[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3545: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3547: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3548: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3549: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
Det Store Dyret • Se emne - This drink IS on the house
Diskusjonsforum Om oss Dyrets Fem Bud Annonsering Søk Butikk
(agep) Thomas the Tank Engine - 3D Printing
(aktuba) Musikkvideo
(dboydesign) Stewart at the gym
(Varegg) Handcannon
(johnblunt) Alien Priest
(BjarneTv) korfilm for FN - Forbruk
(Rcart) Nett-troll
(orsvend) Noen nye illustrasjoner
(aktuba) Kortfilm med VFX
Arkivet
Viktig informasjon!

Vi har nå stengt Det Store Dyret for registreringer. Det Store Dyret lever nå på Discord. Send meg en epost på ADMIN krøllalfa STOREDYRET dott COM hvis dere ønsker invitasjon!

This drink IS on the house

Vis frem ferdige arbeider for ros og kritikk.
Forumregler
Vi ser helst at dere legger ved bilder av videoarbeider og nettsider, slik at det blir enklere å kommentere på arbeidet ditt. Post gjerne stillbilder i høy kvalitet, så vi kan beundre hver lille detalj. (Stillbilder gjør det også mulig å plassere arbeider i headeren, i tilfelle det fortjener plass der.)

This drink IS on the house

Innlegg Larma 31 Okt 2011, 13:12

Poster denne for moro skyld.. Prøvd å lære meg Vray igjen etter flere år med kun Mental-Ray.. Skulle som vanlig bare teste det med noen gamle modeller jeg hadde liggende - også utviklet det hele seg til at jeg lagde et helt bilde av det.

Fikset litt på modellene, reteksturerte/reshadet de for Vray, modifiserte en interiørscene, lyssatte, rendret og compet det ferdige bildet sammen med litt 2D-elementer..

Og kort forklart ble det hele til et bilde som beskriver hvorfor en Sith aldri har særlig til barregning.. hehe.. :D Tanken med røyken som svever fra askebegeret og rundt flaska er at en litt bedugget Vader ikke har stålkontroll på det han driver med.. hehe.. La også til et rødt sugerør i siste liten her, da jeg innså at noe slikt måtte til for å få drinken gjennom maska.

Software brukt: 3ds Max 2012, Vray ADV, Photoshop CS5..

Jeg kunne sikkert gjort ENDA mer ut av scenen, og lagt ut flere morsomme easter-eggs, (som AT-ST-driver hjelmen på barkrakken bak i bildet), men ønsket å ikke mate inn FOR mye ting som fjernet fokus fra selve "handlingen" bildet.. Og som sagt så var dette i utgangspunktet kun en øvelse i å forstå Vray..

Men jeg ble såpass fornøyd med det, at jeg tenkte jeg kunne dele det.. Håper det er noen Star Wars fans der ute som liker det! :)
Vedlegg
Vader_bar_web.jpg
Vader_bar_web.jpg (165.15 KiB) Vist 9198 ganger
Maybe, just once, someone will call me 'Sir' without adding, 'You're making a scene.'

Lars Martinsen
Visual Engineer & Creative Advisor
Xvision AS
www.xvision.no
Brukerens avatar KONGE!
Larma

Re: This drink IS on the house

Innlegg fornes 31 Okt 2011, 14:46

Flott :) :thumbsup: :thumbsup:
Brukerens avatar KONGE!
fornes

Innlegg Larma 31 Okt 2011, 15:08

Maybe, just once, someone will call me 'Sir' without adding, 'You're making a scene.'

Lars Martinsen
Xvision AS
www.xvision.no
Brukerens avatar KONGE!
Larma

Innlegg Larma 01 Nov 2011, 08:09

Hadde en samtale her med en modellør, og vil bare poengtere noe, da jeg ble forklart at jeg kan ha forklart prosessen min litt dårlig på dette prosjektet:

Modellering er ingen stor del av dette prosjektet, da jeg kun benyttet meg av modeller jeg har laget tidligere, samt et utvalg modeller jeg enten har kjøpt eller lastet ned gratis. Modellen av Darth Vader er min egen, som jeg har modellert for flere år siden. Mens selve rommet og stormtrooperne er modeller jeg en gang i tiden har kjøpt og betalt, samt at noe er lastet ned fra gratisbibliotek.

Har til dette prosjektet fikset litt på modellene, rigget/skin'et dem, reteksturerte/reshadet ALT for Vray, poset figurene, modifiserte en interiørscene jeg tidligere har kjøpt - slik at den fremstår litt mer som den kommer fra SW-universet, lyssatte, rendret, og compet det ferdige bildet sammen med litt 2D-elementer.

Dersom modellering skal kritiseres i dette bildet, så er det viktig at du kun kommenterer på modellen av Vader og lightsaberen, da jeg ikke kan ta æren for å ha bygget alt det andre i scenen, og ikke anser meg selv som noen stor modellør.

Men kommenter gjerne posisjonering, posing, teksturering, shading, lyssetting osv av de andre tingene, da dette er relevante tilbakemeldinger for meg. :) Og aller helst selve komposisjonen i bildet. :)

Håper ikke jeg har vært uklar i min beskrivelse av arbeidet, og beklager dersom jeg har vært det. Jeg har kort forklart "bygget et bilde", men ikke nødvendigvis bygget alle modellene. Eller, for å si det annerledes: Jeg tar æra for å ha bakt kaka, men ikke for å ha vispa kremen.. :)

Lars Martinsen
Xvision AS
www.xvision.no
Brukerens avatar KONGE!
Larma

Innlegg isissousa 01 Nov 2011, 11:16

Scennen ser flott og naturlig ut. Fargepalletten er fin og konseptet er morsomt! Thumbs up! :thumbsup:
The Art of Isis Sousa / Isis Sousa Illustrasjon og Design ENK
http://www.isissousadesigner.com
Brukerens avatar KONGE!
isissousa

Innlegg Jinx 01 Nov 2011, 15:51

Hei du! Denne var veldig fin. Jeg liker veldig godt den surrealistiske idéen. Jeg liker godt posituren på bartenderen men jeg synes ikke Darth ser spesielt drita ut. Skulle ønske han hadde hjelmen litt på snei og hadde litt mer uflidd holdning, som om han var møkkings. Tror også det hadde vært kult om det var langt flere rundt han som lot seg underholde av party-triksingen :)

- Colin
Colin McMahon
Art Director & Concept Developer
http://www.mottimotti.com
Brukerens avatar KONGE!
Jinx

Innlegg kimblarsen 01 Nov 2011, 19:44

Hei Lars,

Likte godt bildet - best lyssettingen og fargeverden og konseptet/ideen med Vader og bar trikset.

Bruken av dutch angle gir bildet liv og forsterker dramaet/bevegelsen med flasken.

I forhold til komposisjonen din har jeg et lite forslag; ville forsøkt å speile lys sabelen slik at den peker inn i bildet mot den svevende flasken heller enn å dra øyet ut av bilde mot utsikten. Du kunne kanskje også brukt flere Storm tropper som Colin peker på, også for ytterligere å rette fokuset inn mot senter i bildet og forsterke bar stemningen.

Til slutt ville jeg som designer ha lagt inn noen skrå skjæringer (med små avrundinger av kantene igjen) av hjørnene for viktige interiør elementer som dørene på endeveggen og nisjen bak bartenderen. Det vil gjøre scenen enda mer hjemmehørende i Star Wars universet.

Veldig bra jobba !

Mvh
Kim
Kim Baumann Larsen : Director : Digital Storytelling : www.digistorytelling.com
Brukerens avatar KONGE!
kimblarsen

Innlegg superrune 01 Nov 2011, 21:16

Yey, Star Wars!!

Veldig kult bilde! Min eneste kommentar er at det kunne vært interessant å sett en versjon der selve barflaten ikke var så dominerende og hvit. Hvordan ville det sett ut hvis det heller var en spot-lampe som traff området der Darth er?
Brukerens avatar KONGE!
superrune

Innlegg Larma 03 Nov 2011, 08:55

Wow, header!? :D Tusen takk!

isissousa: Tusen takk! Will try! :)

Jinx: Hehe.. Takker! :) Jeg prøvde faktisk å tilte litt på hjelmen hans, men det endte bare opp med å se litt feil ut. Men ideen om flere stormtroopere rundt ham synes jeg er veldig god! Skal se litt på akkurat det! :)

kimblarsen: Tusen takk for både ros og kommentarer! Enig i alt du sier, og skal se om jeg ikke får gjort en liten oppdatering på denne om kort tid.

superrune: Hadde på følelsen at du ville sette pris på temaet.. hehe.. Enig med det med barflaten. Det vil nok skape enda mer "liv" i scenen.. Takker for innspill!

Håper jeg snart får tid til å brushe opp denne litt. Poster ny render så fort som mulig.. Takk for alle kommentarer! :)

Lars Martinsen
Xvision AS
www.xvision.no
Brukerens avatar KONGE!
Larma

Innlegg Larma 16 Nov 2011, 17:27

DA har jeg endelig fått pusset litt på den.. Om det ble til det BEDRE er jeg ikke sikker på, men ville prøve å imøtekomme flest mulig av de forslagene jeg har fått på forumet. For å få med alt det nye måtte bildet få en litt ny form, så det har nå blitt enda mer panorama enn før. :)

Så det som har blitt lagt til er:

- Flere troopers
- Mørkere bordplate med mer konsentrerte spoter
- mer Star Wars-look på selve rommet. Dører, kanter etc, samt navneskiltet DEATH BAR.
- mer props: Darth Maul, Emperor Palpatine, frosset Han Solo, Hjelmene til grievous og Boba Fett
- Et lite forke på bartenderen for å skille han litt ut fra de andre trooperne.

Modellering har det ikke vært mye av, med unntak av endringene på selve rommet. Maul, Fett, Solo, Grievous og Palpatine fant jeg på nett, men gjorde en god del arbeid med posing, shading, teksturering og lyssetting.

Håper dere liker versjon 2! :) Kanskje det blir en versjon 3 også hvis det kommer noen gode forslag! :)
Vedlegg
bar.jpg
bar.jpg (142.68 KiB) Vist 7883 ganger

Lars Martinsen
Xvision AS
www.xvision.no
Brukerens avatar KONGE!
Larma

Innlegg Korhon 16 Nov 2011, 22:00

Syns den siste versjonen ser mye bedre ut. Kjempe fin render!

Eneste jeg savner er litt depth og field :) Ser ut som om du kun har dofet ut forgrunnen nå, og ikke noe på bakgrunn.
Christian Korhonen
render / vfx
Gimpville AS
Brukerens avatar KONGE!
Korhon

Innlegg Larma 17 Nov 2011, 16:54

Hei!

Ja, det stemmer.. jeg la DOF på bakgrunnen.. Men dette første desverre til at både Han Solo, Døra, Palpatine og andre kule elementer forsvant litt.

Det synes jeg var veldig synd - for dette har jo nå gått fra et bilde med et spesifikt fokuspunkt, til et bilde der man kan la blikket vandre og finne nye easter-eggs. :) Så derfor droppet jeg DOF på bakgrunnen.

Lars Martinsen
Xvision AS
www.xvision.no
Brukerens avatar KONGE!
Larma

Innlegg Larma 18 Nov 2011, 09:52

Til info så er versjon 3 nå i rendermodus.. :D Med enda noen flere tweaks og easter-eggs!

Lars Martinsen
Xvision AS
www.xvision.no
Brukerens avatar KONGE!
Larma

Innlegg superrune 18 Nov 2011, 14:26

Det er like før denne blir skrivebordsbakgrunn - superbra!
Brukerens avatar KONGE!
superrune

Innlegg Larma 19 Nov 2011, 16:07

superrune: Wow! :) Takker! Moro å høre!

Sånn!! Da tror jeg jaggu at jeg sier meg ferdig med denne.. :D

Det som har blitt lagt til er:

- En god del arbeid på Palpatine og Maul, for at de skulle se bedre ut.
- Tie-Pilot lagt til i bakgrunnen.
- Noen endringer på selve baren
- enda videre aspekt
- Modellert, poset og shadet en Jawa til forgrunnen..
- Byttet ut menyen bak på bardisken med en liten Mouse-droid

Håper dere liker resultatet! Det har vært veldig moro å jobbe med, hvertfall! :) GOD HELG!
Vedlegg
death_bar.jpg
death_bar.jpg (282.07 KiB) Vist 7975 ganger

Lars Martinsen
Xvision AS
www.xvision.no
Brukerens avatar KONGE!
Larma

Innlegg Larma 29 Nov 2011, 11:35

Tusen takk til alle som har kommet med tilbakemeldinger underveis! :thumbsup:

Jeg sier meg nå, litt vemodig, ferdig med dette bildet for denne gang! :)

Har vært ekstremt moro å jobbe med, og om ikke annet så har jeg hvertfall fått lært meg en god del om Vray - som var målet fra starten av.. Samt at jeg endelig har laget meg en wallpaper jeg kan ha i lang tid! :O)

Lars Martinsen
Xvision AS
www.xvision.no
Brukerens avatar KONGE!
Larma

Gå til Ferdige arbeider

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester