[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 374: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3545: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3547: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3548: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3549: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
Det Store Dyret • Se emne - BY:LARM 2013
Diskusjonsforum Om oss Dyrets Fem Bud Annonsering Søk Butikk
(agep) Thomas the Tank Engine - 3D Printing
(aktuba) Musikkvideo
(dboydesign) Stewart at the gym
(Varegg) Handcannon
(johnblunt) Alien Priest
(BjarneTv) korfilm for FN - Forbruk
(Rcart) Nett-troll
(orsvend) Noen nye illustrasjoner
(aktuba) Kortfilm med VFX
Arkivet
Viktig informasjon!

Vi har nå stengt Det Store Dyret for registreringer. Det Store Dyret lever nå på Discord. Send meg en epost på ADMIN krøllalfa STOREDYRET dott COM hvis dere ønsker invitasjon!

BY:LARM 2013

Vis frem ferdige arbeider for ros og kritikk.
Forumregler
Vi ser helst at dere legger ved bilder av videoarbeider og nettsider, slik at det blir enklere å kommentere på arbeidet ditt. Post gjerne stillbilder i høy kvalitet, så vi kan beundre hver lille detalj. (Stillbilder gjør det også mulig å plassere arbeider i headeren, i tilfelle det fortjener plass der.)

BY:LARM 2013

Innlegg axellavin 14 Feb 2013, 18:31

Hei Dyr



I forbindelse med årets Statoilstipend utdeling på By:Larm, leverer Gyro i samarbeid med Stir animasjonsstudio vignetten til arrangementet. Underlaget i år har som flere år tidligere vært by:larm's grafiske profil, designet av Rune Mortensen og Frode Skaren. Årets designkonsept henter inspirasjon fra byggebransjen, med treklosser som et sentralt element. Profilen har fått mye oppmerksomhet bl.a i det internasjonalt anerkjente magasinet Creative Review.


idé

I tett samarbeid med Rune og Frode, jobbet vi ut en idé hvor vi følger prosessen ved skapelsen av hovedklossen i byggekloss-collagen: "BY:LARM". Istedenfor å gjenskape den virkelige prosessen hvor mennesker lagde klossene, bestemte vi oss for å lage en fiktiv robotfabrikk med et rustent, hydraulisk WALL-E preg. For å gi byggeprosessen med klossen et mer realistisk og analogt "stop motion" utseende, valgte vi å gjøre hele vignetten i svart/hvitt og i 12,5 fps. Det var viktig å få fram stoffligheten i teksturene gjennom ultravide POV kamerautsnitt. Vi ville at man skulle få følelsen av at man kunne ta på klossen.


teknisk

Vi har brukt Maxwell Render, Xmesh, Hairfarm, og Realflow. Til standard 3D og compositing har vi brukt 3Ds Max og Nuke. Diverse effekter i After Effects for å skape "stop motion" look. Vi har også tatt høyoppløslige bilder av de faktiske teksturene som er brukt til klossene i bylarm profilen. Vår fantastiske 3D Artist, Mats Ottesen skal ha mye av æren for realisme-nivået på modellering, shading og render.


credits

Kunde: Statoil

Byrå: Gyro
Prosjektleder: Per Bryhne
Produsent: Kristian Kirkevaag

Produksjonsselskap: Stir
Kreativt ansvarlig: Axel Lavin
3D modellering/shading/teksturering/animasjon/render: Mats Ottesen
3D animasjon/teksturering: Øystein Relbo-Knutsen
Compositing og simulering: Axel Lavin
Lyddesign: Øystein Relbo-Knutsen

Profil design: Rune Mortensen og Frode Skaren
Musikk: NONONO - "Like the Wind"
Vedlegg
splatt2.jpg
splatt2.jpg (260.41 KiB) Vist 4258 ganger
sagmugg.jpg
sagmugg.jpg (276.8 KiB) Vist 4203 ganger
pensel.jpg
pensel.jpg (247.78 KiB) Vist 4231 ganger
klosser_i_farger.jpg
klosser_i_farger.jpg (238.15 KiB) Vist 4287 ganger
foener.jpg
foener.jpg (296.52 KiB) Vist 4182 ganger
-

Axel Lavin
Creative Director/Partner
(+47) 980 70 670

Stir

http://www.stir.no
Brukerens avatar KONGE!
axellavin
 
Innlegg: 3
Registrert: 26 Jun 2012, 17:32
Bosted: Oslo

Re: BY:LARM 2013

Innlegg stian 15 Feb 2013, 13:42

Utrolig flott render og nydelige kamerakjøringer!
KONGE!
stian
 
Innlegg: 12
Registrert: 20 Jan 2012, 00:39

Re: BY:LARM 2013

Innlegg Bard 15 Feb 2013, 21:08

Skikkelig kvalitet! Utrolig pene bilder og flott overgang fra industri til blokk-avslutningen. Morsomt grep!
/Bård Hole Standal
http://www.bard.co - Motion Graphics Designer hos NRK
http://www.hellobard.com - Indie Game Developer
Brukerens avatar KONGE!
Bard
 
Innlegg: 215
Registrert: 30 Apr 2008, 11:14
Bosted: Oslo, Norway

Re: BY:LARM 2013

Innlegg yster 16 Feb 2013, 10:04

Enig! Rimelig fornøyd med detaljnivået og hva Mats og Axel har fått til her :-) Axel glemte å nevne at rendermaskinene våre har vært opptatt noen uker! Maxwell kan bruke timer på en frame...
Senior motion designer og partner i Stir. http://www.stir.no
Brukerens avatar KONGE!
yster
 
Innlegg: 13
Registrert: 24 Jan 2009, 08:47
Bosted: Oslo

Re: BY:LARM 2013

Innlegg Bard 16 Feb 2013, 14:01

hehee... tenkte å spørre om det da jeg så dere hadde brukt Maxwell ;) Det blir flotte bilder, men det tar fælt mye tid med en unbiased renderer.

*Fanboy-modus: på*: dere kunne nok oppnådd samme kvalitet med 5-10% av rendertiden med V-Ray eller Arnold tipper jeg! *Fanboy-modus av*
/Bård Hole Standal
http://www.bard.co - Motion Graphics Designer hos NRK
http://www.hellobard.com - Indie Game Developer
Brukerens avatar KONGE!
Bard
 
Innlegg: 215
Registrert: 30 Apr 2008, 11:14
Bosted: Oslo, Norway

Re: BY:LARM 2013

Innlegg superrune 21 Feb 2013, 23:05

Uttrykkene kolliderer en smule, synes jeg - men et flott stykke arbeide uansett!!
Brukerens avatar KONGE!
superrune
 
Innlegg: 2823
Registrert: 27 Apr 2008, 14:26
Bosted: Oslo


Gå til Ferdige arbeider

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

cron