[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 374: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3545: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3547: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3548: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3549: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
Det Store Dyret • Se emne - Roommate Wanted - Dead or Alive
Diskusjonsforum Om oss Dyrets Fem Bud Annonsering Søk Butikk
(agep) Thomas the Tank Engine - 3D Printing
(aktuba) Musikkvideo
(dboydesign) Stewart at the gym
(Varegg) Handcannon
(johnblunt) Alien Priest
(BjarneTv) korfilm for FN - Forbruk
(Rcart) Nett-troll
(orsvend) Noen nye illustrasjoner
(aktuba) Kortfilm med VFX
Arkivet
Viktig informasjon!

Vi har nå stengt Det Store Dyret for registreringer. Det Store Dyret lever nå på Discord. Send meg en epost på ADMIN krøllalfa STOREDYRET dott COM hvis dere ønsker invitasjon!

Roommate Wanted - Dead or Alive

Vis frem ferdige arbeider for ros og kritikk.
Forumregler
Vi ser helst at dere legger ved bilder av videoarbeider og nettsider, slik at det blir enklere å kommentere på arbeidet ditt. Post gjerne stillbilder i høy kvalitet, så vi kan beundre hver lille detalj. (Stillbilder gjør det også mulig å plassere arbeider i headeren, i tilfelle det fortjener plass der.)

Roommate Wanted - Dead or Alive

Innlegg Henning 19 Feb 2015, 22:24

Heihei! Bachelorfilmen jeg har brukt mitt siste år på The Animation Workshop har nå blitt lansert. Den ble laget mellom aug 13 og juni 14 på et team av 4 cg artists og 4 animatører. Vi ville lage en søt film som føltes som stop motion. Vi bygget et ekte sett på ca. 1xm meter og vi bygget mange av proppene. Dette brukte vi som texture reference, noe som ga oss mye tekstur gratis, sammenlignet med om vi hadde paintet det i Photoshop eller brukt CGtextures.com f.eks. Vi har fått en del spørsmål om hva som er 3D og hva som er foto her, og kort sagt er alt 3D.

Vi modellerte alt i modo og Maya, rigget i Maya, texturerte i Mari, lys i Vray for Maya og comp i Nuke.

Min rolle var hovedsakelig som CG sup. Jeg skulle finne ut hvordan vi rent teknisk kunne lage filmen og jeg storkoste meg med det. Zombien modellerte jeg og, en HAUG med RnD, samt en del props og mye lyssetting og comp.

Jeg håper dere liker den!

CREDITS
Lærke Kromann: Director, Writer - laerkekromann.blogspot.dk/
David Crisp: Co-director, Writer - monkeytennisanimation.com
Jane Langkilde Madsen: Art Director, Set Supervisor, Animator - jane-langkilde.blogspot.dk/
Lea Bøje: Animator, Animation Production Manager, Storyboard Artist - leaboje.blogspot.dk/
Anne Moth Larsen: Animation Lead, Storyboard Artist - annemoth.tumblr.com/
Henning Sanden: Pipeline Manager, GC-supervisor, Modelling Lead - henningsanden.blogspot.dk/
Bjørn Blaabjerg Sørensen: Technical Art Director, Character TD - blaabjergb.com/
Dorte Flensted Jensen: Design Lead – flensted.blogspot.dk/
Jonas B. Mikkelsen: Animation - jonasbm-portfolio.blogspot.dk/
Matthias Winum: Music - mathiaswinum.com/
Brukerens avatar KONGE!
Henning

Re: Roommate Wanted - Dead or Alive

Innlegg johnblunt 19 Feb 2015, 23:51

Pent stykke arbeid Henning!
KONGE!
johnblunt

Innlegg Avgerinos 21 Feb 2015, 14:53

Likte filmen veldig godt, ser absolutt ut som stop motion! Minner meg om min tidligere roomie =) Sykt bra gjennomført, gratulerer!!

Avgerinos

Innlegg Tormem 24 Feb 2015, 10:59

Sinnsykt fin! Selv om man kanskje ikke oppfatter stilen som fotorealistisk stop motion synes jeg stilen fungerer veldig bra. Fin rytme og god stemning!
Tore trenger jobb! Se mer på Holmem.Com
Brukerens avatar KONGE!
Tormem

Gå til Ferdige arbeider

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester