[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3545: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3547: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3548: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3549: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
Det Store Dyret • Se emne - Ama y Sirviente - Mitt seneste prosjekt
Diskusjonsforum Om oss Dyrets Fem Bud Annonsering Søk Butikk
(agep) Thomas the Tank Engine - 3D Printing
(aktuba) Musikkvideo
(dboydesign) Stewart at the gym
(Varegg) Handcannon
(johnblunt) Alien Priest
(BjarneTv) korfilm for FN - Forbruk
(Rcart) Nett-troll
(orsvend) Noen nye illustrasjoner
(aktuba) Kortfilm med VFX
Arkivet
Viktig informasjon!

Vi har nå stengt Det Store Dyret for registreringer. Det Store Dyret lever nå på Discord. Send meg en epost på ADMIN krøllalfa STOREDYRET dott COM hvis dere ønsker invitasjon!

Ama y Sirviente - Mitt seneste prosjekt

Vis frem ferdige arbeider for ros og kritikk.
Forumregler
Vi ser helst at dere legger ved bilder av videoarbeider og nettsider, slik at det blir enklere å kommentere på arbeidet ditt. Post gjerne stillbilder i høy kvalitet, så vi kan beundre hver lille detalj. (Stillbilder gjør det også mulig å plassere arbeider i headeren, i tilfelle det fortjener plass der.)

Ama y Sirviente - Mitt seneste prosjekt

Innlegg Henning 02 Jan 2011, 03:53

Heisann! Her er et prosjekt jeg har jobbet en del med i det siste. Under får dere en basic beskrivelse på engelsk. Jeg har jobbet i modo, Zbrush og Photoshop, samt skisset en hel del på papir.

Jeg tar gjerne i mot tilbakemeldinger, som jeg kan ta med meg videre, men jeg kommer ikke til å gjøre noen endringer på bildet. 2011 skal startes med blanke ark! :)

Final01_DA_LowQuality.jpg
Final
Final01_DA_LowQuality.jpg (281.79 KiB) Vist 5832 ganger

Fienda Fiercefulia was never quite like any other girl. Not only did she really loathe Twilight, she had also lived in a mental institution for quite some time, despite her age. She was subdued there after trying to pull the teeth of her parents out with a rather large and scary tool. Why had she done this? She was trying to con the tooth fairy, of course. After some years at the institution she said “Sod it all!” and found a cunning way to escape, which involved a silicone model of a hippopotamus, duct tape and a water melon.

As Biscuit is a genie, he has of course some very well developed magical powers. Much to his former masters satisfaction, he could turn them instantly drunk, thus saving them a load of money and the horrid taste of beer. Biscuit was never quite at ease with this though, as he felt his powers were too great to be used in such a demeaning way. One day he turned his master into an angler fish, much to his great amusement. Without a master, he went into his lamp and went into a deep hibernation, as he really enjoyed sleep.

As Fienda was skipping happily along in her favorite ancient ruins with a human head in her backpack, she suddenly saw something shiny; a saudilamp. She did the only natural thing anyone would do and kicked it. Hard. Annoyed, Biscuit woke up and told her to bugger off. She was mesmerized and immediately tried to befriend the giant creature. After a rather intense discussion between the two, they agreed to form a partnership. Biscuit accepted after Fienda promised him an eternity of cookies and hippies to be smashed at will. They now tour the world, collecting teeth, turning them into gold and selling them to rappers.
Brukerens avatar KONGE!
Henning

Re: Ama y Sirviente - Mitt seneste prosjekt

Innlegg superrune 03 Jan 2011, 14:31

Kult bilde!

Selv om du ikke vil fikse på bildet, så er det to ting jeg vil kommentere: Jenta blir litt mørk i ansiktet (men det kan være skjermen min), og så er den røykdotten på beina hennes litt slapp :)
Brukerens avatar KONGE!
superrune

Innlegg grasstust 03 Jan 2011, 18:50

Synes dette var veldig bra, men jeg ville gått omvendt vei av det Rune foreslår - jeg synes ansiktet er for lyst - synes det skal være helt svart slik at vi bare ser de lysende øynene! :]

grasstust

Innlegg stre-ken 04 Jan 2011, 10:05

Hei kikket tilfeldig innom å fikk se bildet ditt. Fantastisk. Hvem er jeg til å korrigere slik kunst. Men med min bakgrunn som illustratør kan jeg kun kommentere en liten detalj: Røyken som svever rundt bena til jenta kommer for sterkt frem i forhold til den røyken som forbinder "Ånden". Vanskelig å forklare. Så jeg prøver en annen vinkling: Røyken som binder Ånden til lampen blir for svak. Jeg hadde ved første øyekast problemer med å forstå at Ånden manifesterte seg fra røyken i lampen.
Jeg som sitter med blyant, viskelær, blekkhus, malepensel, scanner, Photoshop å tegner Monocartoons til fornøyelse for enhver som er interessert, kan ikke forstå hvordan du gjør dette. Det er helt vakkert. Bildet ditt er helt fantastisk å hvile øynene på. Du er helt rå på kjetting. Gleder meg til å se mer. Legg gjerne ut noe annet du har laget, eller svar med å gi meg lenken til hjemmesidene dine, om du har?

Jeg for min del ønsker å plukke opp frihåndstegningen min igjen etter 16 år, så jeg har laget en hjemmeside der folk og fe kan bestille illustrasjoner til de fleste formål, samt at jeg skal blogge, og legge ut en ett-bildes-vits(monocartoon) daglig. Det er moro å gi drømmen om å kunne leve av å tegne en sjans. Dritspennende. Men jeg er en dinosaur mht pc, så der lærere jeg jo også litt hver dag. Har lastet ned Adobe Photoshop cs5, Indesign cs5 og Illustrator. Prøver å få NAV til å betale kursing for meg. 6000 pr kurs er litt i meste laget, når jeg har investert i ny pc og kjøpt hjemmesidene mine. Da får penga bein å gå på...er det ikke slik de sier. he he he

Keep up the good work.
HUSK! Jeg vil gjerne se mer av dine verk. Det inspirerer. Akkurat nå sitter jeg å tusjer dagens vits(litt sent ute), der to monster har en dialog mens de spiser. Nå går jeg etter med en tynn pensel. Med pensel dyppet i blekk er det lettere å endre tykkelse på streken. Dermed får dette en finere og mer levende effekt syntes jeg. Hvorfor jeg ikke bruker tegnebrett til pc'n? Jeg er vel litt for konservativ og fattig. Med jeg må vel gi etter med tiden, om jeg klarer meg bra i denne vanvittig tøffe bransjen og det blir masseproduksjon. Da vil jeg nok skaffe meg det verktøyet som må til for å forenkle jobben mest mulig uten å senke kvaliteten. Klikk innom hjemmesiden min davel, å se litt på hva jeg driver med. Jeg er en middelmådig tegner, men med selvtillit nok til å kunne si at med noen års trening, vil jeg bli en av de beste. Det vet jeg og jeg tillater ingen å si noe annet. Om de gjør det, så tar jeg det ikke til meg!!!
Her er linken: http://www.stre-ken.com/

Med hilsen Tom Espen "stre-ken"

stre-ken

Innlegg Henning 04 Jan 2011, 20:13

Rune: Tusen takk! Jeg er enig med røyken. Den burde vært bedre. Oh well. For sent å gjøre noe med det nå :)

grasstust: Takker! Ser ut som jeg har valgt en gyllen middelvei mellom deg og Rune ang ansiktet. Selv tror jeg begge deler funker, gitt at de er gjort skikkelig.

Tom Espen: Tusen takk for en lang og fyldig kommentar! Jeg er enig i punktene dine. Jeg har noen bilder oppe på storedyret. Tror du sakl finne de om du leter i headeren. Jeg har og en deviantart-konto :) Tenker å vente med å lage en full webside før jeg har fått litt mer ferdigheter. http://guilemo.deviantart.com/

Jeg så på nettsiden din: Veldig artige tegninger! Dynamiske og fine.

Henning
Brukerens avatar KONGE!
Henning

Innlegg stre-ken 12 Jan 2011, 19:11

Med hensyn til å lage en egen hjemmeside....kast deg ut i det. Det er viktig for deg å vise hvor dyktig du er. Jeg tror du er en tanke pedimetrisk...svært selvkritisk mht det du gjør. Jobb med dette og si til deg selv at dette har du fa.. meg et talent for. For DET har du. Jeg er ingen dyktig illustratør...ennå. Men jeg vet jeg blir en av de beste om jeg ikke gir meg. Jeg får tilbakemeldinger fra gud og hvermann altså. Masse konstruktiv kritikk. Hjemmesideprosjektet mitt er en bra korrigeringskanal. Og det er ikke bare vennene mine som sier at jeg er flink til å tegne. For det har de sagt siden jeg begynte på skolen. Jeg får gode tilbakemeldinger, og noen mindre gode. Men det er bl.a. dette jeg lærer av.
Hjemmesideprosjektet/enmannsforetaket mitt gir meg til og med et levebrød. Allerede nå! Det er under 3 uker siden jeg lanserte sidene. Tenk da? Nå som jeg stort sett ikke er fornøyd med noe av det jeg gjør lenger enn de første 10 minuttene jeg ser på det ferdige resultatet.
Så jeg kjemper daglig...harde kamper mot selvkritikk-dyret. Og det dyret har uante krefter. Men jeg bestemmer. Jeg publiserer bilder jeg tilogmed ikke er fornøyd med. Ander er tydeligvis det, for de kontakter meg å vil ha illustrasjoner....
Jeg syntes du skal kjøre på med hjemmesider og en jævla massiv merkedsføring. Start med Facebook. Sank "venner" som du aldri har gjort, slik at så mange som mulig ser bildene dine. Legg hele tiden ut et bilde, for de skyves raskt ut av sidene. Kjør på...Du ER faktisk god nok i lange baner. Jeg har sett mye rart, og dette er ikke noe av det. Dine saker funker!!!!

stre-ken.com

stre-ken

Innlegg Henning 12 Jan 2011, 20:29

En veldig interessant tanke! Jeg har tenkt på det, men konklusjonen min er at jeg ikke trenger det. Ennå. Jeg er for tiden fortsatt på videregående, og etter det tenker jeg å studere i noen år, så det er fortsatt en del år til jeg virkelig trenger å markedsføre meg selv.

Om tiden kommer hvor jeg trenger markedsføring, skal jeg definitivt følge rådene dine! :)

Lykke til forresten, med å bli blandt de beste innenfor illustrasjon :) Det er absolutt en god mulighet gitt at man står på og aldri gir seg! Husk at murveggen er for alle de andre. For inspirasjon kan du ta en titt her. En kar som gikk fra ganske rock bottom til å bli helt i toppen av hva han gjør. Fantastisk!
Brukerens avatar KONGE!
Henning

Innlegg Molte 12 Jan 2011, 21:34

Hei Henning,
fint bilde!

ellers,
Savner stort sett refleksjoner på de fleste materialer du har i scenen :)
- Kjetil Molteberg - http://www.Kemono.no
visCo
Brukerens avatar KONGE!
Molte

Innlegg Jinx 16 Jan 2011, 01:28

Hei Henning! Jeg tenkte jeg kunne svare her selvom vi begge er på Modoforumet. Jeg liker bildet godt men det er noen få ting jeg føler kan jobbes med. Det ene er at jeg får en følelse av at figuren bak ikke har noen kobling til figuren foran. DVS det ser nesten ut som om det ene bildet er rendret for seg selv og lagt på i post.

Det andre er at lyset er litt for symetrisk. Det ser ut som en perfekt studiobelysning og jeg du hadde fått et litt mer spennende uttrykk om du hadde en asymetrisk lysrigg, samt tintet lysene ørlite (gjerne i forskjellige temperaturer) for å få et hint om hva som kan gjemme seg i omgivelsene.

Jeg savner også skygge fra kjettingen som ser ut som den henger i løse lufta.

Utenom det - Tommel opp! :)

- Co
Colin McMahon
Art Director & Concept Developer
http://www.mottimotti.com
Brukerens avatar KONGE!
Jinx

Gå til Ferdige arbeider

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester