Diskusjonsforum Om oss Dyrets Fem Bud Annonsering Søk Butikk
(agep) Thomas the Tank Engine - 3D Printing
(aktuba) Musikkvideo
(dboydesign) Stewart at the gym
(Varegg) Handcannon
(johnblunt) Alien Priest
(BjarneTv) korfilm for FN - Forbruk
(Rcart) Nett-troll
(orsvend) Noen nye illustrasjoner
(aktuba) Kortfilm med VFX
Arkivet
Viktig informasjon!

Vi har nå stengt Det Store Dyret for registreringer. Det Store Dyret lever nå på Discord. Send meg en epost på ADMIN krøllalfa STOREDYRET dott COM hvis dere ønsker invitasjon!

Butcher Shop

Få kritikk og hjelp på et arbeide du jobber på.

Butcher Shop

Innlegg martin_h 02 Des 2008, 09:46

Morsomt at Dyret er tilbake igjen. Husker det var til stor inspirasjon i gamle dager, forhåpentligvis vil det arte seg slik i v.2 også :)

Jeg sitter og jobber på en illustrasjon for en anatomi klasse. Oppgaven er meget fri, da oppgaven lyder ca slik. "Fritt medium og fritt tema så lenge du fremviser forståelse av anatomi." Delilig med slike frie oppgaver en gang i blant, og i dette tilfellet tenkte jeg det var artig og prøve meg på en digital illustrasjon. For en som er mest vant til tradisjonelle medium er det derimot lett og bli frustrert av alle valgene man plutselig sitter med, er litt av en ufordring og tenke over hvilke valg man faktisk gjør når man dasher på med farger og struktur... nok om det

Jeg har laget en slakter butikk som selger mennesker tilbake til diverse døde vesener. Har nesten hatt nok med å sette sammen bitene fra ikke alt for bra referanser og føler det hele har dødt litt. skulle gjerne ha gått tilbake og jobbet mer på konseptstadiet og komposisjonsstadiet for å jobbe frem noe litt spenstigere lyssetting og dramaturgi.

Feedback på alt mulig rart er jeg egentlig veldig glad for

- Martin

Bilde
Brukerens avatar KONGE!
martin_h

Re: Butcher Shop

Innlegg Marie 02 Des 2008, 14:44

Heisann,

Når det gjelder slike oppgaver så synest jeg det er viktig å se på helheten først. Tenk på hva som er det viktigste i bildet. Siden anatomi er temaet, så tror jeg det vil lønne seg for deg å fokusere på akkurat dette, selv om oppgaven er fri.
Så hva med flere kropper som venter på å få deler? Eller, flytt han som peker lengre inn i bildet.
Kansje han kunne ha lent seg over kroppsdelene for å følge med når salgsmannen plukker ut riktig hode?
KONGE!
Marie

Innlegg martin_h 08 Des 2008, 03:14

Jobbet noen timer til og fikk flyttet mannen til venstre inn slik at det ble mer balanse og fokus på han. Samt lagt til en kone slik at det ikke blir så tomt i butikken. Jobbet også litt med det atmosferiske* perspektivet for å skape litt mer dybde, har en del mer å jobbe med der. Tar egentlig denne oppgaven som en mulighet til å jobbe litt bredere enn kun anatomi, selv om dette fortsatt er en viktig del av oppgaven. Går på en skole som er ekstremt tradisjonell de to første årene, og enhver mulighet for å tenke litt utenfor oppgaverammene prøver jeg å utnytte :)

*tar en liten sjangse på direkte oversettelse fra engelsk der

update:
Bilde

Takk for kommentar!
Brukerens avatar KONGE!
martin_h

Innlegg dragehest 08 Des 2008, 22:44

Jeg syns du har et veldig spennende utrykk. Syns ogsa ideen din er kjempemorsom.
Har ikke så mye annet å komme med, litt vanskelig å se hva det skal være i Balja med øyne.
Og det ser ut for meg som slakteren er mye større enn kundene.

Vil du fortelle litt hvordan du jobber teknisk? er det bare photoshop med standard brushes?
Brukerens avatar
dragehest

Innlegg squidmonk3j 08 Des 2008, 22:47

det største problemet her er vel at perspektivet gir meg escher-vibber. videre tror jeg ikke den hudløse kvinnen er noen god idé...området blir for rotete. men, idéen er interessant! lykke til:)
Brukerens avatar KONGE!
squidmonk3j

Innlegg superrune 08 Des 2008, 23:43

Det er kanskje litt for mange karakterer nå som bare trenger hud? Noe variasjon kunne vært stilig :)
Brukerens avatar KONGE!
superrune

Innlegg martin_h 09 Des 2008, 06:23

Hyggelig med positiv kommentar dragehest. Ikke noe hokus pokus med arbeidsteknikken min. Stardard brushes med høyere og lavere opacity alt ettersom. Jobber vel mer eller mindre som jeg gjør når jeg maler med oljemaling.

Squidmonk3j: Perspektivet har glidd mer og mer over i escher land ja, har laert en viktig laerepenge med tanke på og jobbe ut en god thumbnail skisse før jeg beveger med inn i selve illustrasjonen :/

Superrune: Ja det var en god ide, det hadde jeg faktisk ikke tenkt på i det hele tatt, blir nok en forandring på damen som står bak mannen som peker slik at det området blir litt mindre forvirrende.

Update:
Bilde
Brukerens avatar KONGE!
martin_h

Innlegg martin_h 16 Des 2008, 03:18

finished:
Bilde

Takk for hjelpen :)
Brukerens avatar KONGE!
martin_h

Gå til Uferdige Arbeider