[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 374: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3545: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3547: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3548: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3549: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
Det Store Dyret • Se emne - Vignetter for NRK Super
Diskusjonsforum Om oss Dyrets Fem Bud Annonsering Søk Butikk
(agep) Thomas the Tank Engine - 3D Printing
(aktuba) Musikkvideo
(dboydesign) Stewart at the gym
(Varegg) Handcannon
(johnblunt) Alien Priest
(BjarneTv) korfilm for FN - Forbruk
(Rcart) Nett-troll
(orsvend) Noen nye illustrasjoner
(aktuba) Kortfilm med VFX
Arkivet
Viktig informasjon!

Vi har nå stengt Det Store Dyret for registreringer. Det Store Dyret lever nå på Discord. Send meg en epost på ADMIN krøllalfa STOREDYRET dott COM hvis dere ønsker invitasjon!

Vignetter for NRK Super

Vis frem ferdige arbeider for ros og kritikk.
Forumregler
Vi ser helst at dere legger ved bilder av videoarbeider og nettsider, slik at det blir enklere å kommentere på arbeidet ditt. Post gjerne stillbilder i høy kvalitet, så vi kan beundre hver lille detalj. (Stillbilder gjør det også mulig å plassere arbeider i headeren, i tilfelle det fortjener plass der.)

Vignetter for NRK Super

Innlegg superrune 25 Feb 2011, 22:43

Heisan!

Jeg ble kontaktet av NRK i fjor høst, og ble spurt om jeg kunne lage tre vignetter for NRK Super. De hadde storyboardet frem rundt 10 idéer, og sammen plukket vi ut tre av dem og jobbet i fellesskap med animatics og klipping. Faktisk gjorde jeg også et to ukers forprosjekt der jeg eksperimenterte med animasjonsstiler og look, disse testene ble utgangspunktet for teknikkene vi brukte i vignettene.

Og her kan dere se de ferdige vignettene:

Noen stillbilder:
Bilde
Bilde

Storyboard av Susanne Flender og Hilde Jørgenvåg
Bakgrunnene filmet av Rune Spaans og Susanne Flender
Animasjon av Rune Spaans
Motion Graphics av Susanne Flender

Håper dere liker dem :)
Brukerens avatar KONGE!
superrune

Re: Vignetter for NRK Super

Innlegg Saihtam 25 Feb 2011, 23:51

Disco inferno!

Blei stilege dei, men var ein liten ting eg ikkje likte. Då "smultringen" snurrar rundt (etter 4 sekund). Det braut litt med 2D-stilen som er på resten. Pirk, pirk. Er dei i 3D heile tida eller er det 2D og?

Likte godt karakterane :)
Mvh
Saihtam
Brukerens avatar
Saihtam

Innlegg Dano 25 Feb 2011, 23:55

Det er noen søte små karakterer. Synes du har fått mye liv i dem til tross for at formen er så enkel! :thumbsup:
Daniel French
VFX Supervisor | Director | Producer
http://www.wopr.club
Brukerens avatar KONGE!
Dano

Innlegg EinarM 26 Feb 2011, 14:29

haha, veldig morsomme karakterer =)
http://www.einarmartinsen.com
Senior Concept Artist / Matte Painter - Storyline Studios
Brukerens avatar KONGE!
EinarM

Innlegg Decoman 26 Feb 2011, 14:47

Artig, jeg synes det fungerte greit med litt enkle figurer og lurer på om dette skyldes kombinasjonen med bakgrunnen som kontrasterer veldig.

Forresten, jeg var innom Elkjøp her om dagen og tok en titt på de mange tvskjermene de har hengt opp der, og jeg tenkte da på om dette med motion blur i animerte filmer ser best hvis man f.eks hadde 100 eller 200 rendra frames per sekund, når man ser se på en nyere tv modell med 100Hz eller 200Hz. Har jeg kanskje misforstått hvordan et tv fungerer tro?

Decoman

Innlegg Joachim 26 Feb 2011, 18:48

veldig bra!. Jeg likte dem veldig, stilfulle små snutter og morsomme figurer.
Brukerens avatar KONGE!
Joachim

Innlegg Kyrremann 27 Feb 2011, 11:05

De var morsomme og søte. Tok litt tid før jeg skjønte at de sa "Bli med" og ikke "blime" (*med engelsk uttale*).
Brukerens avatar
Kyrremann

Innlegg Bard 28 Feb 2011, 11:28

Utrolig kult, Rune!
Kjempeflott animert og veldig morsomt konsept. Fin lek med maskottene til NRK Super også, synes denne var flott gjennomført. Spesielt diskoen var en favoritt.

Hvis jeg skulle pirket så ville jeg ha sagt at videoopptaket i første animeringen kanskje burde hatt litt sterkere farger eller evt. mindre kontrasterende fargetonering for at integreringen skulle se mer ekte ut. men det er uansett en smakssak :)
/Bård Hole Standal
http://www.bard.co - Motion Graphics Designer hos NRK
http://www.hellobard.com - Indie Game Developer
Brukerens avatar KONGE!
Bard

Innlegg chrleon 01 Mar 2011, 13:35

Haha :D Diskoen var vittig :)
Brukerens avatar
chrleon

Innlegg dboydesign 01 Mar 2011, 14:14

haha utrolig bra!
Minne meg veldig mye om Don Hertzfeldt's animasjoner, spesiellt skyene i Don Hertzfeldt's animasjon, men selvfølgelig en mye mer barne vennlig måte:p
3D Animator/VFX artist
Brukerens avatar KONGE!
dboydesign

Innlegg mandarin 02 Mar 2011, 13:10

Tommel opp! :-)

Morsom at du brukte en liten snutt av musikken til Thomas Muskat! Jeg har hørt en del på plata hans i det siste og forsøkt å finne ut mer om han, men jeg har ikke funnet så mye som en smule.

mandarin

Innlegg audun 10 Mar 2011, 16:22

Veldig nais Rune!
Jeg er jo fan av den "flate" stilen. Funger veldig bra etter min mening.
Kunne kanskje ønsket noen definerte lysstråler fra diskokula,
men veldig kult ja, og bra lyd-design!
Audun Notevarp Sandvold - http://www.warpnote.blogspot.com/
Brukerens avatar KONGE!
audun

Innlegg superrune 11 Mar 2011, 11:31

Takk for kommentarer!

Saihtam: Alt er gjort i 3D, selv om looken skulle være 2D. Jeg burde kanskje hatt flere ordentlige 3D-bevegelser i filmene, siden den ene spinninga skiller seg veldig ut.

Decoman: De nye TV'ene tar et 50hz bilde og interpolerer det opp til 100 eller 200hz, med mye av de samme metodene som f.eks After FX bruker (optical flow og slikt). Jeg for min del klarer ikke se på slik interpolering. Det blir for ulikt og smooth det jeg er vant til å se, og det får veldig mye artifacts på kanter, raske bevegelser og materiale med støy. Nei, gi meg god gammaldags motion blur istedet :)

Bard: Helt enig med deg i det. Jeg vurderte tilgomed å flate ut kontrasten og rendre på nytt før jeg la den ut på Vimeo, men fant ut at det ble for OCD - tilogmed for meg.

Mandarin: Jeg må bruke Muskat minst en gang i året :) Det var noe jeg gjorde kun for Vimeo, de to første filmene har kun lydeffekter på TV. Jeg har han forresten som venn på Facebook nå, og har utvekslet noen hyggelige meldinger med han ;)
Brukerens avatar KONGE!
superrune

Innlegg RODI 13 Mar 2011, 15:58

De er utrolig morsome. Det enkle er ofte genialt!
Facebook.com/rcstreetart
Brukerens avatar KONGE!
RODI

Gå til Ferdige arbeider

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester