[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3545: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3547: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3548: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3549: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
Det Store Dyret • Se emne - The St. Pauli Blues_ The Accountant
Diskusjonsforum Om oss Dyrets Fem Bud Annonsering Søk Butikk
(agep) Thomas the Tank Engine - 3D Printing
(aktuba) Musikkvideo
(dboydesign) Stewart at the gym
(Varegg) Handcannon
(johnblunt) Alien Priest
(BjarneTv) korfilm for FN - Forbruk
(Rcart) Nett-troll
(orsvend) Noen nye illustrasjoner
(aktuba) Kortfilm med VFX
Arkivet
Viktig informasjon!

Vi har nå stengt Det Store Dyret for registreringer. Det Store Dyret lever nå på Discord. Send meg en epost på ADMIN krøllalfa STOREDYRET dott COM hvis dere ønsker invitasjon!

The St. Pauli Blues_ The Accountant

Få kritikk og hjelp på et arbeide du jobber på.

Boys in the bar

Innlegg Per Ove 22 Nov 2010, 06:38

Tja her er en til...

Boys-in-the-bar.jpg
Boys-in-the-bar.jpg (292.43 KiB) Vist 7305 ganger
Brukerens avatar KONGE!
Per Ove

Korrigering

Innlegg Per Ove 22 Nov 2010, 20:13

Forrige panel slapp igjennom kontrollen litt for kjapt. Og det var nok litt for tett på legge tid.....hvis dere ser etter på bildet over denne posten så ser dere at det siste bildet helt nede til høyre, er fullstendig på trynet for å si det mildt he he. Må vist ha røyka litt vel mye i natt, og kanskje vært litt for fokusert på å holde farten med et panel hver dag. Men hvordan det nå enn måtte være, her er panelet reparert...sorry folks.

Boys-in-the-bar.jpg
Boys-in-the-bar.jpg (286.78 KiB) Vist 7227 ganger

Akkurat nå så holder jeg på å lage "thumbnails" til de fire neste panelene....Kanskje jeg poster de denne gangen. Bare for å gi et innblikk i prosessen
Brukerens avatar KONGE!
Per Ove

The streets of London

Innlegg Per Ove 24 Nov 2010, 00:12

Her er neste panel. er et par småting jeg ikke blir fornøyd med, men lar det ligge, så kan jeg kikke på det litt senere. Nå bare fortsetter jeg så jeg ikke helt mister rytmen. Jeg skal alikevel gå tilbake å fixe noen av panelene, samt male et par av dem helt på nytt, så jeg kommer tilbake til det da....

Hailing-a-taxi.jpg
Hailing-a-taxi.jpg (290.98 KiB) Vist 7190 ganger
Brukerens avatar KONGE!
Per Ove

Wacked!

Innlegg Per Ove 26 Nov 2010, 06:07

Sånn endelig, her er neste panel. Det satt ganske langt inne, men så er jeg forholdsvis fornøyd med dette..

Wacked.jpg
Wacked.jpg (289.65 KiB) Vist 7152 ganger
Brukerens avatar KONGE!
Per Ove

Her er ett tegnet på min egen 50 års dag

Innlegg Per Ove 27 Nov 2010, 22:39

Det ble tid til et panel i dag/går også... :)

Why.jpg
Why.jpg (298.94 KiB) Vist 7103 ganger
Brukerens avatar KONGE!
Per Ove

Re: The St. Pauli Blues_ The Accountant

Innlegg Jinx 28 Nov 2010, 01:02

Gratulerer med dagen, Per-Ove! :)

-Colin
Colin McMahon
Art Director & Concept Developer
http://www.mottimotti.com
Brukerens avatar KONGE!
Jinx

Innlegg Per Ove 28 Nov 2010, 02:01

Brukerens avatar KONGE!
Per Ove

Thumbnails

Innlegg Per Ove 28 Nov 2010, 02:28

Jeg lovet for litt siden at jeg skulle legge ut noen av små skissene jeg lager av hvert panel før jeg går i gang å tegner. Jeg har et røfft manus som jeg jobber etter, men som blir fortløpende modifisert. Jeg tegner en veldig røff "thumbnail" for hvert panel, men holder meg sjelden slavisk til den. Så alt er flytende. Dette er en lettere forvirrende måte å jobbe på, og utelukker fullstendig alle former for samarbeide med andre.
Men sånn er nå en gang det. Jeg synes selv det funker bra som et første forsøk på å lage tegneserie. Det gir meg anledning til å lære underveis, og til å få bruke det jeg lærer. Det har også vært helt nødvendig for meg å gjøre det sånn, for å nå det kvalitative nivået jeg har satt meg som mål. Jeg kunne ikke tegne når jeg satte i gang for snart to år siden, så det sier seg selv at mye er blitt gjort om og om igjen, men nå synes jeg det begynner å gi resultat.

Så nok mas, her er noen av de "neglene" jeg laget for de to siste og neste panel. Og som dere ser, mye forandrer seg under veis....

Thumbnails.jpg
Thumbnails.jpg (225.26 KiB) Vist 7066 ganger
Brukerens avatar KONGE!
Per Ove

51

Innlegg Per Ove 29 Nov 2010, 13:38

Her er panelet som figurerer under nummeret 51 på negle skissen ovenfor. Som man ser, store avvik... :)

Violence-start.jpg
Violence-start.jpg (292.32 KiB) Vist 7042 ganger

Til neste gang....
Brukerens avatar KONGE!
Per Ove

Gun shots in London Town

Innlegg Per Ove 01 Des 2010, 13:22

Begynner såvidt å komme tilbake i rytmen etter feiringen i helgen (piskede godt man ikke blir 50 mer enn en gang i livet, tror ikke jeg hadde hatt helse til det)....men men her er litt godt motivert vold.....

Blunt-violence.jpg
Blunt-violence.jpg (294.82 KiB) Vist 6933 ganger
Brukerens avatar KONGE!
Per Ove

One more down

Innlegg Per Ove 03 Des 2010, 22:09

Ser ut til at den berømte rytmen lar vente på seg. Men men kanske helgen kan gi den roen jeg trenger for å komme inn i det igjen.
Nok om det, her er panel nr 54, hvilket i praksis betyr at det ikke kan være så mange flere igjen. Denne delen av storyen skal ikke overskride 60 panel håper jeg. Og etter skisser og andre manus lignende hjelpemidler (manuset er noe kun jeg kan klare å tyde sånn det er nå....ei lørje av ei gammal notisbok full av omskrivinger, skisser på sider og løse ark, som kun henger sammen pga en stor gammel syltestrikk), så ser dette ut til å gå akkurat sånn noenlunde....
OK here we go

One-more-down.jpg
One-more-down.jpg (298.99 KiB) Vist 6866 ganger

Så snx vi folkens :)
Brukerens avatar KONGE!
Per Ove

Innlegg Per Ove 05 Des 2010, 01:53

Dette er vist Panel Nr 55

Out-of-here.jpg
Out-of-here.jpg (292.01 KiB) Vist 6817 ganger
Brukerens avatar KONGE!
Per Ove

All right bil

Innlegg Per Ove 08 Des 2010, 00:40

Er ikke noe å si på kjerra til han tullingen her, eller rettere sagt kjerra han stjal fra han teite halliken......

FlyAway.jpg
FlyAway.jpg (291.37 KiB) Vist 6738 ganger
Brukerens avatar KONGE!
Per Ove

Back on the streets of Hamburg

Innlegg Per Ove 10 Des 2010, 01:55

Så var vi tilbake i Hamburg, men denne gangen i nåtid....
Her fikk jeg merke at å tegne folk som kjører motorsykkel er dæven meg ikke særlig lett. Spesielt å få til hjulene i rett possisjon i forhold til kjørerettningen og personen på sykkelen. Vet ikke hvor mange ganger jeg skisset bildet der sykkelen smetter forran den store lastebilen. Var fristet til å trace mer enn en gang :) men jeg er glad jeg ikke gjorde det, jeg ble fornøyd til slutt.

Back-in-Hamburg.jpg
Back-in-Hamburg.jpg (290.72 KiB) Vist 6653 ganger

Så til neste gang :)
Brukerens avatar KONGE!
Per Ove

Ei Tysk "Polizei" Bærte

Innlegg Per Ove 16 Des 2010, 23:41

Denne tok litt tid, men det er ikke fordi jeg har ligget på latsiden. Først så måtte jeg gjøre litt med denne dama. Hadde ingenting forberedt her. Så jeg tok meg litt tid til å jobbe med henne både visuelt og teksturmessig...
Når det er sagt, så må jeg også innrømme at dette panelet satt litt langt inne.
Brukte faktisk 3 hele dager på det. Tro det den som kan.
Må innrømme jeg har hatt litt problemer med å konnse, men så begynner jeg å bli klar for avsluttningen på dette albumet NÅ!!! :)

Hamburg-Polizei.jpg
Hamburg-Polizei.jpg (292.66 KiB) Vist 6542 ganger

Vi sees :)
Brukerens avatar KONGE!
Per Ove

En av Tysklands mest ondskapsfulle "Polizeier"

Innlegg Per Ove 19 Des 2010, 00:07

Jeg kommer meg igjen. Denne tok bare to dager. he he.

Colterman-the-meanest-pig-in-town.jpg
Colterman-the-meanest-pig-in-town.jpg (297.21 KiB) Vist 6447 ganger
Brukerens avatar KONGE!
Per Ove

Oppdatering

Innlegg Per Ove 19 Des 2010, 01:16

Oppdatering av panelet før ovenforstående.
Var ett par småting, og så måtte jeg få politi jenta til å ligne mer på "Character sheet" malen, det var ikke sånn jeg hadde sett det for meg....dette er mer i tråd

Hamburg-Polizei.jpg
Hamburg-Polizei.jpg (258.6 KiB) Vist 6432 ganger
Brukerens avatar KONGE!
Per Ove

Gammle feil

Innlegg Per Ove 20 Des 2010, 00:13

Driver å roter litt i gammle feil. Her er ennå en side jeg har fixet på, håper dere er enig i at dette var en forbedring....
Den nye er den til høyre.

Update-001.jpg
Update-001.jpg (292.72 KiB) Vist 6390 ganger
Brukerens avatar KONGE!
Per Ove

Innlegg Strollinthewoods 22 Des 2010, 13:30

Hei. Lenge siden jeg har har vært aktiv her på dyret her nå. Og jeg har mer eller mindre gått glipp av mesteparten av denne tråden. Husker jeg så de første panelene med tbanen, men ikke mye mer en det.

Sitter her på romsås en nydelig gnistrende kald hvit desember dag. Susannes the brothel er det eneste som bryter stillheten, og trangen til å gi deg ros, hva som stopper meg fra å løpe ut med kameraet for å prøve å fange øyeblikk.

Din teft for lys/mørke er i mine øyne særdeles god. Jeg ble veldig urolig når det dukket opp bruk av grått i form av gradients og andre elementer i bakgrunn. Dette gikk heldigvis over i mer nedtonede brun sepai tint, og funker veldig veldig mye bedre :thumbsup:

Helt personlig så mener jeg du har noen helt konge bra miljøer, vinkler, og generelt virkelig bra enviroments og bildeutsnitt. Når det gjelder karakterer så føler jeg at du sakte men sikkert jobber deg opp mot høyden du trenger til å kunne hoppe utfor kanten og fly. Selvsagt en svulstig metafor der fra meg :D Forbedring går ikke alltid lineært..... det krever masse jobb uten at man gir opp, for så ofte å gjøre enorme skritt på kort tid.

Jeg ser på karakter tegningene dine som et forstadie til noe virkelig virkelig bra. Å se dette panelet her:
download/file.php?id=4171

Er for meg nesten som å se på et dinosaur egg som er i ferd med å slå sprekker. Mye av det tidligere du har produsert når det gjelder mennesker har elementer jeg føler at jeg kjenner igjen fra når jeg tegner selv. Nærmest en form for stivhet som kan være utrolig fustrerende å bli kvitt.

Per Ove du kommer til å bli jævlig god. Du er nesten det allerede.
Brukerens avatar
Strollinthewoods

Innlegg Per Ove 22 Des 2010, 23:08

Tusen takk for den flotte kritikken Strollinthewoods. Lett å merke at du vikelig har tatt deg tid og studert saker og ting. Jeg må si jeg kjenner meg igjen i mye av det du sier. Det er tanker jeg selv har gjort meg. Faktisk i så stor grad at jeg har samme favoritt panel som du. Ser også på det som en av de beste. Og jeg kommer til å tegne noe av de tidligste karakter arbeidet om igjen. Ikke så mye bare det som virkelig streker. Må snart bli ferdig nå. Men som du også nevner så kjennes det som jeg har tatt en del bra steg i rett rettning med dette prosjektet, og jeg kommer til å fortsette med neste og fortsettende albunm så snart dette er i box (om en mnd tipper jeg, med teksting og det hele...muligens....trodde jeg nemmlig for 7 mnd siden også :).

Så dette gjør det godt å høre.

P.S. Ja det er sørn ikke lett å få figurene til å leve i bildet, blir svært lett litt stivt. Prøver mer og mer å tegne bevegelsen før jeg tegner seve volumet til figuren, og det hjelper. Men som med alt så tar det litt tid å huske på å gjør det hver gang....Artig nok så ser jeg dette hos svært mange tegneserie skapere, så det er nok super trening å tegne samme karakterene om og om igjen. Det gir åpenbart selvsikkerhet med påfølgende nonsjalance som tilfører styrke og ledig bevegelse i bildene....
Brukerens avatar KONGE!
Per Ove

ForrigeNeste

Gå til Uferdige Arbeider

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester