[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 374: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3545: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3547: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3548: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3549: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
Det Store Dyret • Se emne - Nord-koreansk propagandaspill om henrettelser, for iPad
Diskusjonsforum Om oss Dyrets Fem Bud Annonsering Søk Butikk
(agep) Thomas the Tank Engine - 3D Printing
(aktuba) Musikkvideo
(dboydesign) Stewart at the gym
(Varegg) Handcannon
(johnblunt) Alien Priest
(BjarneTv) korfilm for FN - Forbruk
(Rcart) Nett-troll
(orsvend) Noen nye illustrasjoner
(aktuba) Kortfilm med VFX
Arkivet
Viktig informasjon!

Vi har nå stengt Det Store Dyret for registreringer. Det Store Dyret lever nå på Discord. Send meg en epost på ADMIN krøllalfa STOREDYRET dott COM hvis dere ønsker invitasjon!

Nord-koreansk propagandaspill om henrettelser, for iPad

Vis frem ferdige arbeider for ros og kritikk.
Forumregler
Vi ser helst at dere legger ved bilder av videoarbeider og nettsider, slik at det blir enklere å kommentere på arbeidet ditt. Post gjerne stillbilder i høy kvalitet, så vi kan beundre hver lille detalj. (Stillbilder gjør det også mulig å plassere arbeider i headeren, i tilfelle det fortjener plass der.)

Nord-koreansk propagandaspill om henrettelser, for iPad

Innlegg hundefriseur 24 Mar 2013, 21:18

Hei!

Poster spillet mitt og noen animasjonstrailere her, jeg.

Spillet heter "Joyful Executions". Du spiller som den nord-koreanske komissaren Kim Bok Kyong og hjelper henne (yes, a girl) og hennes 4 tapre soldater med å henrette bølge etter bølge med statsforrædere. Spillet er en rundebasert Tetris/survival-kombo der du har begrenset tid til å velge blant en rekke våpen for å rydde gården for folk.
Inkluderer features: våpenshop, random events, 4 fiendetyper, tidsbegrensning, ekkelsøt propagandagrafikk, og last-but-not-least: whack-a-mole style minigame der du deler ut headshots til uheldige overlevende.

Spillet er en satire av bisarr propaganda samt bagatellisering av umoralske handlinger gjennom gamification.

Både spillet og trailere er laget av moi. Spillet er nå i beta og fintunes. Release blir i midten av april.
All grafikk er laget i Flash. Trailere i Flash og AE. Spillet: AIR/as3. Totalbudsjett: 200.- kroner for en grå parykk :-)

Her er noen trailere som forklarer konseptet (i beste 80-talls sovietanimasjonsstil).

Mer info her:

Trailer 3: Gameplay og rammefortellingen

Trailer 2: Fiendetyper

Teaser:

hovedmeny:
beta_screen1.jpg
hovedmeny
beta_screen1.jpg (253.63 KiB) Vist 8938 ganger

game stage:
beta_screen2.jpg
game stage
beta_screen2.jpg (247.67 KiB) Vist 8914 ganger

score screen:
beta_screen3.jpg
score screen
beta_screen3.jpg (237.15 KiB) Vist 8878 ganger

Statsfiende nr 1: USA
trailer2_SE3.jpg
statsfiende nr1: USA
trailer2_SE3.jpg (137.23 KiB) Vist 8908 ganger
Brukerens avatar KONGE!
hundefriseur

Re: Nord-koreansk propagandaspill om henrettelser, for iPad

Innlegg Kevron 24 Mar 2013, 22:15

Det ser helt fantastisk ut!
KONGE!
Kevron

Innlegg ufoninja 25 Mar 2013, 04:57

Yaai! Har venta en stund på denne posten mister - var på tide! Kan ikke si annet enn lykke til med spillet. Dette må jo bli en suksess!! Utrolig gjennomført, kreativt og stilsikkert. Spent på fortsettelsen ;)

ps! Vi må ta en øl eller tre en dag da :p
Brukerens avatar KONGE!
ufoninja

Innlegg superrune 25 Mar 2013, 11:41

Det ser veldig flott ut, imponerende i stil og gjennomføring. Men jeg kan se at dette er et prosjekt som kan skape en del debatt, det er ikke helt uproblematisk å lage underholdning av henrettelser (for å si det mildt!). For selv om det er gjort som en satire, så vil det uansett støte de som er rammet av et regime som har henrettet medlemmer i familien. Jeg har veldig vanskelig for å se at dette kan bli godkjent av f.eks App Store!

Header blir det uansett :)
Brukerens avatar KONGE!
superrune

Innlegg fornes 25 Mar 2013, 15:12

kjempekult, og veldig pent. .... og Rune har nok et poeng.
Brukerens avatar KONGE!
fornes

Innlegg hundefriseur 25 Mar 2013, 19:17

takk for feedback, og ydmykt takk for at du valgte dette som header!

Debatt er definitivt en ønsket effekt. Jeg synes at vi altfor ofte latterliggjør regimets fasade (som i mitt spill) samtidig som vi glemmer befolkningen. Hvis spillet mitt er en slags vekker, så er det bra.

Jeg er egentlig også ganske sikker på at dette aldri kommer til å godkjennes av appstore - men det er del av konseptet. derfor har jeg laget en Android versjon og. :-)

ufoninja -> Øl -> anytime! any quantity!
It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion.
Brukerens avatar KONGE!
hundefriseur

Innlegg isissousa 30 Mar 2013, 00:26

Ja, utrolig, flott og bra gjennomført! Konseptet er jo fantastisk :) Men enig med Rune! :) Men hvis poenget er å skape debatt (i tillegg til mange fans ^.^), da har du gjort det riktig :)
The Art of Isis Sousa / Isis Sousa Illustrasjon og Design ENK
http://www.isissousadesigner.com
Brukerens avatar KONGE!
isissousa

Innlegg Olve 03 Apr 2013, 09:07

Visuelt sett er dette helt fantastisk! Du er utrolig dyktig og hver minste detalj er spot on!
Så hvorfor i all verden kaster du bort det vanvittige talentet ditt på å lage dette rasket her???

Du vekker neppe noen med dette. Og jeg vil heller si at du fyrer godt opp under latterliggjøringen av regimes fasade.
Noe særlig debatt blir det nok heller ikke. De aller fleste som kommer til å se dette kommer enten til å synes det er dritkult eller riste oppgitt på hodet, vifte litt med pekefingeren og gå videre.
Innerst inne tror jeg nok ikke debattskaping er hensikten din med dette heller.
Provokasjon og halvpubertal gladvold derimot...
Brukerens avatar KONGE!
Olve

Innlegg hundefriseur 04 Apr 2013, 10:23

It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion.
Brukerens avatar KONGE!
hundefriseur

Innlegg Olve 04 Apr 2013, 13:37

Selvsagt skal det være fokus på det tekniske og visuelle her på Dyret, og der er dette suverent (jeg nevnte det til og med i en diskusjon jeg hadde om visuelt gjennomførte nettbrettspill allerede igår), men man kan jo ikke alltid være helt likegyldig til tema og innhold heller.
Jeg kunne godt tenke meg å høre litt mer om dine tanker bak spillet før jeg kommer med noen flere av mine.

Uansett, aktuell situasjon på Korea-halvøya eller ei, mitt svar på ditt relevante spørsmål er "nei".
Brukerens avatar KONGE!
Olve

Innlegg hundefriseur 09 Apr 2013, 22:49

Her er mer info om konseptet bak spillet - for alle som måtte være interessert.
Beklager at den er litt lang - jeg kopierte den fra hjemmesiden min.

Hvorfor Nord-Korea - og hvorfor nå?

Jeg har tenkt mye på om den aktuelle situasjonen i Nord-Korea gjør at dette spillet ikke bør lanseres nå eller i det hele tatt. Nå tenker jeg at det alltid er viktig å latterliggjøre det nord-koreanske regimet, nå mer enn før.
Det er viktig at vi ikke tar nordkoreanske trusler på alvor og blir redd dem. Hvis vi gjør det sementerer vi regimets legitimitet med vår respekt.
Nord-Koreas eneste -selvvalgte- måte å kommunisere med det internasjonale samfunnet på er å mobbe seg til innrømmelser ved hjelp av aggressive trusler. Denne skremselstaktikken skal gi andre ansvaret for å trappe ned konfliktnivået slik at de gir etter for Nord-Koreas krav.
Vi kan ikke tolerere denne typen metoder. Absurde, undertrykkende systemer som DPRK-regimet bidrar lite til internasjonal harmoni, og enda mindre til sitt eget folks velferd.
Det er mulig at regimets fortsatte eksistens er nødvendig (som en buffer for maktbalanse, kanskje), men det er viktig at vi ikke gir dem respekten de krever ved å anerkjenne dem som likeverdige. Vi kan ikke akseptere mobbing og undertrykkelse.
Parodier på det nord-koreanske regimet minner oss om hva de egentlig er, og det er derfor jeg lanserer dette spillet.

Javel, men det trenges vel ikke å ha henrettelser som hovedelement bare fordi spillet er en parodi?

Sant. Det ville sikkert vært tilstrekkelig å ha Kim Jong-un sittende naken på en enhjørning. Jeg ville imidlertid også lage et spill som kunne vært et virkelig nordkoreansk propagandaspill . DPRK kunne absolutt laget et dataspill om å henrette forrædere.

Men det er unødvendig at vi -som ikke er nordkoreanere- skal spille dette igjen og igjen. Hvorfor gjøre parodien din til noe så ubehagelig?

Jeg tror ikke det kommer til å være så ubehagelig for spilleren. Og det er jo en ganske ubehagelig tanke.

Jeg ville se om spillet mitt kunne være litt mer enn bare et morsomt spill om merkelig propaganda. Så jeg prøvde min vinkling på et tema som alltid har forbløffet meg:
Hvor lett vi manipuleres av umoralske handlinger og ekstrem vold i dataspill.
I spillet mitt for eksempel: henrette forsvarsløse folk. Latterlig, det har du ikke lyst til å spille, i hvert fall ikke mer enn en rask titt for nysgjerrighets skyld. Men hva hvis den underliggende spillmekanikken utfordrer deg på en så fristende måte, og belønningssystemet er så tilfredsstillende at du glemmer hva du faktisk gjør når du spiller. Du havner i en glad, hypnotisert tilstand når du endelig klarer å låse opp det nye våpenet, klatrer oppover rankingslisten, slår den umulige bølgen.
Dette er hva dataspill dreier seg om: å bli så borte i den kontinuerlige innsats-belønningsrusen at du glemmer alt det andre spillet ber deg godta og gjøre. Bioshock for eksempel satser på denne tematikken på en helt fabelaktig måte.

Nå, er spillet mitt bra?
Nei, selvsagt ikke -men det er en hyllest til den tankegangen.

Oppsummert er det jeg prøver å gjøre å peke på to forstyrrende ting ved hjelp av humor og overdrivelse.
Brukerens avatar KONGE!
hundefriseur

Innlegg Korhon 10 Apr 2013, 07:11

Looking good! :D Bra jobba!
Christian Korhonen
render / vfx
Gimpville AS
Brukerens avatar KONGE!
Korhon

Innlegg hundefriseur 11 Apr 2013, 23:13

Ganske lang artikkel om spillet her. hyggelig!

Brukerens avatar KONGE!
hundefriseur

Innlegg MichaelSivertsen 17 Apr 2013, 10:13

hmm...

hvis den tekniske utførelsen er bra så har det ikke noe å si hva innholdet er? :S
så hvis du er dritgod til å male/tegne så kan du offisielt stille ut selvportrett med en errigert penis? :lol:
nei, litt enig med hva folk sier her jeg, syns det visuelle ser bra ut, men lurer på om budskapet ikke bommer litt...

satire er ikke nødvendigvis ment å være morsomt, det har litt som hensikt å vekke en form for følelse/medfølelse for noe politisk eller filosofisk syn, syns det er kult at du har prøvd deg på noe slikt,folk flest lager jo bare ting uten noe særlig dybde her om dagen, litt blockbuster hollywood syndromet kanskje? det er stort og grafisk flott å se på, men storyen og karakterene er standard MØL, masse blod og gørr i stedet for subtil/psykologisk horror etc...
(samtidlig vanskelig å være helt nyskapende og skummelt å gå utafor komfort/safe zonen)

ja det er mye vold og drap i spill, og er glad i litt gladvold selv, har ofte tenkt tanken eller funnet meg selv si noe som: "vi må fær å drep dem folkan der no" sånn helt non-challant, men, det er mye enklere å drepe motstanderen (i spill, ville ikke gjort det på ordentlig, heller) hvis de er nazier, zombier, noe overnaturlig eller aliens, sier ikke at mann skal ha sympati for Nord Korea, men de er fremdeles mennesker er de ikke? (nazier er ikke mennesker, de er monstre ;) )

Også syns jeg Nord Korea klarer helt fint å disarmere seg selv, bare det jeg har sett i nyhetene og Nytt på Nytt (satire gjort rett imo) er jo direkte latterlig, men mann skal heller ikke glemme:
tilogmed en flue har en full sjel og mann bør ikke sku hunden for hardt mot hårene...
(Mohammed tegningene? tror ikke det tar like mye av, men bare sånn eksempel)

Vet ikke om det er helt min type spill heller, men jeg er ikke noe mye mobil spill entusiast (foretrekker mer konsoll)
Lurer på om spillet ditt ikke passer bedre hjemme på sider som newgrounds og/eller adult swim?
(robot unicorn attack! ^_^)

men som sagt, vet ikke om du helt treffer mål med "meningen" bak spillet, kanskje litt som at du rister i vepsebolet men ikke helt begrunner hvorfor du gjør det, (og kanskje det ikke var nødvendig og/eller feil metode) syns det er artig at mann prøver uansett ;)
(du har jo klart å skape en slags reaksjon, men spørsmålet er om det var den reaksjonen du var ut etter?)

litt sent svar kanskje, er ikke så ofte innom det store dyret i det siste sjø :S

MichaelSivertsen

Innlegg Olve 19 Apr 2013, 08:59

Jeg synes, Michael, at dette spillet faktisk passer ganske bra under "blockbuster Hollywood syndromet" du beskriver.
Spillet minner meg litt om Uwe Bolls Auswitch. Var filmen laget for gi tilskuerene en dyp og gripende opplevelse? Eller var historien satt til Auswitch kun som skalkeskjul for å vise mest mulig grusomhet og vold? (Jeg må innrømme at jeg ikke har sett filmen, men jeg er ganske sikker på svaret.)
I motsetning til Boll blir det her ihvertfall gjort med stil, men jeg tviler litt på om det er så veldig mye budskap bak - egentlig. FAQen er krydret med selvmotsigelser. Og det krampeaktige forsøket på å rettferdiggjøre volden er en ungdomsskolestil verdig.
Jeg har selv vært i Nord Korea og følt ørlitegrann på kroppen hvordan folk lever der. Det farger nok min oppfatning av det hele. Personlig synes jeg det blir altfor mye fokus på mobbing og latterliggjøring av Kim, og til tider hele landet, og altfor lite fokus på de menneskelige problemene og tragediene. At du bruker en helt vanlig innbygger som bøddel understreker verdens fordommer mot regimet - og folket.
Jeg hadde heller sett Kim ridende på en enhjørning. I din stil kunne det blitt hysterisk bra, men det hadde kanskje ikke blitt så voldelig da...
Brukerens avatar KONGE!
Olve

Innlegg hundefriseur 19 Apr 2013, 20:13

Olve: Du argumenterer for noe annet enn det jeg har prøvd å lage. Dette er ikke en fremstilling av forhold i Nord-Korea, dette er en parodi på propaganda. Da er det selvfølgelig at en normal innbygger er bøddel. Jeg prøvde å implementere mest mulig fordommer.
Spillet skal ikke være en subtil satire heller. Det bruker plumpe sjokk-virkemidler med vilje. Hele greia skal virke bråkete, ekkel, overdreven, overvoldelig og plump. Jeg håpet at transformasjonen av hovedkarakteren fra en søt liten jente til en usympatisk irritasjon illustrerer dette nok.

Hvorfor du kategorisk mener at vold = pubertalt forstår jeg ikke helt - men det er en holdning du gjerne kan ha, så klart.
Å sammenligne mitt spill med en film der du antar hva innholdet er er vel litt poengløst. (Jeg mener også at steder som Auschwitz fortjener å bli stavet på riktig måte). Bolls "Darfur" er forresten enda verre enn Auschwitz filmen mht voldsporno under maskering av budskap.

Det virker på meg som at hovedproblemet ditt er at tematikken om Nord-Korea er spesielt sår for deg. Det kan jeg godt forstå, og det er godt mulig jeg ville følt det på samme måte og vært kategorisk imot Nord Korea-parodier.
Her kan jeg bare påpeke igjen at jeg ikke lager moro av befolkningen, men regimets galskap.

Min egen tilnærming til Nord-Korea kommer fra bl.a. B.Demick's "Nothing to Envy", en bok jeg kan anbefale til alle som er interessert i hvordan livet bak kulissen er.

Jeg foretrekker å ikke plakatere mine egne personlige dramaer; men siden dette blir brukt som argument her skal jeg også forklare noen ting:
Jeg har ikke vært i Nord-Korea selv, men jeg er godt kjent med henrettelsestematikken, fangeleir og mishandling av politiske fanger. Oldefaren min og min fars onkel ble henrettet under 2. verdenskrig av politiske årsaker, rett på gata. Ingen rettssak. Faren min ble født i en norsk fangeleir i 1946, fordi farmoren min valgte å være nazist. Fortjente hun å bli voldtatt av vokterne fordi hun var nazist, og nazister ikke er mennesker?

Poenget mitt er at selv om jeg absolutt ikke vil forsvare nazisme, er kommentarene fra Michael ikke moro for meg. Allikevel klager jeg ikke fordi jeg mener han skal ha friheten til å spøke om akkurat sånne temaer og jeg synes ikke at min mening har mer verdi enn hans. (Ellers er nazi-tematikken annerledes på mange måter, så vi trenger ikke diskutere det her.)

Hvis vi slutter å tematisere ting på en måte som noen finner støtende, begynner vi med selvsensurering. Følgelig kan vi egentlig la være å lage noe som helst kreativt med mening, fordi det alltid finnes noen som føler seg støtt.

Du og sikkert flere andre synes mitt spill er dumt og unødvendig. Jeg og noen andre synes ikke det er det. Det er greit, og egentlig selvfølgelig, det ligger i spillets natur. Det er ikke en grunn til å ikke lage slike ting.

At du fortsatt, og uten særlig begrunnelse, fremstiller meg som en løgnaktig tenåring er du fri til å gjøre, men da burde du også nevne at jeg ikke har kjæreste og har liten tiss.

Det er greit at du er uenig i mitt konsept, men jeg kunne ønske at du kunne i hvert fall respektere andres kreative prosjekter.

Ang. FAQ på hjemmesiden min: hvis det er noen uklarheter der for noen, så vil jeg gjerne løse dem!
Brukerens avatar KONGE!
hundefriseur

Innlegg Olve 20 Apr 2013, 19:30

Den er god. Her er det rett og slett en diskusjon om smak - og slike diskusjoner vet jeg av erfaring er dødfødte.
Det finnes forskjellige typer vold i forskjellige settinger. Akkurat denne blir ikke helt min greie. Andre typer... jo takk.
Hensikten og den såkalte dypere meningen med spillet etter hva jeg forstår av FAQen skurrer også litt for min del.
Der er vi rett og slett uenige. Og det kan vi ikke gjøre noe med.
Som sagt, innpakningen din er fantastisk! Jeg mistenkte at du kanskje hadde vært i landet selv - så spot on er det. Så ikke kom her og si at jeg ikke respekterer prosjektet. At jeg ser på deg som en løgnaktig tenåring skjønner jeg heller ikke helt hvor du får fra.

Men vi kan ihvertfall være enige om at Nothing to Envy er en glimrende bok alle burde lese. :) Når det er sagt synes jeg nok en gang det er litt rart at du kommer opp med et slikt spill med tanke på at du har lest denne boka - og nå det du forteller om familien din.
Men igjen, folk er forskjellige.

Og litt på siden... Må man virkelig se mer enn traileren til en Boll-film for å skjønne greia?
Og ja! Det var noe som skurret med min Auswitch - som til og med Google var med på da jeg skulle dobbeltsjekke. Den normalt sett nevrotiske rettskriveren i meg trøster seg med at det ganske sikkert er en temmelig vanlig stavefeil.
Brukerens avatar KONGE!
Olve

Innlegg MichaelSivertsen 21 Apr 2013, 15:21

du må jo tåle/forvente såpass når du lager ett sånt spill! naturligvis! :D
hadde du forventet rosemaling og rødt teppe kanskje?

selvfølgelig er nazister mennesker de også, det var jo det som var "vitsen", de i likhet med andre folkgrupper som har blitt karakterisert som onde (vinnere skriver historien) var sikkert veldig sikker i sin sak at de faktisk gjorde det rette, sånn for eksempel fange leire så viste jo ikke vanlige tyskere bestandig helt konkret hva som foregikk i dem, mannen på gata antok at de hadde det greit, til "skitne rotter" å være, det er jo gjerne det som er den skumle/tragiske effekten av propaganda osv.

spill bruker ofte de gruppene jeg nevnte, så å sammenligne Nazier som "monstre" kom liksom naturlig, de blir ofte fremstilt demonisk også, men nok om det, i dette spillet er hoved fokuset på å slakte ned "forædere" som ikke gjør noe annen motstand annet en at det er en spill mekanisme som fyller opp "fengselet" over tid så det blir en game over litt i Tetris stil (sånn jeg forstår det i hvertfall)

det er veldig smak og behag, men jeg foretrekker at motstanderen faktisk gir litt motstand i spill, og misforstå meg rett, det er ikke spillet ditt jeg ikke liker, det er alle typer sånne "casual gaming" (og type facebook bygg en gård) mobil spill jeg ikke er noe stor fan av :)
så jeg stiller meg litt: jeg kan ikke si så mye om gameplayet fordi det er ikke min greie ;)
Men jeg tror Olve er inne på noe, det hadde vært kulere hvis lederen av det hele var noe mer sentralt, men det hadde selvfølgeligt blitt ett helt annet spill, sikkert!

men må du forklare/forsvare spillet ditt såpass? blir ikke noe av hensikten borte hvis du må "forklare vitsen" på en måte? la spillet tale for seg selv? skjønner heller ikke helt hvor det kommer av at du tror vi omtaler deg som en løgnaktig tenåring, men det er muligens Barnum effekten i full sving, muligens (det at mann leser det litt som mann vil, gjerne ubevist, og ofte brukt i astronomi/propaganda for at det skal høres rett ut for DEG) og sånne diskusjoner ter seg som regel ikke bra på internett noe bra i det hele tatt, mulig du også forventer litt negativ kritikk (hjernen har en fantastisk fantasi til å forutse worst case scenario) og du leser det i sånt åndsinn. idk jeg bare antar~

mann skal ikke anta, mann skal vetta!

sarkasme og ironi funker heller ikke så spesielt bra på internett. (relatert? kanskje)
det jeg mener er at Barnum effekten er sterkere når du leser i stedet for å faktisk høre hvordan folk utaler det og faktisk utrykker hva de faktisk mener. veldig lett at det oppstår litt misforståelser også.

Kom på at du trakk framm BioShock lengre opp, i BioShock Infinite er det masse "propaganda" og fremmedgjøring/rasisme som er i settingen/bakgrunnen, men, selve storyen handler jo mest om den flyvende byen, Elisabeth og en litt satirisk kommentar på kristendom (samt kvantefysikk uten å spoile for mye), og sånn jeg ser det så er ikke propagandaen hensikten for å nå målet men mer bare en effekt for å sette setting/stemning og tidsalder (desverre var det sånn på den tiden spillet er satt til), kul setting, flott visuelt, fantastisk story, kul ending (bittelitt hypet imo), men egentlig bare nokk ett skytespill der du skyter dudes for å komme fra a til b (gameplay messigt så var det ikke akkurat noe nytt imo... artig å suse rundt på skylines dog), men det var min oppfatning.

og kanskje det er det som er poenget her ett sted, folk oppfatter ting forskjelligt, en manns søppel er som kjent en annen manns skatt, jeg respekterer det visuelle, liker spesielt den destroyer of worlds plakaten, som sagt, jeg bare forstår fremdeles ikke helt vitsen/valget du har tatt når du lagde spillet sånn og sånn. (og jeg har ikke tenkt å lese en bok bare for å finne ut av det, men kult at dere anbefaler den)

har ikke sagt noe at du skal sensurere deg selv eller at du skal ha akkurat samme mening som meg, den beste måten å kverke det kreative på er å si til en artist at dem SKAL gjøre sånn og sånn (og nå hører du faen meg etter ellers blir det bank!), og jeg sier det igjen, det er flott at mann i hvertfall prøver på å lage noe meningsfylt i stedet for at mann faller i samme fallgruve som har blitt gravd ørten ganger før! (blir jo kanskje litt blockbuster hollywood syndrom uansett hva mann prøver seg på føler jeg, men det det er uansett bedre enn stockholm syndrom lell, eller?)

og husk: ikke noe vondt ment, kanskje mer ett litt sarkastisk forsøk på konstruktiv kritikk ;)
(men hva vet vel jeg? jeg tegner jo bare anatomiske ukorrekte magiske anime dama!)^_^

MichaelSivertsen

Innlegg hundefriseur 21 Apr 2013, 20:18

Olve: Vi er enige om noe, definitivt en smakssak. :) (Synes det er veldig hyggelig at du liker det visuelle.)
Ad. Bollfilmer: filmene er faktisk hundre ganger verre enn trailerne!

Michael:
Neida, kritikk er selvfølgelig når man lager noe sånt. Jeg mente ikke at du har vært nedlatende eller noe sånt heller.
Å forklare spillet mitt er antageligvis nødvendig, rett og slett fordi hele greia ikke er selvforklarende nok laget. Men det er greit - jeg tar det som en læringsprosess. Kanskje mitt neste spill blir bedre, who knows.
Takk for all tilbakemelding - både positive og negative! det er jo (dessverre ;) ) spesielt negative tilbakemeldinger som hjelper en å forbedre seg.
Brukerens avatar KONGE!
hundefriseur

Gå til Ferdige arbeider

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester