Diskusjonsforum Om oss Dyrets Fem Bud Annonsering Søk Butikk
(agep) Thomas the Tank Engine - 3D Printing
(aktuba) Musikkvideo
(dboydesign) Stewart at the gym
(Varegg) Handcannon
(johnblunt) Alien Priest
(BjarneTv) korfilm for FN - Forbruk
(Rcart) Nett-troll
(orsvend) Noen nye illustrasjoner
(aktuba) Kortfilm med VFX
Arkivet
Viktig informasjon!

Vi har nå stengt Det Store Dyret for registreringer. Det Store Dyret lever nå på Discord. Send meg en epost på ADMIN krøllalfa STOREDYRET dott COM hvis dere ønsker invitasjon!

Diverse Arbeider

Vis frem ferdige arbeider for ros og kritikk.
Forumregler
Vi ser helst at dere legger ved bilder av videoarbeider og nettsider, slik at det blir enklere å kommentere på arbeidet ditt. Post gjerne stillbilder i høy kvalitet, så vi kan beundre hver lille detalj. (Stillbilder gjør det også mulig å plassere arbeider i headeren, i tilfelle det fortjener plass der.)

Diverse Arbeider

Innlegg squidmonk3j 21 Okt 2010, 10:36

Er en stund siden jeg postet arbeider her, så her følger en relativt fersk liten blanding av oppdrag og personlige greier. Håper noe av dette kan glede, underholde og/eller inspirere:)

Dette er et portrett i blekk, gjort etter fotoreferanse. Størrelsen er ca A4. Brukt ifm postrettintervju i et magasin.
Bilde

Dette bildet ble gjort i akrylfarger. Malt rett på pappryggen fra en tegneblokk, billig og raskt. Jeg tok bilder underveis, og progresjon finnes på arbeidsbloggen min. Kan evt poste her også, med utfyllende kommentarer dersom dette er ønskelig. Inspirert av Lovecraft, seff:)
Bilde

Nok et akrylmaleri. Dette var bestilt som en forside, men endte opp på en bakside.
Bilde

Første stadium i prosessen som ledet til Katta. Nøkkelordet var Jakt, og jeg hengte meg kanskje litt vel opp i mytologi...men jeg er glad redaktøren gikk for no-nonsenseversjonen:) Hver thumb er 6x8cm, og gjort på newsprint (Moleskin skissebok)
Bilde

Dette var en nokså spontan reaksjon på nyhetene om Trolljegeren, men har absolutt ingen tilknytning til produksjonen av denne. En akrylskisse (basert på en blyantskisse). Tenkte meg en blanding av Kittelsen og Frazetta, men komposisjonen virket for svak til at jeg gadd ta den videre.
Bilde

Takk for oppmerksomheten:)
Brukerens avatar KONGE!
squidmonk3j

Re: Diverse Arbeider

Innlegg Mr Sanders 21 Okt 2010, 11:19

Fantastisk bilde av katten og musen. Likte det veldig godt!

Personlig syntes jeg sverdet var litt malplasert i et så fint trollbilde, og gjorde det litt for Dungeons&Dragons. Men bare helt personlig mening. Kvaliteten er jo høy uansett.
Mr.Sanders
Administrerende direktør
Gimpville AS
Brukerens avatar KONGE!
Mr Sanders

Innlegg Eastland 21 Okt 2010, 12:24

Inspirerende!

Liker godt tradisjonell kunst!

Eastland

Innlegg fornes 21 Okt 2010, 14:41

PEEENT!! ...unnskyld at jeg roper, men jeg sitter på et felleskontor og alle er så stille. Og så er du jo så flink med pennen, og katta var nydelig. Alltid gøy å se noe fra deg
Brukerens avatar KONGE!
fornes

Innlegg Rubinbeppa 21 Okt 2010, 16:23

Liker trollbildet jeg, syns det har en fin stemning :)
Kattebildet er pent det og ;)
Brukerens avatar
Rubinbeppa

Innlegg MrSmith 21 Okt 2010, 18:40

Grasalt fint. Katten og musa var råpen. Synes også det er artig å se mer tradisjonelle medier, savner egentlig det griseriet litt.
Brukerens avatar KONGE!
MrSmith

Innlegg sigge 21 Okt 2010, 21:43

Slenger meg på her og sier good stuff sombrero!
Ser på lovecraft bildet ditt at du behersker tradisjonelle medier like bra som digitalt.
Ikke værst til å være pirat, arrgh :shock:
Freelance Game artist, Illustrator and Concept artist.

http://www.DAZZ.no
Brukerens avatar KONGE!
sigge

Innlegg squidmonk3j 22 Okt 2010, 08:08

Takk for veldig snille og fine ord:)

Mr Sanders - Jeg har fått en del lignende tilbakemeldinger på kontrasten mellom den lille og den store, så du er nok inne på noe!

sigge - Pirat? Bah, humbug!:)
Brukerens avatar KONGE!
squidmonk3j

Innlegg ben 22 Okt 2010, 08:39

Mye fint her. Kjempeflott det kattebildet!
Angående Kittelsen møter Frazetta, så synes jeg barbaren ser litt klønete ut når han holder sverdet på den uvanlige måten. Jeg ville pekt det litt mer opp, for mer naturlig positur.
Brukerens avatar
ben

Innlegg Obstfelder 22 Okt 2010, 12:35

Flotte arbeider! Nydelig bruk av sirkelen i kontrast med firkanten i kattebildet.

Jeg tror du kunne fått kittelsen/frazetta til å funke, hvis du hadde hentet litt kittelsen inn i frazetta barbaren og litt frazetta inn i trollet. Som de står nå koliderer stilene for mye med hverandre.
Brukerens avatar KONGE!
Obstfelder

Innlegg squidmonk3j 24 Okt 2010, 20:47

Takk:)

ben - enig i at sverdet er klønete håndtert!
obst - godt formulert:)
Brukerens avatar KONGE!
squidmonk3j

Gå til Ferdige arbeider

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester