[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3545: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3547: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3548: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3549: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
Det Store Dyret • Se emne - Illustrasjoner for NTNU
Diskusjonsforum Om oss Dyrets Fem Bud Annonsering Søk Butikk
(agep) Thomas the Tank Engine - 3D Printing
(aktuba) Musikkvideo
(dboydesign) Stewart at the gym
(Varegg) Handcannon
(johnblunt) Alien Priest
(BjarneTv) korfilm for FN - Forbruk
(Rcart) Nett-troll
(orsvend) Noen nye illustrasjoner
(aktuba) Kortfilm med VFX
Arkivet
Viktig informasjon!

Vi har nå stengt Det Store Dyret for registreringer. Det Store Dyret lever nå på Discord. Send meg en epost på ADMIN krøllalfa STOREDYRET dott COM hvis dere ønsker invitasjon!

Illustrasjoner for NTNU

Vis frem ferdige arbeider for ros og kritikk.
Forumregler
Vi ser helst at dere legger ved bilder av videoarbeider og nettsider, slik at det blir enklere å kommentere på arbeidet ditt. Post gjerne stillbilder i høy kvalitet, så vi kan beundre hver lille detalj. (Stillbilder gjør det også mulig å plassere arbeider i headeren, i tilfelle det fortjener plass der.)

Illustrasjoner for NTNU

Innlegg superrune 25 Nov 2008, 12:52

Jeg gjorde en illustrasjonsjobb før sommeren som endelig er offentlig. Commando Group og See Design ønsket noen kampanjebilder for NTNU. Jeg skulle gjøre bakgrunner i 3D, og så var planen å illustrere videre i vektor over mine renderinger. Dessverre har jeg bare bakgrunnene mine her, men jeg håper de er interessante nok.

Jobben var veldig minimalistisk når det gjaldt modeller, teksturer og lys (det som kundene mine nå kaller "Adam og Eva"-stilen), men jeg fikk lekt meg bittelitt med komposisjon og scripting. Dessverre endret proporsjonen på bildene seg midt i prosjektet, og komposisjonene endte opp litt mindre dynamiske enn de opprinnelig var. Jaja :)

Et eksempel, her er opprinnelig layout for "Arkitektur og Billedkunst":
Bilde

Og slik ble den ferdige illustrasjonen:
Bilde

På denne første illustrasjonen lagde jeg et skript som kutter opp et objekt i kuber. Tror det kan være interessant å bruke til andre stiliserte illustrasjoner.

"Naturvitenskap og Teknologi":
Bilde

Her gjorde jeg et script som plasserte en kule på hver vertex i et objekt. Radiusen blir bestemt av avstand til nærmeste vertex.

"Medisinsk":
Bilde

"Ingeniørvitenskap og Teknologi":
Bilde

"Informasjonsteknologi, matematikk og elektroteknikk":
Bilde

Null poeng til den som gjetter hvordan detaljene på hodet er gjort :)

"Historisk-Filosofisk":
Bilde

Her ble det også et script - som flytter polygoner basert på avstand til et gitt objekt.

Alle bildene er gjort i 3ds max og Mudbox, og rendret med Brazil r/s.

En artig jobb å gjøre, håper dere liker bildene.
Brukerens avatar KONGE!
superrune

Re: Illustrasjoner for NTNU

Innlegg Strollinthewoods 25 Nov 2008, 13:06

Liker dem. Ikke annet å si, synes konseptene er kule, og de får fantasien til å vandre. Flott jobbet!.
Brukerens avatar
Strollinthewoods

Innlegg fornes 25 Nov 2008, 13:15

de var fine og jeg er selvfølgelig misunelig på egenskapen din til å bare smelle sammen noen script .... helt gresk for meg.
Naturvitenskap og Teknologi skiller seg jo ut pga den ekstra fargen, så hvis jeg skal sette fingern på noe må det bli at de andre illustrasjonene kanskje også burde ha noe ved seg som gir en ekstra farge

Informasjonsteknologi, matematikk og elektroteknikk": liker jeg også veldig godt. Den skiller seg også litt fra de andre på grunn av den "hele" formen

Kult, Fornes :)
Brukerens avatar KONGE!
fornes

Innlegg squidmonk3j 25 Nov 2008, 15:04

stilig gjennomført. litt stivt i formen, men passer jo bra her:)
Brukerens avatar KONGE!
squidmonk3j

Innlegg kimblarsen 27 Nov 2008, 02:14

Jeg har sett noen av de illustrasjonene i media Rune. Jeg liker best "Naturvitenskap og teknologi". Sånn sett kunne jeg ønsket at det var litt mer farge, en aksent til de andre bildene også, men dette var kanskje art directed fra reklamebyrået? Selv er jeg nyskjerrig på hvordan det kunst foto+3d bildet jeg holder på med blir etter at jeg har applisert det modifiserte voxeliserings scriptet ditt på min 3d drage modell :0 -min inspirasjon stammer fra Druuna tegneserien hvor byen er en slags levende organisme som konstant re-organiserer seg selv.

Mvh
Kim,
Kim Baumann Larsen : Director : Digital Storytelling : www.digistorytelling.com
Brukerens avatar KONGE!
kimblarsen

Innlegg superrune 27 Nov 2008, 10:56

Takk for kommentarer, alle sammen. Fargene var styrt fra kunden ja. Personlig følte jeg at jeg hadde gjort nok hvite miljø på Adam og Eva-jobben min, og ville gjøre samme teksturløse stil - bare i masse farger. Kunden var åpen for det, men det var ikke tid til å prøve det ut. Jeg la inn farget lys i skissen på "Arkitektur og Kunst", men som dere ser så var det ikke lengre farger i den ferdige versjonen. På en måte var ikke det noe problem, det skulle uansett være mye farger på illustrasjonene som skulle legges over.

Fornes: Det hjelper veldig å kunne scripte litt. Det er utrolig hvilke kreative muligheter det gir, i tillegg til de mere opplagte tekniske mulighetene. Heldigvis er det ganske lett å lære. Hvis du er interessert så anbefaler jeg deg å prøve :)

Kim: Jeg er veldig spent på hva du gjør med dette scriptet. Post gjerne på Dyret hvis du kan!! Hvis jeg får kjøpt meg ny workstation-laptop før jul, så har jeg kanskje anledning til å forbedre scriptet en smule i jula. Tenkte å programmere litt i juleferien, siden broren min (som deltok på VM i algoritmeløsning i fjor) er hjemme da.
Brukerens avatar KONGE!
superrune

Innlegg kimblarsen 27 Nov 2008, 18:20

Jeg har veldig lyst til å begynne å poste WIP fra prosjektet mitt, men jeg må først sjekke ut med modellen (hun er tross alt en kjendis) og fotografen om 1. prosjektet går i riktig retning og 2. om det er greit å vise frem arbeide under utvikling.

Mvh
Kim,
Kim Baumann Larsen : Director : Digital Storytelling : www.digistorytelling.com
Brukerens avatar KONGE!
kimblarsen

Innlegg cadex 28 Nov 2008, 13:07

Hei Rune.

Veldig fine arbeider, i dag så dem applisert i en annonse i nyeste PlanB, men reagerte jeg litt på måten de hadde satt sammen flere av elementene på noe jeg opplevde som forholdsvis kaotisk. Er dette noe du selv har vært med på, eller leverte du kun fra deg modellene?

cadex

Innlegg superrune 28 Nov 2008, 13:14

Heisan. Nei, jeg hadde ingenting å gjøre med illustrasjonene etter at 3D'en var gjort. Jeg synes også at de hadde gjort en smule rotete jobb med Illustrator-elementene etterpå, selv om det hjalp å få farge inn i illustrasjonene.
Brukerens avatar KONGE!
superrune

Innlegg steffen 29 Nov 2008, 01:20

Skulle likt og sett dette animert opp. liker den stilen som er her jeg men skal holde øya oppe for kampanjen og sjekke de ferdige greiene også.
Steffen Sæther-Larsen
Art Director
Øyedrops AS
Brukerens avatar KONGE!
steffen

Innlegg egil 01 Des 2008, 20:58

stilige bilder som sikkert gjør seg bra til brosjyrer og lignende!
likte veldig godt den kule-baserte illustrasjonen siden kulenes varierende størrelse og tetthet ga en ganske vibrerende detaljkonsentrasjon? Men var ikke så imponert over den flammeteksturen på kulene rundt. Kanskje kunne eksperimenteres mer med. Men lyset som treffer kulene derimot er flott :)
Brukerens avatar KONGE!
egil

Innlegg Jtp 02 Des 2008, 01:29

Må si disse fanget min interesse da jeg var innom SeeDesign. De hadde noen store plakater liggende. Spurte umidelbart om dem og når de sa Rune Var det jo en klar sak. De var åpenbart veldig stolt av dem. Så meget god jobb. Likte nok best dem med kulene, og humret litt da jeg så den med "space ship" strukturen. Det kule er jo den litt utvante bruken av den effekten. Funket meget bra!

Håper våre prosjekter hos SeeDesign krysses endag!

JTP
Jtp | Senior Multimedia Designer & Web Produsent | http://www.juicy.no

Jtp

Innlegg Gundersen 02 Des 2008, 20:04

Heisan Rune

lurte bare på om jeg kunne komme med et spørsmål her, Den første du har for "Arkitektur og biledkunst". Jeg ser klart hvordan den er linket til biledkunst, men jeg er ikke helt sikker på om jeg ser hvordan den er linket til arkitektur, hva var ideen din her? :)

Ellers synes jeg som så mange andre at dette var stilig!
Brukerens avatar
Gundersen

Innlegg superrune 02 Des 2008, 22:17

Takk for kommentarer alle sammen!

Egil: Jeg har vært i en "fase" hvor jeg liker at ting ser mye 3D ut, og denne flammeteksturen er en av de enkleste teksturene som fins i 3D. På samme måte som scenen består av primitive former, så synes jeg det passet med primitive teksturer :)

JTP: Så artig at du jobber der nå. Ja, disse ble ikke så værst synes jeg. Håper jeg også får sjansen til å se de i stort format en dag, jeg måtte tross alt kjøpe meg ny maskin for å klare å levere den ferdige oppløsningen!

Gundersen: For meg er denne illustrasjonen ganske sterkt linket opp mot arkitektur og skulptur, to felt som for meg er tett koblet sammen. Moderne arkitektur er mye sterkere basert på formmessig eksperimentering og intellektuelle idéer enn arkitektur tradisjonelt har vært, og for meg er de to tingene helt synonymt med kunst. For å si noe om utformingen, så ønsket jeg veldig enkle former, og bildet består av en av de mest grunnleggende formen innenfor arkitektur - nemlig et avgrenset plan (som samlet blir andre former). Jeg vil heller si at det ikke er så mye billedkunst i min illustrasjon! Men husk at disse ble jobbet videre med etter at jeg var ferdige. Det var ikke min oppgave å dekke hele beskrivelsen, jeg gjorde bare underlaget som illustratører jobbet videre på :)
Brukerens avatar KONGE!
superrune

Innlegg reddvinylene 16 Des 2008, 21:37

"Historisk-Filosofisk" ser ut som en kis som sover i klasserommet. Er vel kanskje det som er meningen? ;)

reddvinylene

Innlegg Jtp 16 Des 2008, 22:10

Jtp | Senior Multimedia Designer & Web Produsent | http://www.juicy.no

Jtp

Innlegg superrune 27 Apr 2009, 11:27

Beklager å dra opp en så gammel post, men jeg ser det er et firma som heter Klipp & Lim som har laget en reklamefilm med mine illustrasjoner:

http://www.klippoglim.no/motion/ntnu_rekruttering/

Noen som kjenner til dem?
Brukerens avatar KONGE!
superrune

Innlegg Per Ove 28 Apr 2009, 15:25

Jeg er ganske ny her på dyret men jeg har fått med meg at denne karen stiller i en klasse helt for seg selv....ser ikke ut som det kommer til å forandre seg med det første nei....:)
Så ser jeg det er spørsmål om man kan gjette hva teknikken på det ene hodet ("Informasjonsteknologi, matematikk og elektroteknikk":)er....vanskelig å si, men jeg gjetter du har tatt et bykart og gjort det sort hvitt og brukt det som displacement map...? eller nei?....
Brukerens avatar KONGE!
Per Ove

Innlegg superrune 28 Apr 2009, 17:04

Ånei, jeg har gjort noe mye enklere enn det :) Det er en plugin til 3ds max som heter Greeble som lager automatiske detaljer på objekter. Det er en sånn type funksjon som er kjempefascinerende, men som jeg aldri har fått brukt på et prosjekt. Jeg lo litt for meg selv da jeg fant ut at jeg endelig kunne bruke den her :)
Brukerens avatar KONGE!
superrune

Innlegg Per Ove 29 Apr 2009, 17:28

Brukerens avatar KONGE!
Per Ove

Neste

Gå til Ferdige arbeider

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester