem lager jeg om igjen, mens de andre bare har et bilde eller noen små detaljer som trenger ordnes.

The-very-end-and-fade-out.jpg
The-very-end-and-fade-out.jpg (288.41 KiB) Vist 7650 ganger
Brukerens avatar KONGE!
Per Ove

Re: The St. Pauli Blues_ The Accountant

Innlegg Per Ove 30 Mai 2011, 00:50

Tja jeg ble kobla fra nettet igjen. Sånn er det å bo i skogen he he. Men etter lang tid så er jeg her igjen. Jeg har i mellomtiden forandret på det grafiske designet ved å dele sidene inn i 3 x 4 ruter, samt lage mindre og enklere rammer rundt bildene. Rammene er også holdt utenfor farge graderingen.
Jeg fikk tak i David Finch's tegnekurs for serieskapere (Gnomeon), og tok et par tre uker og bare øvde på kropp. Resultatet er at det nå ikke er en side som ikke helt eller delvis er tegnet på nytt (ja jeg vet ...er gal), og i mellomtiden så er også teksten kommet på plass. To venner av meg jobber med Fransk, Tysk og Spansk oversettelser og jeg jobber selv med en Norsk versjon. Jeg planlegger også å lage ett til grafisk design med tanke på max lesbarhet og story opplevelse på nettet og på diverse hånd holdne dingser (iPadiske dibedutter). Vi er også på vei i studio med bandet for å ta opp to låter som skal være med i markedsføringen.

Her er coveret for øyeblikket. Det er tegna og tusja på papir, så fargelagt i shopen...

cover_IIb.jpg
cover_IIb.jpg (277.24 KiB) Vist 7371 ganger

Sånn ser sidene ut for øyeblikket, og slik vil de forbli.

Side-3-2c.jpg
Side-3-2c.jpg (266.26 KiB) Vist 7328 ganger
Brukerens avatar KONGE!
Per Ove

Smakebiter på det ferdige produktet

Innlegg Per Ove 30 Mai 2011, 15:12

Med en modifikasjon så er dette de definitivt ferdige sidene. Det eneste forbeholdet er at jeg ikke har fått gjort korrektur på teksten ennå.
Det er kun coveret jeg jobber litt med fremdeles. Og det har jeg tid til mens vi gjør resten av forberedelsene til utgivelse samt videre produksjon av neste album som skal komme fire måneder etter første (er det for lenge ?).

I alle de nye bildene (ca 60% av albumet) er gjort utelukkende med pensel og blekk. Det er simpelthen ikke noe som kan etterligne den"scwongen" man får ved å splashe blekk på papir med pensel, prøv den som vil.
Og det gir illustrasjonene liv som i alle fall jeg ikke klarer få til med noe annet medium.
Så selv om det er tungvint, grisete (halve moroa :), dyrt og krever en del i form av arbeids sted hvis man vil ha gode resultater, så kan jeg anbefale alle som kan bruke denne teknikken til å ta den tiden det tar å lære å bruke penselen riktig (og uriktig selvsagt :). Jeg vil tro det er et spennende våpen i enhver illustratørs arsenal. Jeg har også lagt merke til at denne teknikken som er svært gammel, har møysommelig blitt unngått av Norske kunstnere opp igjennom tidene. Det er ingen her i landet som kan måles med Bernie Wrightson, Jack Kirby eller Frazetta for å nevne noen som behersker denne teknikken med flair.

OK nok gnål, her er mine feble forsøk på å leve opp til de store :)

Remake-series-004_02.jpg
Remake-series-004_02.jpg (152.3 KiB) Vist 7262 ganger

Remake-series-004_04.jpg
Remake-series-004_04.jpg (163.76 KiB) Vist 7271 ganger

Legg merke til at alle sidene er bygget over en 3 X 4 mal som jeg synes gir det hele en god del mer kontinuitet.

Remake-series-004_05.jpg
Remake-series-004_05.jpg (185.25 KiB) Vist 7231 ganger

Remake-series-004_03.jpg
Remake-series-004_03.jpg (182.58 KiB) Vist 7292 ganger

Remake-series-004_01.jpg
Remake-series-004_01.jpg (156.91 KiB) Vist 7295 ganger
Brukerens avatar KONGE!
Per Ove

Innlegg hau 31 Mai 2011, 11:01

Må bare ta av meg hatten for et voldsomt stykke arbeide du har lagt ned her. Det ser veldig veldig bra ut ! =)

Men kan ikke si at forsiden passer helt til resten av utrykket. Tenker spesielt på teksten som er brukt. Er ikke spesielt glad i fonten, og med den 3d effekten, knall rød pluss gradient så sitter det ikke helt godt hos meg, mtp. innholdet. Siden føles også litt tom når det er 100% svart overalt ellers. Den virker litt for "slengt sammen" iforhold til kvaliteten på resten.

Tekst-boblene du har brukt syns jeg heller ikke fungerer helt. Det er litt for random form på de, og de stikker seg såpass ut når de er helt hvite at de burde enten ha en mer gjennomfør og gjennomgående form eller f.eks ha samme bruntone som resten bare med en tynn sort ramme rundt f.eks.

Ellers så jeg et par steder at du har brukt glow, noe jeg syns bryter helt med stilen.

Ellers er jo dette kanonerifick ! gleder meg til å se det ferdige produktet =)

-e

hau

Innlegg Per Ove 31 Mai 2011, 13:08

Brukerens avatar KONGE!
Per Ove

Innlegg Per Ove 31 Mai 2011, 17:56

Her har jeg testet to nye fonter og trenger litt tilbakemelding. Jeg må bare inrømme for meg selv at dett var ikke så lett som jeg hadde trodd. Men jeg tipper det er flere her på dyret som har god peiling på font og lesbarhet, så vær så snil å gi tilbakemelding hvis dere har tid.

Her er to eksempel

Remake-series-005_01.jpg
Remake-series-005_01.jpg (206.8 KiB) Vist 7172 ganger

Remake-series-005_02.jpg
Remake-series-005_02.jpg (192.25 KiB) Vist 7136 ganger
Brukerens avatar KONGE!
Per Ove

Innlegg RODI 19 Jun 2011, 22:10

Utrolig mye arbeid du har lagt inn i dette her!! Hatten må bare av :D . Jeg holder også på med et tegneseire porsjekt som har endt opp med å sluke meg helt. Er det noen tegneserier du henter inspirasjon fra? I det siste har jeg sett på Torpedo som er tegnet av Jordi Bernett som er helt rå. Han fyller boksene på en utrolig enkel og genial måte, for å ikke snakke om ansiktutrykkene på karakterene. Han bruker en sånn pennbrush som har en kaligrafisk kvalitet. Jeg hadde en liggende og kopierte flere av tegningene hans bare for å finne ut av hvordan han gjør det og på den måten få det inn i mitt eget reportuar. En som jeg alltid kommer tilbake til er Moebius fy faen han er et geni. Han tok noen magicmushrooms på 60tallet og ble helt space. hahah vet ikke om det er å annbefale, men tegne stilen hans er noe å se nærmere på for alle som er inne på tegneserier.- Forresten er du fra stord?
Hilsen Rodi, utrolig arbeid igjen! stå pÅ!!
Facebook.com/rcstreetart
Brukerens avatar KONGE!
RODI

Innlegg Per Ove 25 Jun 2011, 22:32

Hei Rodi, beklager det gikk så lang tid, men jag har vært litt stressa i det siste.
Takk for fin kritikk. Og ja jeg er veldig glad i Moebius (Jean Giraud) og stilen hans. Jeg ser også mye på Bernie Wrightson, Quesada/Palmiotti, David Finch (har en dødsbra grunnleggende kroppstegne video på Gnomeon), Simon Bisley, Frank Miller, Frank Frazetta (inkwash teknikken hans er bare rå)...og mange flere. Har 400 GigaByte med digitale tegneserier jeg har lasta fra BitTorrent (eneste måten jeg kan få tak i og ha råd til mange av de gammle gode).

Lykke til med din egen serie, ikke gi opp uansett hvor håpløst det er, bøy nakken og stå på, og ikke stopp før du er fornøyd (still samme krav til deg selv som du gjør når du kjøper tegneserier....).
Brukerens avatar KONGE!
Per Ove

Endelig et cover jeg kan leve med.....tror jeg :)

Innlegg Per Ove 25 Jun 2011, 22:37

OK nytt forsøk, innrømmer at siste forsøk var mer en bare litt døllt.....
Har tegnet figurene en og en og så scannet dem in. backdroppen tegnet jeg i Photoshop etter et foto. Så satte jeg alt sammen i InDesign.

Cover-III.jpg
Cover-III.jpg (248.64 KiB) Vist 7011 ganger
Brukerens avatar KONGE!
Per Ove

Innlegg KRIGBERT 26 Jun 2011, 10:05

Pirk på siste forsideutkast: Prøv å gjøre den oransje skriften hvit, og fjern outlinen -- den blir for tynn og ren for den røffe stilen. Tror også du bør prøve deg på å tegne skriften for hånd. Kanskje du kan gjøre fyren med de glødende øynene mindre også, for å tydeliggjøre komposisjonen. Skyggeleggingen virker litt inkonsekvent, hovedpersonen trenger i alle fall litt mer skygge på halsen.

Ellers må jeg også av med hatten, du vet å utfordre deg selv, og jeg merker jeg blir misunnelig på prosjektet :) -- men jeg ser også at du fremdeles har mer å lære om anatomi, og det er av og til noe litt stivt over tegningene. Kjipt å få så generell kritikk, men du er jo på riktig vei.
Brukerens avatar
KRIGBERT

Innlegg Per Ove 26 Jun 2011, 10:30

Brukerens avatar KONGE!
Per Ove

Innlegg KRIGBERT 26 Jun 2011, 10:42

En ting som har hjulpet meg å få mer flyt og liv i tegningene er rett og slett konstruksjon og line of action, se: http://johnkstuff.blogspot.com/2006/05/ ... ne-of.html

Merket også at det er veldig lett å flyte i retning loony toons når man gjør de øvelsene, så pass på :O)
Brukerens avatar
KRIGBERT

Innlegg RODI 28 Jun 2011, 11:44

Jeg håper vireklig du får gitt ut tegneserien din. Det er så bra hvordan du tar kritikken, det er bare slikt man lærer, kritikk og hardt arbeid. Keep on dude!!
Facebook.com/rcstreetart
Brukerens avatar KONGE!
RODI

Innlegg Per Ove 28 Jun 2011, 16:55

Brukerens avatar KONGE!
Per Ove

Innlegg RODI 01 Jul 2011, 22:05

Wow dude! Lykke til!! Kafka sa at stillhet bringer kreativteten frem i lyset!!
Facebook.com/rcstreetart
Brukerens avatar KONGE!
RODI

Innlegg Per Ove 05 Jul 2011, 01:54

Tja man kan jo håpe.... :)
Brukerens avatar KONGE!
Per Ove

Forrige

Gå til Uferdige Arbeider

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester