Diskusjonsforum Om oss Dyrets Fem Bud Annonsering Søk Butikk
(agep) Thomas the Tank Engine - 3D Printing
(aktuba) Musikkvideo
(dboydesign) Stewart at the gym
(Varegg) Handcannon
(johnblunt) Alien Priest
(BjarneTv) korfilm for FN - Forbruk
(Rcart) Nett-troll
(orsvend) Noen nye illustrasjoner
(aktuba) Kortfilm med VFX
Arkivet
Viktig informasjon!

Vi har nå stengt Det Store Dyret for registreringer. Det Store Dyret lever nå på Discord. Send meg en epost på ADMIN krøllalfa STOREDYRET dott COM hvis dere ønsker invitasjon!

Skulptur

Vis frem ferdige arbeider for ros og kritikk.
Forumregler
Vi ser helst at dere legger ved bilder av videoarbeider og nettsider, slik at det blir enklere å kommentere på arbeidet ditt. Post gjerne stillbilder i høy kvalitet, så vi kan beundre hver lille detalj. (Stillbilder gjør det også mulig å plassere arbeider i headeren, i tilfelle det fortjener plass der.)

Skulptur

Innlegg dboydesign 01 Aug 2013, 16:21

Hei,

Lenge siden jeg har gjort noe personlig arbeid ferdig.
Det var en konkurranse på gnomonworkshop om og intrigere en skulptur i et foto.

Jeg kunne nok ha gjort mye mer, men det var det tiden strakk til i ferien.
Hadde egentlig lyst til og finne et nedlagt lager og sette den inn der men det fant jeg ikke innen tiden.. :(

Skulpturert i Zbrush, rendret i Max og Vray, teksturering ble gjort i Mari, comp i Nuke og litt pirke ting i photoshop. Til slutt ble det gnikket litt på i Lightroom.

Bare hiv i vei med konstruktiv kritikk!
Vedlegg
DanielRosnes_2013.jpg
DanielRosnes_2013.jpg (257.5 KiB) Vist 2780 ganger
3D Animator/VFX artist
Brukerens avatar KONGE!
dboydesign

Re: Skulptur

Innlegg superrune 04 Aug 2013, 21:00

Jeg synes det ser veldig bra ut! Men jeg sliter med å se skalaen. Modellen føles et par meter høy, men skal den være høyere?
Brukerens avatar KONGE!
superrune

Innlegg dboydesign 05 Aug 2013, 10:56

Hehe det er veldig mange som sier akkurat det du sier nå Rune.
Egentlig skal den være 5-6m høy, jeg trur rett og slett at det er alt for lite i bilde som tilsier noe om skalaen til modellen.

Jeg har begynt og tenke på om jeg skal finne en ny location og ta et nytt bilde, hadde egentlig sagt meg ferdig med denne, men siden flertallet stusser på skalaen føler jeg at jeg må gjøre noe med det hehe.
3D Animator/VFX artist
Brukerens avatar KONGE!
dboydesign

Innlegg superrune 05 Aug 2013, 13:29

Jeg tror det kan være skalaen på teksturen, altså de synlige flekkene. Store skulpturer pleier å ha en mer uniform og renere tekstur. Jeg ville prøvd å skalere teksturen ned med en femtedel, så tror jeg den vil se større ut.
Brukerens avatar KONGE!
superrune

Innlegg Igrin 05 Aug 2013, 14:58

Enig med Rune. Jeg føler også at fugleskitten på skulpturen kjemper mot den ønskede høyden. Det må ha varit en stpr fugl som har gjort fra seg på den dersom skulpturen er 5-6 meter. Ville ha jobbet mer lyssettingen på figuren også. Ellers bra jobbet.

Igrin

Gå til Ferdige arbeider

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester