Diskusjonsforum Om oss Dyrets Fem Bud Annonsering Søk Butikk
(agep) Thomas the Tank Engine - 3D Printing
(aktuba) Musikkvideo
(dboydesign) Stewart at the gym
(Varegg) Handcannon
(johnblunt) Alien Priest
(BjarneTv) korfilm for FN - Forbruk
(Rcart) Nett-troll
(orsvend) Noen nye illustrasjoner
(aktuba) Kortfilm med VFX
Arkivet
Viktig informasjon!

Vi har nå stengt Det Store Dyret for registreringer. Det Store Dyret lever nå på Discord. Send meg en epost på ADMIN krøllalfa STOREDYRET dott COM hvis dere ønsker invitasjon!

Particle Man

Vis frem ferdige arbeider for ros og kritikk.
Forumregler
Vi ser helst at dere legger ved bilder av videoarbeider og nettsider, slik at det blir enklere å kommentere på arbeidet ditt. Post gjerne stillbilder i høy kvalitet, så vi kan beundre hver lille detalj. (Stillbilder gjør det også mulig å plassere arbeider i headeren, i tilfelle det fortjener plass der.)

Particle Man

Innlegg dboydesign 01 Mar 2011, 01:38

Da har jeg endelig fått gjort litt uten om alt annet.
Slang meg på Cgchannel sin monthly sculpting contest med Super Hero som tema.

Ideen er at han kan kontrollere partikler og fryse tid.
Hans super krefter er biokjemisk og er ikke varende. Det vil si at hver gang han bruker kreftene så tømmes han for krefter.
Han må da tilbake til sin super hemmelige tilholdssted der hans medhjelper en partikkel forsker " recharger " han etter kampen
mot de slemme skurkene :p

Det som skal på etterhvert er teksturer og eventuelle flere detaljer på han. Noe som forteller litt mer om superhelten. Er noen deler jeg kunne tenke meg og gjort annerledens osv, men har sagt meg ferdig for denne runden og poster den nå så får dere se på den som ferdig og heller komme med konstruktive tilbakemeldinger på hva en dere måtte føle :)
Men dette for bli litt senere :P

Håper dere liker den :)

-D
Bilde

Bilde
3D Animator/VFX artist
Brukerens avatar KONGE!
dboydesign

Re: Particle Man

Innlegg Decoman 01 Mar 2011, 18:54

Er det meningsfullt å arbeide med et referansebilde/tegning, eller er det normalt at man bare ser an figuren og da jobber hele tida i 3D view? :B

Decoman

Innlegg dboydesign 23 Mar 2011, 14:36

Da ble det en andre plass på meg :)

Decoman:
Litt usikker på hva du mener her, men ja referansebilder er et must i 3d verden, skal også være sagt at det kommer helt an på hva du skal lage. Til denne ble det brukt en haug av referansebilder av muskler, ansikter, tær, hender, drakter osv.
Skal man lage biler er referanse et must.
Skal du lage din egen tegneserie figur så ser jeg ikke akkurat et behov for referanse bilde men heller en konsept skisse av figuren din. Også morro og bare sculpte til man kommer frem til noe man selv liker.
3D Animator/VFX artist
Brukerens avatar KONGE!
dboydesign

Innlegg Jinx 23 Mar 2011, 15:12

Rart du ikke har fått flere svar på denne. Jeg liker den i allefall veldig godt. Den er tøff og har den typiske superhelt-manéren som jeg forventer. Det er ett eller annet med proposjonene som ser ørlite ubalansert ut uten at jeg klarer å sette fingeren på det. Hadde vært kult å se den teksturert også :)

Gratulerer med andreplassen!

- Co
Colin McMahon
Art Director & Concept Developer
http://www.mottimotti.com
Brukerens avatar KONGE!
Jinx

Gå til Ferdige arbeider

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester