Diskusjonsforum Om oss Dyrets Fem Bud Annonsering Søk Butikk
(agep) Thomas the Tank Engine - 3D Printing
(aktuba) Musikkvideo
(dboydesign) Stewart at the gym
(Varegg) Handcannon
(johnblunt) Alien Priest
(BjarneTv) korfilm for FN - Forbruk
(Rcart) Nett-troll
(orsvend) Noen nye illustrasjoner
(aktuba) Kortfilm med VFX
Arkivet
Viktig informasjon!

Vi har nå stengt Det Store Dyret for registreringer. Det Store Dyret lever nå på Discord. Send meg en epost på ADMIN krøllalfa STOREDYRET dott COM hvis dere ønsker invitasjon!

Arbeider fra 2011

Vis frem ferdige arbeider for ros og kritikk.
Forumregler
Vi ser helst at dere legger ved bilder av videoarbeider og nettsider, slik at det blir enklere å kommentere på arbeidet ditt. Post gjerne stillbilder i høy kvalitet, så vi kan beundre hver lille detalj. (Stillbilder gjør det også mulig å plassere arbeider i headeren, i tilfelle det fortjener plass der.)

Arbeider fra 2011

Innlegg Robert 27 Nov 2011, 19:49

Lenge siden jeg har vist fram noe her nå, så jeg tenkte det var på tide. :)

Kampfar:

Bilde

Bilde

Bilde

Kampfars nye skive. Vinyl og CD, ligger med på www.attheends.com. Framgangsmåten her er foto og collage, og generelt ganske stram typografi. Logoen måtte være med. Tanken var å egentlig ha klistremerke på den der klistrelappen, men plateselskap osv. Så det ble et grafisk element istedet. :)

Gjorde også backdrops og endel annet for turnèen de var på i sommer, pluss mye skjorter og promoting til releasen.
Her en skjorte jeg tegnet som et slags egen greie de solgte på turnè:

Bilde

Heksed

Bilde

Bilde

Bilde

Det her er vinylutgaven av Heksed første album. Hardcore fra Oslo. CD-versjonen ligger i portefølja, den har farger, mens den her er helt svarhvitt. Tanken her var at alt skulle være håndtegnet, så de eneste digitale elementene er teksten på ryggen samt strekkoden.

Insurgency Tour

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Profil og design til turnèen et band jeg mekket cover til la ut på i sommer. Plakater i A2, A3, backdrops og t-skjorter. Litt fargeavvik rødfargen på den siste, men den er hentet rett fra backdroppen. Dette er mye basert på omslaget til skiva deres som kommer her under:

Apeiron Restraint

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Dette er basert på noen tekniske tegninger fra femtitallet som jeg har tegnet direkte på og scannet, samt hodeskaller, siden det er ganske metal. Ellers er det løst basert på navnet Apeiron, som er et slags grunnstoff en kis fant på, som liksom er det stoffet alt i universet er laget av (mulig jeg husker litt feil her!). Dette er jo litt sånn teknisk, tung prog metal, så jeg forsøkte å reflektere alt dette på best mulig måte. Skiva er trykt på reverse cardboard digifile, altså som en liten gatefold vinyl. Mattpapir og ingen plast, med andre ord.

Tror ikke jeg skal legge ut så mye mer i første omgang, så det ikke blir overload her, men sjekk gjerne ut mer og kom med feedback.
http://www.attheends.com
attheends.blogspot.com
Brukerens avatar KONGE!
Robert

Re: Arbeider fra 2011

Innlegg Lurk 28 Nov 2011, 15:20

Awesome..!!

Digger dette. Liker fargebruken og kontrastene.

-Lurk-
Vfx/Video | Animasjon | Flash (AS3/OOP/interaktive løsninger/bannere) | App-design | Logo-/Web-/Profildesign | Illustrasjon | Storyboards | Karakterdesign

YouTube: http://www.youtube.com/CreativeFosse
Facebook: http://www.facebook.com/CreativeFosse
Brukerens avatar
Lurk

Innlegg ufoninja 29 Nov 2011, 00:21

Mye kult her! Liker illustrasjonene dine - minner meg en del om Justin Bartlett..er du inspirert av han på noen måte?
Brukerens avatar KONGE!
ufoninja

Innlegg Robert 30 Nov 2011, 01:24

Hoi hoi! Tusen takk! :) Ja, jeg og Justin Bartlett har vel jobbet litt i samme stilen ei stund, men jeg har liksom aldri kjørt ut så mye av det i design (jeg har studert kunst tidligere, jobbet mye med tegning da). Har hørt det før dog, så kanskje jeg må gjøre en eller annen vri på ting. Forskjellen ligger vel i at jeg egentlig jobber med veldig store tegninger, upraktisk nok. Men ja, uten tvil en dyktig fyr som har åpnet dører for at man kan jobbe litt mer med denne typen ting, så det er kult!
attheends.blogspot.com
Brukerens avatar KONGE!
Robert

Innlegg TScorP 05 Des 2011, 21:24

Dette har du virkelig fått dreisen på. Kampfar er jo meget bra saker. Bra å se du har lagt vekk travis smith stilen og heller gjør din egen greie :)
Brukerens avatar KONGE!
TScorP

Innlegg Robert 09 Des 2011, 02:01

Tusen takk for det! Veldig hyggelig å høre. :) Ja, sant, jeg måtte gå en liten runde på de greiene der. Det er jo dessverre sånn at det ofte er den type utrykk band vil ha, spesielt mindre uetablerte band. I blant så kan det være så helt vanvittig mye å jobb å selge inn et annet utrykk at det nesten ikke er verdt det. Men nå har jeg jobbet de siste åra med å gradvis forsøke å endre utrykket til å ta inn mer tegning,foto og ikke minst mer overordnet helhetlig konsepttenking, og det virker som band er mer gira på å jobbe mer helhetlig med det visuelle utrykket. Platebransjen er jo i en vanvittig endring om dagen, så det er ganske spennende å jobbe med akkurat nå.

Har du laget noen cover i det siste eller? Siste på hjemmesiden din er fra 2009 ser jeg..?
attheends.blogspot.com
Brukerens avatar KONGE!
Robert

Innlegg TScorP 11 Des 2011, 20:57

Haha nei ikke skjedd så mye der nei. Fikk meg jobb i reklamebransjen så da blir det ikke mye tid til overs ;) Savner det bittelitt så vi får se om jeg tar det opp igjen en gang ;)
Brukerens avatar KONGE!
TScorP

Gå til Ferdige arbeider

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 9 gjester