Eplehuset 360-panorama (3D)

Hei alle!
På høy tid å vise fram litt nytt arbeid
Vi har laget fire 360˚ panoramabilder for Eplehusets julekampanje. De fleste her kjenner nok Eplehuset, og sammen med reklamebyrået Tibe T gutset de på med en full 360˚-opplevelse laget for nett. Superkult!
For å se ordentlig på bildene i 360 og kreditteringer, besøk gjerne vår hjemmeside
Resultatet av kampanjen finner dere på
Les videre under for en kort oppsummering
Alle rommene er produsert i 3D, bortsett fra bakgrunnene og personene, som ble satt inn i postproduksjon. Det mest utfordrende bildet var bilen, fordi personene ville vere veldig nært kamera - ikke minst i topp og bunn - som ville gi oss mye forvrenging å ta hensyn til i Photoshop. Men til slutt, etter mye prøving og feiling, løste alt seg.
Under fotografering av personene i studio, dobbeltsjekket vi bildene av modellene i Photoshop, for å vere sikre på at lys og perspektiv matchet. Du bruker litt tid på å gjøre disse testene på sett, men du sparer massevis av tid i postproduksjon senere.
Sammenlignet med en standard workflow (ikke 360-illustrasjon), var den eneste forskjellen distrosjonen vi måtte legge på modellene. Vi gjorde det med Warp-funksjonen i PS, ikke noen stor sak, men hundretusenkronersspørsmålet var: hvor mye distorsjon skal vi lage, og hvordan bør det se ut?
Vi trengte et ekte forvrengt bilde fra et 360-kamera fra omtrent samme avstand og posisjon som modellene. Siden vi hadde alle 3D-scenene i utvikling, kunnde vi posere noen bipeds omtrentlig i samme posisjon som modellene ville vere, og rendre ut tester.
Vi tok også med et 360-kamera til fotoshooten (Theta S) og knipset panoramaer der også.
Til slutt hadde vi veldig gode referanser for distorsjonen som guidet postproduksjonen etterpå.
Den eneste persjonen som trengte enda mer arbeid i etterkan var den lille jenta, fordi hun er så nært kameraet og bena hennes er veldig nære bunnen av bildet, som vil føre til en god del distorsjon. Der trengte vi å bruke enda et bilde av henne, fra en høyere vinkel og med kamera pekende ned, slik at vi kunne få mer "ben" å jobbe med i post. Så bildet du ser er faktisk laget av to bilder, et fra midjen og opp, og et fra midjen og ned.
Til slutt en stor takk til teamet bak Corona Renderer for å introdusere denne funksjonen.
Vi håper dere liker det! Feedback og kommentarer er altltid velkommen
På høy tid å vise fram litt nytt arbeid

Vi har laget fire 360˚ panoramabilder for Eplehusets julekampanje. De fleste her kjenner nok Eplehuset, og sammen med reklamebyrået Tibe T gutset de på med en full 360˚-opplevelse laget for nett. Superkult!
For å se ordentlig på bildene i 360 og kreditteringer, besøk gjerne vår hjemmeside
Resultatet av kampanjen finner dere på
Les videre under for en kort oppsummering

Alle rommene er produsert i 3D, bortsett fra bakgrunnene og personene, som ble satt inn i postproduksjon. Det mest utfordrende bildet var bilen, fordi personene ville vere veldig nært kamera - ikke minst i topp og bunn - som ville gi oss mye forvrenging å ta hensyn til i Photoshop. Men til slutt, etter mye prøving og feiling, løste alt seg.
Under fotografering av personene i studio, dobbeltsjekket vi bildene av modellene i Photoshop, for å vere sikre på at lys og perspektiv matchet. Du bruker litt tid på å gjøre disse testene på sett, men du sparer massevis av tid i postproduksjon senere.
Sammenlignet med en standard workflow (ikke 360-illustrasjon), var den eneste forskjellen distrosjonen vi måtte legge på modellene. Vi gjorde det med Warp-funksjonen i PS, ikke noen stor sak, men hundretusenkronersspørsmålet var: hvor mye distorsjon skal vi lage, og hvordan bør det se ut?
Vi trengte et ekte forvrengt bilde fra et 360-kamera fra omtrent samme avstand og posisjon som modellene. Siden vi hadde alle 3D-scenene i utvikling, kunnde vi posere noen bipeds omtrentlig i samme posisjon som modellene ville vere, og rendre ut tester.
Vi tok også med et 360-kamera til fotoshooten (Theta S) og knipset panoramaer der også.
Til slutt hadde vi veldig gode referanser for distorsjonen som guidet postproduksjonen etterpå.
Den eneste persjonen som trengte enda mer arbeid i etterkan var den lille jenta, fordi hun er så nært kameraet og bena hennes er veldig nære bunnen av bildet, som vil føre til en god del distorsjon. Der trengte vi å bruke enda et bilde av henne, fra en høyere vinkel og med kamera pekende ned, slik at vi kunne få mer "ben" å jobbe med i post. Så bildet du ser er faktisk laget av to bilder, et fra midjen og opp, og et fra midjen og ned.
Til slutt en stor takk til teamet bak Corona Renderer for å introdusere denne funksjonen.
Vi håper dere liker det! Feedback og kommentarer er altltid velkommen
