Sliter litt med displacement på semesteren min. Jeg har testet en del nå og får bare ikke et perfekt resultat. Lurte på om noen har et forslag.
Det er en karakter med tre UV-spaces, og har 4k teksturer på hver space (ja, det er overkill). Du kan se i hypershaden lenger nede hvordan jeg har organisert dette, men kort fortalt er det tre filnoder inn i en layered texture node. Placementnodene offsetter hver tekstur til korrekt UV-space.
Problemer kom da jeg skulle legge på displacementmaps fra Zbrush 4. Jeg har testet med og uten smooth UV's, med og uten adaptive, fra level 1-6 og fra level 1-4, 16 bit og 32 bit. Nå har jeg kommet til et resultat som ser nesten OK ut, og det består av 32bit 4k maps med smoothUV og adaptive. Problemet ser du på bildet. Det kommer noen få sømmer der hvor UV'ene er kuttet. Det er vel korrekt med 1 i alphagain når man bruker 32 bit? Og man regner ut alpha offset ved å dele alphagain på 2 og sette en minus foran (gjorde dette med en expression)? Og bare som et sidetrack (allerede), man regner ut alphagain når man bruker 16bit maps ved å (alpha depth factor*10)* 2?
Jeg har ikke brukt displace på karakterer før, så roter sikkert med noe galt her. Vedlagt er noen rendere, UV'ene og hypershaden som viser testnettverket jeg jobber på nå.

På forhånd takk for all respons!