Hei,
når jeg først skulle lage meg en egen hjemmeside, så tenkte jeg at jeg skulle prøve å gjøre det litt ordentlig.
Jeg laget meg først en ny identitet og logo. Deretter skisserte jeg ut en ide på hvordan nettprofilen skulle være.
Jeg bestilte et par rekvisitter fra USA, deriblant Bruce Lee-drakt m.m. Jeg fikk en tidligere kollega til å filme meg mot bluescreen, der jeg instruerte hvilke klipp jeg ønsket av meg selv. Så var det å sette i gang med arbeidet der jeg kombinerte 3dsmax, after effects, photoshop, illustrator, adobe premiere pro og flash. Jeg brukte nettene til rendering i MentalRay. En periode var det full krise, fordi hver morgen hadde max krasjet, og jeg kunne ikke skjønne hvorfor. Ikke før jeg satt oppe en sein natt og så at pcen var i ferd med å restarte seg pga windows-oppdateringer, som aldri ville installeres. Maskinen prøvde derfor på nytt hver natt. Etter å ha satt windows-update til kl 14 på lørdager gikk det hele bedre heh. I og med at en flash-side som dette er alt annet enn brukervennlig, valgte jeg å lage en enkel html-variant i tillegg. I og med at jeg er ganske rusten når det gjelder kode, satt jeg kodejobben til en annen. Jeg sendte vedkommende en photoshop-fil med design, som han oversatte til kode. Jeg knotet 2-3 dager med kode på slutten selv for å få video implementert på html-siden. I og med at jeg ikke er noen programmerer/utvikler jobbet jeg på en gammeldags metode på flash-siden, hvor jeg sydde alt sammen ved bruk av timeline. Fikk litt hjelp av en gammel kollega på noe av flashkoden heldigvis.
Jeg havnet på public shortlist nå for 1 uke siden hos FWA. Det var jo ganske kult:
Fikk også trykket opp noen visittkort hos Printstore i Oslo. Var litt dyrt, men resultatet ble jo bra med fysisk brettekant i kortet og det hele. De ønsket hvert fall å ta bilde av kortet etterpå hehe.
Her har jeg tatt et bilde av kortene selv:
Ja, nettadressen er forresten
ps! Jeg prøver stadig vekk å gjøre noe med "sixpacken".