Diskusjonsforum Om oss Dyrets Fem Bud Annonsering Søk Butikk
(agep) Thomas the Tank Engine - 3D Printing
(aktuba) Musikkvideo
(dboydesign) Stewart at the gym
(Varegg) Handcannon
(johnblunt) Alien Priest
(BjarneTv) korfilm for FN - Forbruk
(Rcart) Nett-troll
(orsvend) Noen nye illustrasjoner
(aktuba) Kortfilm med VFX
Arkivet
Viktig informasjon!

Vi har nå stengt Det Store Dyret for registreringer. Det Store Dyret lever nå på Discord. Send meg en epost på ADMIN krøllalfa STOREDYRET dott COM hvis dere ønsker invitasjon!

Gjensidige Papirklipp

Vis frem ferdige arbeider for ros og kritikk.
Forumregler
Vi ser helst at dere legger ved bilder av videoarbeider og nettsider, slik at det blir enklere å kommentere på arbeidet ditt. Post gjerne stillbilder i høy kvalitet, så vi kan beundre hver lille detalj. (Stillbilder gjør det også mulig å plassere arbeider i headeren, i tilfelle det fortjener plass der.)

Gjensidige Papirklipp

Innlegg superrune 07 Jun 2011, 11:19

Morn igjen, her kommer enda en jobb for print. Jeg er veldig glad i gjøre disse "små" print-jobbene innimellom animasjonsprosjektene, siden det er lettere å trikse og fikse ting i Photoshop :)

Jeg og Cecilie Ellefsen gjorde nettopp en serie illustrasjoner for Gjensidige. Den opprinnelige planen var at Cecilie skulle gjøre illustrasjoner som deretter skulle klippes ut i papir og fotograferes. Men pga tidspress så var kunde/byrå interessert i å gjøre alt som 3D, under den forutsetningen at det ikke "så 3D" ut - noe som var krevende siden bildene småtte være i høy nok oppløsning til å brukes på boards.

Jeg kom opp med en fantastisk kompleks stack i 3ds Max for å få til nok detaljer på papiret, rendret alt med full brute force GI i Brazil, og brukte en god del triks i Nuke for å få noe som liknet på papir. Looken sitter ikke helt, men kunden ble fornøyd :D

Her er fire av de åtte illustrasjonene vi gjorde:
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Og et tettere bilde som viser detaljnivået på papiret:
Bilde

Det var kult å endelig få gjort et prosjekt med Cecilie, som jo er kjæresten min :>
Brukerens avatar KONGE!
superrune

Re: Gjensidige Papirklipp

Innlegg Tormem 07 Jun 2011, 11:45

Måtte lese beskrivelsen for å skjønne det var 3d og ikke foto av utklipp, så mission accomplished i mine øyner :)
Tore trenger jobb! Se mer på Holmem.Com
Brukerens avatar KONGE!
Tormem

Innlegg SiljeStar 07 Jun 2011, 19:34

Innbiller meg at jeg allerede har sett noen av de et sted? Er de alt tatt i bruk?
Veldig fine iallefall, og gratulerer med samarbeidet!
Om jeg får pirke litt, synes jeg huset i bilde nr 3 ser bittelitt for blurry ut, får litt mer følelse av at det er malt på bakgrunnen omtrent. Ellers er det virkelig ikke noe å si på selve papirkvaliteten :D
jejeje
Brukerens avatar
SiljeStar

Innlegg saftsuse 08 Jun 2011, 11:25

Så mange fine ting du gjør for tiden.
Desse syns jeg er veldig fine.

JC
Brukerens avatar KONGE!
saftsuse

Innlegg ufoninja 14 Jun 2011, 16:00