[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 374: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3545: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3547: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3548: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3549: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
Det Store Dyret • Se emne - Je suis Pierre - Kortfilm
Diskusjonsforum Om oss Dyrets Fem Bud Annonsering Søk Butikk
(agep) Thomas the Tank Engine - 3D Printing
(aktuba) Musikkvideo
(dboydesign) Stewart at the gym
(Varegg) Handcannon
(johnblunt) Alien Priest
(BjarneTv) korfilm for FN - Forbruk
(Rcart) Nett-troll
(orsvend) Noen nye illustrasjoner
(aktuba) Kortfilm med VFX
Arkivet
Viktig informasjon!

Vi har nå stengt Det Store Dyret for registreringer. Det Store Dyret lever nå på Discord. Send meg en epost på ADMIN krøllalfa STOREDYRET dott COM hvis dere ønsker invitasjon!

Je suis Pierre - Kortfilm

Vis frem ferdige arbeider for ros og kritikk.
Forumregler
Vi ser helst at dere legger ved bilder av videoarbeider og nettsider, slik at det blir enklere å kommentere på arbeidet ditt. Post gjerne stillbilder i høy kvalitet, så vi kan beundre hver lille detalj. (Stillbilder gjør det også mulig å plassere arbeider i headeren, i tilfelle det fortjener plass der.)

Je suis Pierre - Kortfilm

Innlegg Minimus 03 Jun 2011, 12:06

Hei StoreDyret

ChickenOut teamet er nå ferdig med å produsert en 3 minutter lang Kortfilm, som presenterer siste obligen, andre året her på Noroff 3D film i Oslo

Det har vært 15 intressante uker, med masse læring og hard arbeid.
Er selvfølgelig alltid noe man kan forandre og pirke på, men deadline er deadline og vi har sagt oss ferdige her.

Hilsen

Ander grønvold fossli

Mats Ottesen

Fra Chickenout.

Enjoy!

PS: HD på vimeo. http://vimeo.com/24521927

Arbeids tråden kan bli funnet under 3D-uferdig arbeid. viewtopic.php?f=29&t=4419

Jesuis_pierre01.jpg
Jesuis_pierre01.jpg (265.53 KiB) Vist 7101 ganger

Jesuis_pierre02.jpg
Jesuis_pierre02.jpg (266.86 KiB) Vist 7091 ganger

Jesuis_pierre03.jpg
Jesuis_pierre03.jpg (231.37 KiB) Vist 7070 ganger

Jesuis_pierre04.jpg
Jesuis_pierre04.jpg (269.45 KiB) Vist 7067 ganger
KONGE!
Minimus

Re: Je suis Pierre - Kortfilm

Innlegg Minimus 06 Jun 2011, 15:44

Hei igjen. Da har vi faktisk gjort en liten oppdatering på lyden. Selv om lyden ikke er med i karakteren på oppgaven så har vi likevell tatt oss bryet for å øke opplevelsen til seeren hakket lengeret.

Videoen er oppdatert så er bare å ta en titt på den :)

her legger vi ved også noen turntables av karakterene.

PS: For HD klikk dere inn på Vimeo linken.

Ikke vær redde for å kommentere :D
KONGE!
Minimus

Innlegg Mr Sanders 07 Jun 2011, 11:50

Først av alt må jeg si det var veldig mye fint i filmen! Kudos for å gjennomføre en film på over 3 minutter på tiden dere hadde. Det er MYE å produsere for to personer på den korte tiden, og nivået generelt syntes jeg er bra høyt. (mye høyere enn når jeg gikk på skolen)
Dere legger ikke skjul på at stilen er inspirert av andre, men det er det jo overhodet ikke no galt med. Snarere vil jeg si det vitner om god research å finne frem til en teknikk som gjør at filmen lar seg gjennomføre i tide både når man har begrenset produksjonstid og rendertid.
Jeg syntes også dere har mye fine layouts og farger i de ulike bildene! Kudos! :)
Men husk slike småting som at rimlighten kommer inn fra samme side på karakteren som den gjør på backdropen ;)

Hønen sliter jeg veldig med å "catche". Den har litt lite mimik så sliter med "å få han med i handlingen" som en av hovedkarakterne. (spesielt i "standoff´en). Se til "roadrunner" f.eks hvordan byttet faktisk er den smarteste av de. Ikke at jeg sier dere trenger en glup høne. Men noe mer indikasjon på "hva som skjer i topplokket" kunne vært fint :)

Animasjonen er til tider litt for flytende og mangler litt snapp/overdrivelse og andre ganger er den veldig fin - Vurderte dere å kutte ned på lengden på filmen og heller gå flere runder på animasjonen?

Historiemessig hadde det vært fint med noe mer oppbygging og kanskje en finale (f.eks hvor han feilaktig sprenger hele gården, og bare en fjær daler ned?..). Men antar at dere kanskje avsluttet filmen noe tidligere enn planlagt? :)

All in all en god film!
Mr.Sanders
Administrerende direktør
Gimpville AS
Brukerens avatar KONGE!
Mr Sanders

Innlegg AndersGF 07 Jun 2011, 18:07

Takk for komentaren Mr Sanders! :)
Grunnen til at vi i det hele tatt gikk for denn type film er jo åpenbart at vi ble veldig inspirert av franske kortfilmer som f:eks salesmanbuck teamet sine filmer. Råder alle til å se de kortfilmene.
Er vel ikke jug hvis jeg sier vi har sett de filmene 50 ganger, også var vi så heldige å komme i kontakt med dem underveis i prosjektet, så vi har da fått mye feedback/veiledning som kom til stor hjelp.

Vi ville også prøve å gjøre en type stil og teknikk som var ny for både oss og Noroff.
Først gjorde vi alle scener/props i 3D, unwrappet og texturerte det, men dette gjorde at vi ikke helt fikk frem detaljene og 2D stilen vi hadde sett for oss. Vi fikk tips om å gjøre alt med cameramapping, og det vil si at vi kvittet oss med alt av 3D arbeid bortsett fra karakterene selvfølgelig, og startet å håndtegne alle scenene fordelt ut på planes. Vi mistet da 2 uker med produksjon, og måtte kutte ned litt på filmen.

Jeg kan skjønne at høna ikke er så lett å catche, men greia var at den skulle være veldig dum, og ikke helt fatte hva som egentlig var i ferd med å skje. Med andre ord så skjer det ikke så mye i topplokket på den:P hehe.
Vi hadde "roardrunner" i tankene da vi skulle finne en personlighet til høna, men det passet ikke helt med hva vi hadde planlagt i utgangspunktet, men ser at det kanskje hadde vært en lur ide ja:)

Vi skulle gjerne hatt mer tid på animasjon! Helst en hel måned til om vi kunne, men etter at vi måtte legge vekk mye av 3D arbeidet, og brukte et par dager ekstra på riggene, hadde vi 2 uker vi måtte ta igjen, og det gikk da mest utover animasjonsdelen desverre.
Dette grunnet at vi ville ha en best mulig helhet i filmen istede for å ha f.eks: bra animasjon og veldig dårlig cameramapping. kanskje ikke så bra forklart, men håper du skjønner hva jeg mener:P hehe.
Vi hadde bestemt oss for å gjøre alle effekter som smoke/dust, motionblur osv i Flash, noe vi heller ikke hadde prøvd oss på før prosjektet. Var en liten risk å ta men det viste seg å være veldig effektivt versus å gjøre det i 3D.

Historiemessig kunne vi gjort mye annerledes, men deadline ligger alltid å puster deg i nakken:P hehe
Vi brukte som sagt cameramapping på alle utescenene, så vi prøvde å holde det litt simpelt for ikke å få for mange shots. Er mye jobb når man må håndtegne alle shotsene, så vi kunne ikke ta oss friheten til å forandre så mye underveis. Vi hadde faktisk lyst til å sprenge hele gården (hadde vært awesome) , men la idèn til side pga tidspress.
Er kanskje litt vanskelig å se, men på det siste oversikts shotet kan man se at bonden har bygd opp mur osv rundt hønsegården, og at reven står klar med en 50cal, klar for å virkelig ta knekken på høna.
Alt er forresten rendret i scanline.

Igjen takk for at du tok deg tiden til å legge igjen en gjennomført kommentar:)
Takker også for en plass på headeren!
Brukerens avatar KONGE!
AndersGF

Innlegg Marie 08 Jun 2011, 09:26

Grattis med plass på headeren! Bra jobba. :)
Jeg synes dere har laget en film som skiller seg ut fra det jeg før har sett fra 3dstudier her i norge.
Jeg håper dere tar dere tid til å fikse det som har blitt nevnt, men ta det i så fall etter en velfortjent ferie. :)
Det kan uansett lønne seg å få prosjektet litt på avstand slik at dere ikke lengre føler at dere "ser dere blind" på prosjektet. :) :thumbsup:
KONGE!
Marie

Innlegg henningb 08 Jun 2011, 09:50

Gratulerer med flott fullført film. Fin og orginal stil :)
Mye er jo nevnt her tidligere - at den kanskje kunne vært kortet ned noe slik at dere kunne fått fokusert enda mer på animasjonen og fått den enda litt mer snappy.
Også er det som du selv sier litt vanskelig å catche slutten med gjerdet og våpenet. Jeg måtte selv se slutten to ganger før jeg så våpenet så et mer close up shot hadde nok gjort seg.
Håper dere tar dere tid til å finpusse litt i sommer så har dere en fin film og sende inn til festivaler.
Brukerens avatar KONGE!
henningb

Innlegg AndersGF 08 Jun 2011, 13:25

Takk for det Marie og Hennningb :)
Vi er veldig fornøyde med en plass på headeren:)
Som nevnt så er det nok sunt med en liten pause fra filmen, men er jo ting her som burde fikses.
Planen nå er vel litt eget arbeid, så får vi prøve å finpusse litt på filmen litt senere i sommer :)
Uansett så har det vært veldig spennende å jobbe på dette prosjektet, og vi har lært en hel del nye ting, thats for sure.

:)
Brukerens avatar KONGE!
AndersGF

Innlegg megamats 08 Jun 2011, 14:51

Veldig bra. Deilig å se noe annet enn de vanlige rene 3D animasjonsfilmene. Sett en del av filmene fra 3D filmproduksjon i år og de holder et veldig høyt nivå. Godt jobba! :D

megamats

Innlegg Olve 08 Jun 2011, 21:49

Veldig bra arbeid på så kort tid. Men den kunne selvsagt vært enda bedre.
Det er mye fornuftig og konstruktiv kritikk nevnt over her, men jeg slenger inn noen kommentarer selv.
Jeg så med en gang hva som hadde vært inspirasjonskilden deres. Men dere er langt ifra å matche dynamikken til Salesman Pete (som i min mening faktisk gikk litt for kjapt til tider).
Dere kunne ha kutta ned filmen til minst halve tiden uten problemer og fremdeles fortalt hele historien - og mer.
Apropos historien. Husk at den er det aller viktigste i en film. Tenk på historieoppbygning og -struktur. Få komposisjonene, storyboardet og animaticen til å sitte. Og ikke minst vær tydelige!
Våpenet på slutten skal man ikke lete etter i bildet. Det skal man få i fleisen. (Og gjerne se hva han gjør med det etterpå.)
Klipp gjerne mer. Og tenk alltid på hvor dere vil at tilskueren skal se. I første scene ble jeg sittende å kikke lenge på høna før jeg la merke til revehalen.
Ikke trekk ut scener bare for å vise flotte bakgrunner og god animasjon.
Timing er alfa omega når det kommer til gags. Scenen der han klasker i veggen er den aller beste i hele filmen. Den sitter som et skudd - og lyden er perfekt.
Husk at karakterene også må etableres og være tydelige.
Om du må forklare hønas karakter i en post her så er det noe feil. Den hadde ikke trengt å være en Road Runner. Det finnes utallige eksempler på dumme og ignorante hønsehjernekarakterer som fremstilles på en hysterisk morsom måte - det er uendelige muligheter. Jeg digger designet deres, så det er synd det ikke ble noe mer ut av den. Og den burde vært med mye mer. Det er jo tross alt den det handler om.
Bonden burde forresten også vært mer involvert. Eller kuttet helt bort.
Jeg har ærlig talt ikke helt sansen for musikkvalgene dere har gjort. Lydbildet blir forøvrig ganske oppstykket og delt - men igjen så hadde dere dårlig tid.
Noen kjappe tanker fra meg. Ble kanskje litt mye kritikk, men alt er konstruktivt ment.
Jeg ser fram til flere filmer fra dere. Og håper dere har tid til å polere litt mer på denne. :)
Brukerens avatar KONGE!
Olve

Innlegg superrune 09 Jun 2011, 12:01

Som sagt, så synes også jeg at klipping og animasjon har noe igjen - noen av shotsene kunne vært speedet opp og kortet ned uten at filmen ville mistet noe fortellermessig. Designet på filmen har mye for seg, jeg håper dere fortsetter å lage filmer i denne stilen og gleder meg til å se neste :)
Brukerens avatar KONGE!
superrune

Innlegg AndersGF 09 Jun 2011, 19:32

Hei Olve og superrune :)
Takk for at dere tok dere tiden til å gi oss konstruktiv tilbakemelding.
Er enig i mye av dette, så kommer til å ta med oss dette videre ;)
Å prøve å match salesmanbuck teamet innen denne stilen er vel litt som å "hoppe etter wirkola" :)
Vi er veldig fornøyde til å være vår første kortfilm, og det ga helt klart mersmak til å lage mer senere.
Brukerens avatar KONGE!
AndersGF

Innlegg AndersGF 17 Jul 2011, 14:14

Hei folkens, og god sommer!
Da er vi tilbake etter litt ferie.
Tenkte kanskje det var verdt å nevne at vi i mellomtiden har fått forside på 3DTotal og blitt postet på Ceiga.
Vi er veldig stolte:P hehe

http://vimeo.com/24521927
Brukerens avatar KONGE!
AndersGF

Gå til Ferdige arbeider

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester