Endelig nådde raketten min månen.
For omtrent to år siden jobbet jeg for Qvisten med å lage storyboards / animasjoner for "Månelyst i Flåklypa".
Samtidig kjøpte jeg min første 3D printer en Form 2. Jeg håpet at studioet kanskje trenge noen små printa objekter for å fylle bakgrunns scenene med. Kanskje litt rare mekaniske ting til Reodors versksted jeg.
Viste seg at de hadde det de trengte der. Men rakett trengte de. Så plutselig hadde jeg avtalt å bygge La Pollo, test rakett og den store måne raketten. Uten tidligere profesjonell modellbyggings erfaring. Cudos til Qvisten for å la meg prøve.

Jeg bygde den modellene i 3ds Max fra konseptart fra Are Austnes. Nedre halvdel ville bli bygget i samme skala som dukkene og brukt som et studio sett. Dette settet ble bygget av i et dukkemaker verksted i Lodz, Polen, og endte opp som et sett på 2,5 meter høy x 2,5 meter bred.
Miniatyren av hele raketten printa jeg ut i sin helhet 1 meter høy.
Hver av de 3 motorene består av 48 deler.
Hele raketten er rundt 200 printa deler totalt.
Innsiden er en metallramme og den har en metallrigger inni for å gjøre den animerbar og koblet til en rigg arm.
Så raketten min fly over skjermen på Colloseum kino forrige søndag og det ble mektig bra.

En viktig pluss effekt ved dette oppdraget er at jeg kan føre opp Rakett Ingeniør på CV`n min.