Vi er snart ferdig med animasjonen på min første kortfilm, det kommer mer om den seinere. Jeg skal også begynne på animasjons-filmen om Knutsen og Ludvigsen neste år, det ligger noen konsepter fra den lengre nede...
Jeg regisserte to reklamefilmer for Anton Sport i fjor. De ble generelt sterkt mislikt av mannen i gata, men jeg synes uansett de er kule! 3D av Blink Studios, etterarbeid hos Storyline. Filmene er produsert hos Pravda. Her er den ene:
Jeg hjalp også til på kinovignetten til MDN, og var en slags supervisor på den. Jeg gjorde all comp og 3D på sekvensen med bilene. Resten var gjort av Blink Studios. Regi var ved Arne Kaupang/Catapult:
Jeg gjorde noen tidlige karakterdesign og søknads-materiell for den nye Flåklypa-filmen, som ble gjort av Qvisten. De ferdige karakterene ble justert ganske langt fra disse. Gjort i Mudbox og 3ds Max, rendret i Brazil:

To illustrasjoner av Oslo ødelagt av krig. Dette er to konsept-illustrasjoner for et av mine egne kortfilm-prosjekter som dessverre aldri ble noe av. Overpaints av mine egne foto, gjort i Photoshop:

Jeg hjalp Cecilie Ellefsen med å ferdigstille emballasjen til en Wilfa kaffetrakter. Hun gjorde designet, jeg gjorde en render som imiterte papir-utskjæringer:

I forbindelse med den første filmen om Karsten og Petra, så ba Cappelen Damm meg om å komme opp med konsepter for dukkene i filmen, som matchet mest mulig de i bøkene. Gjort i Mudbox og 3ds Max:

En illustrasjon jeg gjorde sammed med Craig and Karl, som igjen gjorde den for Samsung. 3ds Max og Brazil:

Et konsept-bilde, og en tulleplakat jeg lagde for den nye filmen om Knutsen og Ludvigsen (som jeg og Rasmus Sivertsen regisserer). Tegnet i Photoshop:

Håper det faller i smak