[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 374: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3545: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3547: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3548: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3549: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
Det Store Dyret • Se emne - øyerigg
Diskusjonsforum Om oss Dyrets Fem Bud Annonsering Søk Butikk
(agep) Thomas the Tank Engine - 3D Printing
(aktuba) Musikkvideo
(dboydesign) Stewart at the gym
(Varegg) Handcannon
(johnblunt) Alien Priest
(BjarneTv) korfilm for FN - Forbruk
(Rcart) Nett-troll
(orsvend) Noen nye illustrasjoner
(aktuba) Kortfilm med VFX
Arkivet
Viktig informasjon!

Vi har nå stengt Det Store Dyret for registreringer. Det Store Dyret lever nå på Discord. Send meg en epost på ADMIN krøllalfa STOREDYRET dott COM hvis dere ønsker invitasjon!

øyerigg

Vis frem ferdige arbeider for ros og kritikk.
Forumregler
Vi ser helst at dere legger ved bilder av videoarbeider og nettsider, slik at det blir enklere å kommentere på arbeidet ditt. Post gjerne stillbilder i høy kvalitet, så vi kan beundre hver lille detalj. (Stillbilder gjør det også mulig å plassere arbeider i headeren, i tilfelle det fortjener plass der.)

øyerigg

Innlegg mds 03 Okt 2013, 22:00

hello dyret,

jeg tenkte å vise fram noe som jeg har holdt på med innimellom i det siste.
Jeg hadde veldig bruk for en øyesetup som kan gjenbrukes til forskjeldige karakterer og som var enkel å animere, og sleit endel i begynnelsen med å finne ut av hva som var den beste måte å gjøre det på. Prøvde først å få det til med ice kinematics, og så med en pointcloud, mulig jeg gjorde noe feil men jeg endte alltid opp med slowdown. Fikk ihvertfall mye bedre feedback med vanlige expressions så da endte det opp på det til slutt.

I bunn og grunn er det noen nulls som er surface constrainet til en (nurbs)sphere. Så er det expressions på uv-posisjonen i surface constrainen som blender mellom uv-posisjonen til to target nulls.

Formen på spheren kan deformeres og utgangspunkt-posisjonen til nullsene kan flyttes på sånn at de passer til andre øye-former. Eyebulgen skjer på spheren som nullsene er surface constrainet til, sånn at den eneste deformeren på ansikts-geometrien er en envelope/skin.
kom selfølgelig akkurat på noen flere ting jeg må legge til på den så det kommer muligens en update etterhvert, ellers blir jeg veldig glad for tips på hvordan den kan forbedres.

Brukerens avatar
mds

Re: øyerigg

Innlegg Dano 04 Okt 2013, 09:06

Veldig fin rigg!
Daniel French
VFX Supervisor | Director | Producer
http://www.wopr.club
Brukerens avatar KONGE!
Dano

Innlegg breuer 04 Okt 2013, 12:15

Kjempefin Mads! Ser veldig riktig ut :)

/Erik
Brukerens avatar KONGE!
breuer

Innlegg Korhon 04 Okt 2013, 15:33

Kjempefint :)
Christian Korhonen
render / vfx
Gimpville AS
Brukerens avatar KONGE!
Korhon

Innlegg baarris 04 Okt 2013, 18:29

Skills!
Brukerens avatar KONGE!
baarris

Innlegg mds 04 Okt 2013, 19:39

Snakker du om baard, takk for det folkens! Vet jo ikke helt hvordan den funker før den er testet ut i en ekte situasjon da, får forhåpentligvis prøvd det litt i høst. updater hvis det skjer noe uventet :)
Brukerens avatar
mds

Innlegg Ole 05 Okt 2013, 05:46

Morsomt å se deg bruke Softimage, Mads! Kul rigg også :)
Ole G. Eidsheim
td / vfx
Gimpville AS

Ole

Innlegg mds 05 Okt 2013, 14:33

hei Ole! hehe jo, og takk for hjelpen i starten! Er kjempe digg å bruke det til karakter arbeid som du sa, veldig rask viewport ol:)
Brukerens avatar
mds

Innlegg dboydesign 17 Okt 2013, 12:29

Fin rigg!
Noe som hadde vært kult er hatt muligheten til og gjøre enda mer ekstreme expressions. Veldig cartoony stil med øyer som blir større en hodet osv, popper ut av hodet osv..
Det blir jo selvfølgelig enda mer cartoony og kanskje mer en det du har tenkt?
3D Animator/VFX artist
Brukerens avatar KONGE!
dboydesign

Innlegg Henning 18 Okt 2013, 13:52

Kjempeflott, Mads!
Brukerens avatar KONGE!
Henning

Innlegg superrune 18 Okt 2013, 21:34

Denne gikk jeg glipp av da du la den ut. Wow, utroolig bra! Og så mye annet bra du har på Vimeo'en din også O_o

Utifra noen av klippene på Vimeo så virker det som du også jobber med en kortfilm, stemmer det?
Brukerens avatar KONGE!
superrune

Innlegg mds 19 Okt 2013, 18:04

dboydesign: hm! den var egentlig tenkt å brukes til mer cartoonye karakterer enn på videoen, så da hadde den helt klart trengt mer kontroll til ekstreme ting som du sier. Det hadde vært veldig kult om de kunne poppe helt ut av hodet også har ikke tenkt på det før. Takk for tipsene, håper å få til en update etterhvert:)

Takker Henning! følger forresten med på trollpiksler gruppen din på fb, er veldig bra det som blir postet der!

Takk det samme, Superrune! Det er morro og se tingene du lager, har vært en fan lenge.
Jo vi har jobbet med en kortfilm som vi fikk støtte til i regi av jobben, men prosjektet stoppet opp for noen månder siden:\ vi har et håp om å komme i gang igjen og få fullført den men vet ikke sikkert hva det blir til ennå.
Brukerens avatar
mds

Innlegg Mikademius 21 Okt 2013, 23:24

Oioioi! Vedlig bra.
Denne faar du nok testet ut ordentlig en gang uansett om det ikke skulle ordna seg i hoest ;)
Martin Andersson -COO The Floor Above AB.
http://www.thekove.com | http://www.animation-hut.no
Brukerens avatar KONGE!
Mikademius

Gå til Ferdige arbeider

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester