[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 374: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3545: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3547: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3548: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3549: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
Det Store Dyret • Se emne - Gimpville - BlueMotion Roulette
Diskusjonsforum Om oss Dyrets Fem Bud Annonsering Søk Butikk
(agep) Thomas the Tank Engine - 3D Printing
(aktuba) Musikkvideo
(dboydesign) Stewart at the gym
(Varegg) Handcannon
(johnblunt) Alien Priest
(BjarneTv) korfilm for FN - Forbruk
(Rcart) Nett-troll
(orsvend) Noen nye illustrasjoner
(aktuba) Kortfilm med VFX
Arkivet
Viktig informasjon!

Vi har nå stengt Det Store Dyret for registreringer. Det Store Dyret lever nå på Discord. Send meg en epost på ADMIN krøllalfa STOREDYRET dott COM hvis dere ønsker invitasjon!

Gimpville - BlueMotion Roulette

Vis frem ferdige arbeider for ros og kritikk.
Forumregler
Vi ser helst at dere legger ved bilder av videoarbeider og nettsider, slik at det blir enklere å kommentere på arbeidet ditt. Post gjerne stillbilder i høy kvalitet, så vi kan beundre hver lille detalj. (Stillbilder gjør det også mulig å plassere arbeider i headeren, i tilfelle det fortjener plass der.)

Gimpville - BlueMotion Roulette

Innlegg Mr Sanders 09 Mai 2011, 10:49

Da var vi klare med en spot for en volkswagen bluemotion konkuranse.
Til avklaring er alle shot full CG.

Animasjon er gjort i Maya og render/simulering/layout i Houdini.
Trærne er bygget med vår egen tree asset hvor hver barnål er ekte polygoner (rundt 5 million polys pr tre).

Kunde er TRY/APT.
Regissert og produsert av Gimpville.
Lyd er gjort av Storyline.

(tilgjengelig i full HD)
Mr.Sanders
Administrerende direktør
Gimpville AS
Brukerens avatar KONGE!
Mr Sanders

Re: Gimpville - BlueMotion Roulette

Innlegg Bard 09 Mai 2011, 13:21

... wow?

det fugleperspektiv shot'et ser fullstendig ekte ut. ganske vanvittig hvis det er 100% 3d!
/Bård Hole Standal
http://www.bard.co - Motion Graphics Designer hos NRK
http://www.hellobard.com - Indie Game Developer
Brukerens avatar KONGE!
Bard

Innlegg ufoninja 09 Mai 2011, 16:07

haha tenkte det samme selv, helt overlegent! Klapp klapp
Brukerens avatar KONGE!
ufoninja

Innlegg superrune 09 Mai 2011, 17:55

Nydelig gjort - liker veldig godt det varme kveldslyset som treffer trærne, som jo er noen av de bedre CG-trærne jeg har sett. Det hadde vært kult om dere også la ut en versjon som var wireframe eller playplast, jeg tror folk på nettet ville blitt paffe over å se at det var CG (det blir enda bedre effekt å vise enn playblast enn å si "all CG", mener jeg) Uansett, dere imponerer gang på gang :)
Brukerens avatar KONGE!
superrune

Innlegg Korhon 10 Mai 2011, 09:17

Godt å høre at det faller i smak! Var veldig morsomt å jobbe med! Liker godt å lage skog hehe.

Jeg skal få satt på en Ambientocclution render Rune! Tipper det vil se superkult ut :)
Sjekka faksisk polycounten nå, og så at hvert tre ligger på ca 5mill polys. Så wireframe ser temmelig ensfarget ut.
Christian Korhonen
render / vfx
Gimpville AS
Brukerens avatar KONGE!
Korhon

Innlegg Bard 10 Mai 2011, 13:01

enig med rune! dette er en av de type CG filmer som kjapt vil bli spredd pga. kvalitetsnivået. blir meget spennende å se AO pass :)

btw, n00b spørsmål, men hvordan klarer dere å få rendret x antall 5 mill. poly trær? er det én modell som proxy som blir repetert?
/Bård Hole Standal
http://www.bard.co - Motion Graphics Designer hos NRK
http://www.hellobard.com - Indie Game Developer
Brukerens avatar KONGE!
Bard

Innlegg Korhon 12 Mai 2011, 10:51

Her har vi en kul liten clay render av helikopter shottet :)

Vi instancer ut forkjellige varianter med trær for å kunne rendre så store mengder polys.
Og vi har en del ram å rutte med ;) Så er egentlig ikke så mye hokus pokus. Utfordringen ligger i å lage realistisk geometry å instance.
Christian Korhonen
render / vfx
Gimpville AS
Brukerens avatar KONGE!
Korhon

Innlegg Dano 12 Mai 2011, 17:05

Skills! Spesielt pene trær! Er det en grunn til at alt er gjort som CGI? Jeg skal på ingen måte slå meg vrang... men dette kunne strengt tatt blitt skutt på kamera. :) Når det er sagt synes jeg det er veldig spennende at dere har fått muligheten til å gjøre det. For som jeg ser det er alle slike jobber, små som store, med på å pushe kvaliteten på det man driver med. Hvem vet, kanskje neste oppgave blir en hel skævv som man sier i Grenland.

Jeg er fan av gimpville.
Daniel French
VFX Supervisor | Director | Producer
http://www.wopr.club
Brukerens avatar KONGE!
Dano

Innlegg EinarM 12 Mai 2011, 22:06

Helt vanvittig! Er jo internasjonal CG standard på de trærne synes nå jeg. Ikke ofte jeg har sett noe liknende utenom virkelig store produksjoner. Btw, skal dere snekre en ny reel i nærmeste fremtid? begynner å bli svært mye bra materiale å bruke!
http://www.einarmartinsen.com
Senior Concept Artist / Matte Painter - Storyline Studios
Brukerens avatar KONGE!
EinarM

Innlegg Mr Sanders 13 Mai 2011, 10:57

Takk for ros først av alt!

Dano, den ble faktisk vurdert skutt med realfilm.
Hva som "tippet vekten" vet jeg ikke, men gjetter både tid og penger.
Ideen med rouletten på slutten og div annet hadde gjort det til en ganske tung etterarbeidsfilm og inkl filminnspillingen med buffer for dårlig vær vil det blitt en god del dyrere enn en digital variant.
Vi produserte filmen fra grunnidè på litt over 2 uker inkludert rendring i full HD ;)

Einar, reel står på "to do listen", hehe. Snakket litt med Espen om å gjøre det hos dere faktisk ;)
Mr.Sanders
Administrerende direktør
Gimpville AS
Brukerens avatar KONGE!
Mr Sanders

Gå til Ferdige arbeider

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester