Diskusjonsforum Om oss Dyrets Fem Bud Annonsering Søk Butikk
(agep) Thomas the Tank Engine - 3D Printing
(aktuba) Musikkvideo
(dboydesign) Stewart at the gym
(Varegg) Handcannon
(johnblunt) Alien Priest
(BjarneTv) korfilm for FN - Forbruk
(Rcart) Nett-troll
(orsvend) Noen nye illustrasjoner
(aktuba) Kortfilm med VFX
Arkivet
Viktig informasjon!

Vi har nå stengt Det Store Dyret for registreringer. Det Store Dyret lever nå på Discord. Send meg en epost på ADMIN krøllalfa STOREDYRET dott COM hvis dere ønsker invitasjon!

Uh'bah -character- Einar Martinsen

Vis frem ferdige arbeider for ros og kritikk.
Forumregler
Vi ser helst at dere legger ved bilder av videoarbeider og nettsider, slik at det blir enklere å kommentere på arbeidet ditt. Post gjerne stillbilder i høy kvalitet, så vi kan beundre hver lille detalj. (Stillbilder gjør det også mulig å plassere arbeider i headeren, i tilfelle det fortjener plass der.)

Uh'bah -character- Einar Martinsen

Innlegg EinarM 08 Jan 2011, 18:45

Endelig fikk jeg dratt en karakter igjenom zbrush. Dette ble et slags treningsprosjekt med pipeline i zbrush. Hvordan jobbe raskt med mye bruk av flere objekter/subtools. Jeg føler jeg lærte mye, og jeg tror det har fått meg litt mer motivert på å jobbe med karakterer. Og ikke minst, bli raskere med å lage slike 3D konsepter på karakterer.

Software: 3ds max, zbrush og photoshop.

Kort om karakteren "Uh'bah" og beskrivelse av anatomi: Dette individet har evolusjonert seg mest fra en fugle art og noe pattedyr, og bærer preg av dette. Jeg har lagt div visuelle hint i benstruktur, hud tekstur, hår, og fjær som skal bære preget på evolusjonen.
Historien er at dette individet lever i et annet univers enn det vi kjenner til. I dette universet har andre mer avanserte individer tatt over landet deres og bruker til krigføring. Dette skal forklare metallet karakteren bærer. Det er også en funksjon i beltet som går rundt overkroppen hans. En hjertesensor plassert i midten av brystet sender signaler til "ryggsekken" hvis hjertet stopper. Ryggsekken er en bombe, så hvis dette individet dør i slag, tar han nok med seg fienden også. Metallet rundt armer og ben er "slavelenker"

Fremgangsmåten i prosjektet: Jeg skrev en kort pitch ang historie og opphav. Så laget jeg et konsept. Deretter bar det videre med tanke på at jeg skulle bruke konseptet som referanse og inspirasjon, og forhåpentligvis altre karakteren til det bedre underveis. Konseptet og ferdig produkt ble da forskjellige, men til det bedre synes jeg. når modellen og alle de 30 subtoolene var ferdige bar det over til posering og rendring. Dette ble gjort i zbrush. Jeg hadde egentlig planer om å ta hele karakteren i bodypaint etc, rigge og rendre i maya. Men dette føler jeg var smartere å gjøre på neste karakter, nå som jeg har fått øvet meg litt. Så da ble den en haug av passes i zbrush og mye comping i photoshop for denne gangen.

Vel, det var det. Og mulig det kommer en making of rundt denne og evt andre karakterer senere Smil Håper det faller i smak.

ps: hvilken vinkel er best?

-Einar

(klikk for store versjoner)
Vedlegg
mutant_em_finish2_small.jpg
mutant_em_finish2_small.jpg (291.67 KiB) Vist 4787 ganger
paint05.jpg
paint05.jpg (93.02 KiB) Vist 4867 ganger
angle_mutant.jpg
angle_mutant.jpg (146.32 KiB) Vist 4767 ganger
mutant_concept_EM.jpg
mutant_concept_EM.jpg (283.11 KiB) Vist 4781 ganger
http://www.einarmartinsen.com
Senior Concept Artist / Matte Painter - Storyline Studios
Brukerens avatar KONGE!
EinarM

Re: Uh'bah -character- Einar Martinsen

Innlegg Strollinthewoods 09 Jan 2011, 11:17

Stusset litt når jeg leste bakgrunshistorien vedrørende hjerte/bombe på ryggen tema. Er vel kanskje noe av det umiddelbart rareste jeg har hørt på en stund =) Hvor høyt opp på "tech-treet" du må klatre for å lage noe sånt, for så å produsere et så "low-tech" resultat som en selvmordsbomber fremsto for meg som umiddelbart veldig merkelig... Samt at jeg undrer på hvor kjekt det er å løpe inn i krig sammen med kamerater som sprenger skulle de bli skutt med en pil på avstand o.l

Men ser man bort fra at det er merkelig så synes jeg du har laget en fin figur. :)
Brukerens avatar
Strollinthewoods

Innlegg Strollinthewoods 09 Jan 2011, 13:10

Til nesten prosjekt så tror jeg du vil tjene masse på og roe det ned et par hakk på konsept stadiet.

"Dette individet har evolusjonert seg mest fra en fugle art og noe pattedyr, og bærer preg av dette. Jeg har lagt div visuelle hint i benstruktur, hud tekstur, hår, og fjær som skal bære preget på evolusjonen."

For meg fremstår det kun som et litt mutert menneske jeg ser på. Tror det hadde vært mye artigere hvis du hadde fått frem at man ser på en humanoid som faktisk har utviklet seg fra fugler. Og så tenk hvordan et fugle utgangspunkt kan utviklet seg til å bli en humanoid aktig skapning. For eksempel, fugler har ikke ører.. så du vil kanskje beholde en "inbakt" øre form- eller du kan la den utvikle ører.

Fugler har ikke "navel" som mennesker har.

Hvordan lagrer fugler fett?

Hvis du tenker igjennom en del av disse tingene så tror jeg du vil ende opp med en veldig mye mer interesangt
design. Og du er jo helt klart i stand til å modelere og rendre ut det du bestemmer deg for å lage =) Så utfordringen som jeg ser det er å komme opp med hakket kulere og gjenomførte konsepter. Men vet det er vanskelig å fåkusere på det når det er å komme i gang å lage kule ting i 3d som er hovedfokuset.
Brukerens avatar
Strollinthewoods

Innlegg EinarM 09 Jan 2011, 15:49

absolutt og et godt forslag. Takker for nye tips og bra feedback :thumbsup:
Brukerens avatar KONGE!
EinarM

Innlegg Jinx 09 Jan 2011, 20:53

Hei du!

Jeg synes denne karakteren er tøff jeg! Jeg liker utformingen og hele den øvrige behandlingen; utstyr, m.m. Det eneste som faktisk irriterer meg litt er den bitte lille nesa. Jeg forbinder så liten karikert nese med sluhet, sleiphet, feighet m.m. Det får karakteren til å se litt mindre intelligent i mine øyne.

Når det kommer til selve grunnlaget for karakteren så må jeg innrømme at jeg egentlig bare skumleste det da det ble litt for spesifikt. I steden for å oppleve karakteren merket jeg at jeg da begynte å analysere den istedenfor (som Strollings gjorde over her). Jeg liker å la tankene mine fly litt og skape assosiasjoner når jeg ser på concept art, så jeg styrer nesten bevist unna forklaringer om det ikke er i en større sammenheng der jeg skal evaluere karakter mot et faktisk konsept (manus, situasjon m.m).

Men alright da.. Jeg analyserer litt også... :P

Når det kommer til fjerpryden så virker det mer som pryd enn et resultat av evolusjon. Indianere bar også fjærpryd men så vidt jeg vet har de samme avstamming som alle andre mennesker. Så her tror jeg at jeg ville valgt å la fjærene være endel av selve anatomien som et kamuflasje-element el.l. (altså noe som vokser ut av figuren, kanskje over skudlerpartiet ?) enn de strategisk plaserte pynteobjektene. Noe sier meg at de ville falt fort av og mister derfor litt mening i mine øyne.

I og med at figuren i utganspunkter er ganske primitiv synes jeg også at metallet med bomba på ryggen er noe far-fetched. Jeg liker idéen om at det er en selvutløser dersom krigeren skulle bøte med livet, men jeg tror jeg ville valgt å bygge den av ting som er litt mer naturlig å finne i de omgivelsene jeg tenker at krigeren er i - feks. beinrester, skinn, m.m. (Her synes jeg forøvrig Baaris her på dyret er en mester, når han utformer skulpturene sine).
Jeg kjøper forøvrig slavelenkene, i og med at han antakeligvis har vært fanget av den mer avanserte rasen på et tidspunkt, synes jeg det er kult å vise tegn til det og det kan godt være metall. Jeg tror det også hadde vært spennende her å legge inn en form for merking/tatovering et sted på kroppen som viser slave-nummeret hans.

Til å ha en avansert bombe på ryggen som kan da knekken på en haug av fiender innen releativt romslig radius, synes jeg spydet mangler litt potens og kunne sikkert hatt litt mer avanserte funksjoner. Det ser ikke så dødelig ut ved første, eller andre øyekast.

Du har forlengst bevist at du har et enormt talent, noe jeg synes du demonstrerer her. Jeg synes det er bra at du ønsker å skape et fundament for de valgene du har tatt. Det viser en bevisstgjøring rundt hvorfor du tar de valgene du gjør. :thumbsup:

- Colin
Colin McMahon
Art Director & Concept Developer
http://www.mottimotti.com
Brukerens avatar KONGE!
Jinx

Innlegg EinarM 09 Jan 2011, 22:13

Takk for god feedback Colin =) Jeg ser en haug av ting jeg skal forbedre på neste karakterprosjekt. det hjelper stort å høre deres oppfattning av karakteren =)
Brukerens avatar KONGE!
EinarM

Innlegg EinarM 17 Jan 2011, 01:58

Her er en oppdatering av min hjemmeside, poster den likegjerne her.
Har jobbet litt med redesign og nye bilder, hva synes dere? www.cgtorch.com
Brukerens avatar KONGE!
EinarM

Innlegg EinarM 25 Jan 2011, 23:31

litt artig update: Fikk litt overraskende karakteren opp på 3d total forum headeren og en golden eye reward :)
http://forums.3dtotal.com/index.php
Brukerens avatar KONGE!
EinarM

Gå til Ferdige arbeider

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 9 gjester