Diskusjonsforum Om oss Dyrets Fem Bud Annonsering Søk Butikk
(agep) Thomas the Tank Engine - 3D Printing
(aktuba) Musikkvideo
(dboydesign) Stewart at the gym
(Varegg) Handcannon
(johnblunt) Alien Priest
(BjarneTv) korfilm for FN - Forbruk
(Rcart) Nett-troll
(orsvend) Noen nye illustrasjoner
(aktuba) Kortfilm med VFX
Arkivet
Viktig informasjon!

Vi har nå stengt Det Store Dyret for registreringer. Det Store Dyret lever nå på Discord. Send meg en epost på ADMIN krøllalfa STOREDYRET dott COM hvis dere ønsker invitasjon!

Statoil Snorre B Plattform

Vis frem ferdige arbeider for ros og kritikk.
Forumregler
Vi ser helst at dere legger ved bilder av videoarbeider og nettsider, slik at det blir enklere å kommentere på arbeidet ditt. Post gjerne stillbilder i høy kvalitet, så vi kan beundre hver lille detalj. (Stillbilder gjør det også mulig å plassere arbeider i headeren, i tilfelle det fortjener plass der.)

Statoil Snorre B Plattform

Innlegg Xvision 03 Nov 2010, 09:25

Heisann dyret!!

Tenkte vi skulle vise frem noen rendere av Statoils "Snorre B" plattform.

Vi har fått i oppgave å optimalisere/remodellere en stor mengde Statoil plattformer, slik at modellene kan brukes i et software kalt SimVis for å simulere vær, ankringssystemer og objektbevegelse (kraner etc.)

Den opprinnelige modellen vi mottok bestod av et mangfold av DWG-filer, og utgjorde til sammen en plattform på langt over 20 millioner polys. Vår nye modell er optimalisert til under 1 million polys.

Modellen er veldig detaljert, men desverre har vi per idag kun å vise frem disse kameravinklene av modellen.

Modellen dere ser er kun teksturert med standardmaterialer, uten hverken bump, specmaps el. (Da det var dette kunden ønsket til sitt software. Modellen er rendret med Mental Ray i 3ds Max 2010 i en egen offshore renderscene vi har laget, som rendrer meget raskt!

Vi har også lyssatt og rendret ut et nattbilde av plattformen. Alt arbeid er gjort i 3ds Max 2010 og Photoshop Cs3.

Bilde

Bilde
Sist endret av Xvision den 03 Nov 2010, 09:34, endret 1 gang
<a href="http://www.xvision.no/">Xvision AS - 3d animasjon - CG - visualisering</a>
Brukerens avatar KONGE!
Xvision

Re: Statoil Snorre B Plattform

Innlegg ronnaug 03 Nov 2010, 09:34

wow!!

ronnaug

Innlegg hau 03 Nov 2010, 14:54

Fine bilder =)

Som du nevner er det bare standard materialer på de. Og dere har redusert poly antallet ganske så mye, men syns kanskje spesielt bunnen på platformen så litt i enkleste laget (uten at jeg har noen ekspertise på området). Skalaen på vannet gjør at det ser ørlite miniatyraktig ut. Og personlig syns jeg det var for mye chromatic aberration på det.

Ellers likte jeg veldig godt lysene på kveldsbildet, så veldig bra ut =)

-hau

hau

Innlegg Tarjep 07 Nov 2010, 12:26

Ja, ganske enig med "Hau". Vannet var det jeg la først merke til, skalaen på vannet ser veldig off ut, i tillegg hadde det gjort seg med hvite skumtopper på bølgene, som om toppen av dønningene brytes av vinden.

Men renderen ser veldig fin ut, fin lyssetting og atmosfære!
Brukerens avatar KONGE!
Tarjep

Innlegg Strollinthewoods 10 Nov 2010, 11:45

Første intrykket var umiddelbart at skyene og horisonten på første bildet er ganske off.

5 minutter på å legge inn haze mot horisonten, og passe på at ikke horisonten og planet hvor platformbeina går ned i vannet nøyaktig overlapper ville i mine øyne gjort dette bildet langt bedre.

Bildet nr 2 er veldig flott!

:thumbsup:
Brukerens avatar
Strollinthewoods

Innlegg superrune 10 Nov 2010, 12:55

Flotte bilder! Men jeg er enig i at skalaen på vannet ser feil ut i nummer to, jeg savner flere detaljer på vannet for at det skal føles korrekt ut.
Brukerens avatar KONGE!
superrune

Gå til Ferdige arbeider

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 8 gjester